http://www.dunoblenid.com/
Deze hebben nu pupjes.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
hannabelgje schreef: Op een standfoto lijkt het uiteraard veel erger dan het is. Als de achterpoten er normaal onderstaan is het al een heel ander zicht.Vaak kunnen de achterpoten niet onder het lichaam staan omdat het dijbeen te lang gefokt is....
Onix schreef: En hier wil ik wel even op reageren, dit is nl mijn hond. In de showstand. Hij wordt bewust zo neegezet omdat dit nu eenmaal gewenst is op show. Daar kan ik ook niks aan doen. Als hij loopt heeft hij gewoon een rechte rug!!! En ja duitse herders uit showlijnen hebben meer hoekingen in hun achterhand. Dat is nu eenmaal wat de rasstandaard voorschrijft. Daar kun je over twisten, zoals je dat over elke rasstandaard kan. En dat kun je mooi vinden of niet, maar om daar zo'n uitspraak over te doen.....dat kwetst me. Ik vind de dalmaat ook verschikkelijk lelijk. Zeker als ze een mega stijle voor en/of achterhand hebben. En daar zijn er nogal wat van. Daar zeg ik toch ook niks over. Gewoon niet mijn smaak. Maar dat maakt ze niet minder leuk, minder mooi of minder gezond.Nou, dat doe je zojuist. En van mij mag je, het zal mij eerlijk gezegd een biet wezen
Er klakkeloos vanuit gaan dat honden met dit uiterlijk minder of zelfs minder gezond zouden zijn dan bijv de oud duitse herder of de herder uit werklijnen.......daar wordt ik geirriteerd van. Die oud duitse herder kan ik nl ook zo laten staan. Dat zijn nl gewoon duitse herders met een langstock vacht. Heel veel honden die gebruikt zijn voor het opzetten van de oud duitste herder waren gewoon showlijnen met een lange vacht. Niets meer en niets minder. En die worden daar ook nog steeds voor gebruikt. Zelf aangekeurd als oud duitse herder voor de bloedvoering.Oh, daar ga ik niet vanuit hoor.
Zelfs een dalmaat kun je zo neerzetten, en ja dan hebben die ook een glijbaanrug! En ik ken zat honden uit werk of oud duitse lijnen met minder hoeking waar echt super veel mis mee is! Daar komen gewoon de zelfde problemen voor. hd, ed, dm enz. De oud duitse of werklijn is echt niet gezonder dan de showlijn. Dat kan ook niet als ze nog steeds de zelfde bloedvoering hebben en afstammen van dezelfde stamouders.Nope. Sorry, dat lukt niet.
De fokker van onix doet er alles aan om zo gezond mogelijke honden op de wereld te zetten, met een gouden karakter en die ook nog voldoen aan de rasstandaard. Ze test op hd, ed, dm en dwerggroei. Ze werken allemaal met de honden en honden uit deze kennel zijn zelfs opgeleid tot hulphond. Onix is nu 6, mankeert nooit wat, heeft nog steeds super heupen en loopt elke dag 7 tot 10 km met gemak. Hij doet nog elke week ipotraining. Ligt in de tuin met 10 spelende kinderen en loopt als ongecastereerde reu toch overal tussen. Vecht nooit zlefs niet als hij uitgedaagd wordt.Nogmaals, het spijt me dat ik je gekwetst heb.
Dus ja je kan dit niet mooi vinden, maar om een hond alleen op zijn uiterlijk af te serveren, zonder te kijken naar hoe gezond hij is en wat voor een karakter hij heeft. Dat gaat me echt te ver!!
Onix schreef: En hier wil ik wel even op reageren, dit is nl mijn hond. In de showstand. Hij wordt bewust zo neegezet omdat dit nu eenmaal gewenst is op show. Daar kan ik ook niks aan doen. Als hij loopt heeft hij gewoon een rechte rug!!! En ja duitse herders uit showlijnen hebben meer hoekingen in hun achterhand. Dat is nu eenmaal wat de rasstandaard voorschrijft. Daar kun je over twisten, zoals je dat over elke rasstandaard kan. En dat kun je mooi vinden of niet, maar om daar zo'n uitspraak over te doen.....dat kwetst me. Ik vind de dalmaat ook verschikkelijk lelijk. Zeker als ze een mega stijle voor en/of achterhand hebben. En daar zijn er nogal wat van. Daar zeg ik toch ook niks over. Gewoon niet mijn smaak. Maar dat maakt ze niet minder leuk, minder mooi of minder gezond.Even ter verduidelijking over het effect van de showstand van de duitse herder. Kun je een foto plaatsen waar hij normaal op staat? Het is trouwens wel normaal dat een rug van de dh afloopt. Dat hoort zo. Dat had onze mooie dh dame ook. Dat heeft niks met gezondheid te maken.
