Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3210496
Wat een leukerd! ! :) hij heeft een heerlijk ondeugende blik :smitten:
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar was een kopvlek bij dalmatiërs niet juist ongewenst?
Door frodo quin
#3210500
Fenixjuh schreef:Wat een leukerd! ! :) hij heeft een heerlijk ondeugende blik :smitten:
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar was een kopvlek bij dalmatiërs niet juist ongewenst?
Ik vind dat net heel mooi. Volgens mij gaat hij ook echt een mooierd worden als hij volwassen is. Maareh ik moet wat minder naar dit soort topics kijken, want ik zou hem zo komen dognappen :-[
Door Erna
#3210597
Fenixjuh schreef:Wat een leukerd! ! :) hij heeft een heerlijk ondeugende blik :smitten:
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar was een kopvlek bij dalmatiërs niet juist ongewenst?
Ja dat is ongewenst maar dat maakt hem niet minder leuk. Hij is nu eenmaal geboren (net als 2 van zijn zusjes) en ik kan ze toch moeilijk terug stoppen. It's all in the game. :-) Ook deze hondjes horen er gewoon bij.
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3210603
wat een leukerd! :smitten:
Ik vroeg me in het zaadjes topic al af wanneer een vlek een kopvlek werd, vraag beantwoordt :)
Door Erna
#3210606
mizzsylver schreef:wat een leukerd! :smitten:
Ik vroeg me in het zaadjes topic al af wanneer een vlek een kopvlek werd, vraag beantwoordt :)
Deze is ook wel heel prominent aanwezig hoor. Er bestaan ook kleintjes waarbij een buitenstaander niet eens ziet dat het een kopvlek is. Dalmatische pups worden wit geboren, soms met wat randjes pigment langs de oortjes maar dat is het dan ook wel. Een vlek die al zichtbaar is bij de geboorte is een kopvlek (dat kan dus groot zijn zoals bij Jack maar ook klein, b.v. een half oortje). Overigens is de term kopvlek misleidend want alhoewel de kopvlekken in 90 % van de gevallen inderdaad op het hoofd zitten kunnen ze ook voorkomen in het gezicht of op de staart. Het engelse woord Patch dekt de lading beter.

Het verschil tussen een gewone vlek en een kopvlek is sowieso te zien maar ook te voelen voor de mensen met wat meer bekendheid met dalmaten.
Door Lizzy
#3210615
Vroeger (en in sommige landen nog steeds) gingen (gaan) ze bij de geboorte ook "direct in de emmer". En in sommige landen nemen ze ze mee naar de dierenarts om in de laten slapen als ze voor de gehoortest met de andere pups gaan. Ik hoop dat de mensen die dit doen aan de karmapoort komen en regelrecht linksaf worden gestuurd. In Duitsland mag je overigens fokken met Dalmaten met kopvlek. Dus ach, wat is ongewenst?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3210617
Lizzy schreef:Vroeger (en in sommige landen nog steeds) gingen (gaan) ze bij de geboorte ook "direct in de emmer". En in sommige landen nemen ze ze mee naar de dierenarts om in de laten slapen als ze voor de gehoortest met de andere pups gaan. Ik hoop dat de mensen die dit doen aan de karmapoort komen en regelrecht linksaf worden gestuurd. In Duitsland mag je overigens fokken met Dalmaten met kopvlek. Dus ach, wat is ongewenst?
Ik hoop het met je mee Lizzy...., hoe kun je dat nou doen....

En inderdaad wat is ongewenst? Is het puur op het uiterlijk? Of geeft zo'n patch ook nog andere "klachten"? Ik denk het niet..., anders zouden ze er in DL niet gewoon mee fokken. Wat zijn mensen toch een afschuwelijke creaturen in sommige gevallen.....
Door Lizzy
#3210619
Pauline schreef:Ik hoop het met je mee Lizzy...., hoe kun je dat nou doen....

En inderdaad wat is ongewenst? Is het puur op het uiterlijk? Of geeft zo'n patch ook nog andere "klachten"? Ik denk het niet..., anders zouden ze er in DL niet gewoon mee fokken. Wat zijn mensen toch een afschuwelijke creaturen in sommige gevallen.....
Nee hoor, ze geven zeker geen klachten. Sterker nog, misschien kunnen ze zelfs wel helpen bij het verlagen van doofheid binnen ons ras!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door