Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3166008
eelke schreef: Buskay misschien moeten we een samenwerkingsverband beginnen, want een broodje worst met zuurkool en bier gaat natuurlijk prima samen!


Dit was m een paar weken later (nog verder gegist op de fles) nadat ie in de fietstas meegehobbeld had  :biggrin2:

Afbeelding
:thumbsup:

Ooit wil ik nog eens mijn eigen brood bakken maar of dat organisatorisch gaat lukken, daar heb ik een hard hoofd in  ::)
Tomatensambal (rotisambal) staat ook op mijn lijstje...
Sriracha heb ik al wel zelf gemaakt  :)
Afbeelding
Door Nynke
#3166066
ik maak zelf wijnazijn, heerlijk !! 

Buskay; misschien moet je de topictitel een beetje verruimen :P :P
Door BusKay
#3166083
Nynke schreef: ik maak zelf wijnazijn, heerlijk !! 

Buskay; misschien moet je de topictitel een beetje verruimen :P :P
Your wish is my command... done
Laatst gewijzigd door BusKay op vr 30 okt 2015, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3166097
Ik heb een kind gemaakt  :P

Maar sindsdien staat het even op een laag pitje, wegens geen tijd en geen fut. Voorheen maakte ik veel zelf.
Door Lil
#3166105
Mijn warme maaltijden en hoewel ingredienten en recepten geleverd worden ben ik daar trots op. Koken kan ik wel, maar deed ik nooit en als alles voorgesneden. Nu alles vers en zelf snijden en koken en ook nog eens vegatarisch, want langzaam aan steeds minder vlees hier.
Door flodder en dwarrel
#3166139
BusKay schreef: Velen gebruiken hier net als wij een vlees(gehakt)molen voor de hond.
Ik gebruik deze ook nog wel eens om een paté o.i.d. te maken.

Maar ook gebruik ik deze om zelf ons H.O.H gehakt te maken en deze smaakt vele male lekkerder dan die van de slager.

Wellicht een idee voor jou??
Hoe doe ik dit?

Ik wacht tot doorregen spek (speklappen) in de aanbieding zijn en daar koop ik dan 2,5 kilo van.
Vervolgens koop ik 2,5 kilo varkenslap of varkenscreb o.i.d. uiteraard ook aanbieding...
Wellicht moet ik wat wachten tot ik 5 kilo rundergehakt (aanbieding) kan kopen en zal daarom de bovenste 2 ingrediënten moeten invriezen.
Op het moment dat ik het gehakt heb doe ik de spek en varkenslap half ontdooien en 2 x malen.
Vervolgens meng ik het geheel goed en weeg het in zakjes om in te vriezen...

Het is geweldig lekker gehakt en niet te duur.
Uiteraard kan je het runddeel ook zelf malen maar dan wordt het qua inkoop vrij prijzig.
Zo draait de molen ook nog eens voor jezelf..

Misschien ook zo'n idee?? Dan hieronder aub... Zo leren we van elkaar..

Wijzelf maken ook onze eigen zuurkool.. de eerste van deze winter eten we deze week (moet nl. 6 weken staan). Eenmaal deze zuurkool gegeten dan wil je niet meer anders..

Afbeelding

Afbeelding

Lekker met een varkenshiel en mosterdsaus

mag ik je zuurkoolrecept?
Door Lida. S
#3166141
Mayonase, tomatenketchup, sambal, zuurkool, ijs, appeltaart, cake, boterkoek, chocoladetaart, brood,, tiramisu, yoghurt, pasta. Wij halen zoveel mogelijk alles uit eigen moestuin, malen ons eigen meel (tarwe, mais, gerst, enz) pletten zelf onze haver.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door