Er klakkeloos vanuit gaan dat honden met dit uiterlijk minder of zelfs minder gezond zouden zijn dan bijv de oud duitse herder of de herder uit werklijnen.......daar wordt ik geirriteerd van. Die oud duitse herder kan ik nl ook zo laten staan. Dat zijn nl gewoon duitse herders met een langstock vacht. Heel veel honden die gebruikt zijn voor het opzetten van de oud duitste herder waren gewoon showlijnen met een lange vacht. Niets meer en niets minder. En die worden daar ook nog steeds voor gebruikt. Zelf aangekeurd als oud duitse herder voor de bloedvoering.
Zelfs een dalmaat kun je zo neerzetten, en ja dan hebben die ook een glijbaanrug! En ik ken zat honden uit werk of oud duitse lijnen met minder hoeking waar echt super veel mis mee is! Daar komen gewoon de zelfde problemen voor. hd, ed, dm enz. De oud duitse of werklijn is echt niet gezonder dan de showlijn. Dat kan ook niet als ze nog steeds de zelfde bloedvoering hebben en afstammen van dezelfde stamouders.
De fokker van onix doet er alles aan om zo gezond mogelijke honden op de wereld te zetten, met een gouden karakter en die ook nog voldoen aan de rasstandaard. Ze test op hd, ed, dm en dwerggroei. Ze werken allemaal met de honden en honden uit deze kennel zijn zelfs opgeleid tot hulphond. Onix is nu 6, mankeert nooit wat, heeft nog steeds super heupen en loopt elke dag 7 tot 10 km met gemak. Hij doet nog elke week ipotraining. Ligt in de tuin met 10 spelende kinderen en loopt als ongecastereerde reu toch overal tussen. Vecht nooit zlefs niet als hij uitgedaagd wordt.
Dus ja je kan dit niet mooi vinden, maar om een hond alleen op zijn uiterlijk af te serveren, zonder te kijken naar hoe gezond hij is en wat voor een karakter hij heeft. Dat gaat me echt te ver!!
hannabelgje schreef: Even ter verduidelijking over het effect van de showstand van de duitse herder. Kun je een foto plaatsen waar hij normaal op staat? Het is trouwens wel normaal dat een rug van de dh afloopt. Dat hoort zo. Dat had onze mooie dh dame ook. Dat heeft niks met gezondheid te maken.Ik zie dat niet staan:![]()
Lizzy schreef: Ik zie dat niet staan:Hoe de hoekningen moeten zijn staat hier. En ja dat is veel meer gehoekt dan andere rassen. Waar de hoekingen vaak 90 tot 110% zijn.
9. Lichaam
De bovenbelijning verloopt, zonder een zichtbare onderbreking, vanaf de halsaanzet over de
goed ontwikkelde schoft en over de rechte rug tot aan de licht afvallende croupe.
De rug is matig lang vast, krachtig en goed bespierd.
De lendenen zijn breed, kort krachtig gevormd en goed bespierd.
De croupe moet lang en licht afvallend zijn (ongeveer 23% ten opzichte van een horizontaIe
lijn) en zonder onderbreking van de bovenbelijning overgaan in de staartaanzet.
De borst moet matig breed zijn, de onderborst zo lang mogelijk en uitgesproken. De
borstdiepte moet ongeveer 45 tot 48% van de schofthoogte bedragen.
De ribben behoren een matige welving te tonen, een tonvormige borst is net zo foutief als
vlakke ribben.
De staart reikt minstens tot aan het spronggewricht, evenwel niet over het midden van de
achtervoet. Ze is aan de onderzijde iets langer behaard en wordt in een licht afhangende
boog gedragen, waarbij ze in opwinding en bij beweging meer opgeheven gedragen wordt,
evenwel niet boven de ruglijn. Operatieve correcties zijn verboden.
Onix schreef: Hoe de hoekningen moeten zijn staat hier. En ja dat is veel meer gehoekt dan andere rassen. Waar de hoekingen vaak 90 tot 110% zijn.Maar we hadden het toch over de rug? Niet over de licht afvallende croupe? En ook niet over de hoekingen? Over de rug staat:
Voorhand: De voorste ledematen zijn van alle zijden bezien recht en van voren bezien
absoluut parallel. Schouderblad en opperarmbeen zijn van gelijke lengte en door middel van
krachtige bespiering vast tegen het lichaam gelegen. De hoeking van schouderblad en
opperarm bedraagt in het ideale geval 90%, doorgaans tot 110%.
De ellebogen mogen noch in stand noch in de beweging uitgedraaid worden en evenmin
naar binnen qedrukt zijn. De onderarmen zijn van alle zijden bezien recht en absoluut parallel
staande ten opzichte van elkaar, droog en vast bespierd. De voormiddenvoet heeft een lengte
van ongeveer een derde van de onderarm en heeft een hoeking met deze van ongeveer 20%
tot 22%. Zowel een te schuin staande voormiddenvoet (meer dan 22%) als een te steil
staande voormiddenvoet (minder dan 22%) beïnvloeden de gebruiksgeschiktheid, in het
bijzonder het uithoudingsvermogen.
De poten zijn rond, goed gesloten en gewelfd. De voetzolen zijn hard maar niet bros. De
nagels zijn krachtig en van donkere kleur.
Achterhand: de plaatsing van de achterpoten is licht terugstaand, waarbij de achterste
ledematen van achteren bezien parallel ten opzichte van elkaar staan. Boven- en
onderschenkel zijn van ongeveer gelijke lengte en vormen een hoek van ongeveer 120%.
De dijen zijn krachtig en goed gespierd. De spronggewrichten zijn krachtig gevormd en vast.
De achtermiddenvoet staat loodrecht onder het spronggewricht.
De voeten/tenen zijn gesloten, licht gewelfd, de zolen hard en van donkere kleur, de nagels
krachtig, gewelfd en eveneens donker van kleur.
luka en kira schreef: Connie Berendsen! Zij voert vers en zij wil in het najaar een teef laten dekken.Connie fokt (Oud) Duitse Herder langhaar ...... Kijk maar bij http://www.kat-hond.nl
http://www.kat-hond.nl/fokkerij/id=57/qulever-teef.html
Lizzy schreef:Het is gewoon deze aanname die me steekt. En nee dat is mijn geen biet, omdat ik het niet eerlijk vind. Een hond die er zo uitziet is niet per definitie ongezond. Heeft niet per definitie hd of rugklachten.
Ik keek op de site die gegeven was, zag deze hond en sorry, maar dit ziet er niet gezond uit. Heb ik het niet over mooi of lelijk.
Lizzy schreef: Nou, dat doe je zojuist. En van mij mag je, het zal mij eerlijk gezegd een biet wezenJusta is mijn zesde duitse herder en allemaal hebben/hadden ze een rechte rug,prima gangwerk en goede heupen...
Het spijt me trouwens dat ik je gekwetst heb. Dat was niet mijn bedoeling. Ik keek op de site die gegeven was, zag deze hond en sorry, maar dit ziet er niet gezond uit. Heb ik het niet over mooi of lelijk.
Ik zou graag een filmpje zien van als deze hond loopt. Want ik hoor wel erg veel Duitse Herder eigenaren en fokkers roepen dat dit komt omdat ze in stand staan, maar als ze lopen, lopen ze nog steeds met een aflopende rug. En ik zie exemplaren lopen, die lopen al vanaf dat ze pup zijn zo lelijk, dat ik er niet naar kan kijken. En als ze opgroeien wordt dat er niet beter op.
Oh, daar ga ik niet vanuit hoor.
Nope. Sorry, dat lukt niet.
Nogmaals, het spijt me dat ik je gekwetst heb.
Maar ik ben de afgelopen 10 jaar geen normale gezonde goede Duitse Herder met een normale rug en normaal gangwerk tegen gekomen, sorry.....![]()
Onix schreef: Het is gewoon deze aanname die me steekt. En nee dat is mijn geen biet, omdat ik het niet eerlijk vind. Een hond die er zo uitziet is niet per definitie ongezond. Heeft niet per definitie hd of rugklachten.Nou is het natuurlijk ook niet helemaal eerlijk om te beweren dat er met jullie ras niks loos is, qua gezondheid. Toch?
Er is juist wel opgenomen in de rasstandaard dat de croupe moet afhellen, nl 23% in het laatste stuk. En dat de hoekingen groter zijn dan bij andere rassen. Zowel in de voor als in de achterhand. Wat maakt dat, als je hem neerzet om hoekingen optimaal te laten uitkomen, de rug idd naar beneden afloopt. Dat is nl wat keurmeersters graag willen zien.Mjah. Nou ja, ik ben dus heel benieuwd naar die foto's en filmpjes van jouw hond! Zoals gezegd, ik moet de eerste nog tegen komen die zei "mijn hond staat niet in stand heel normaal" en ik bij het zien van filmpjes mijn mening moest herzien... Ik denk serieus dat Duitse Herder mensen en ik andere ideeen hebben over normaal, gezond, goed. Ik vind het eerlijk gezegd al volstrekt niet normaal om een hond zo in stand te moeten zetten. Kan me eigenlijk niet zoveel schelen wie dat voorschrijft, ik vind het niet normaal....
Echt jammer dat jij zo veel slechte ervaringen hebt. Mijn ervaring is heel anders, zeker bij honden die uit keurfok komen. Dat is een extra titel die de duitse herder vereniging heeft. Die ouders moeten gewoon echt meer eisen voldoen. Goede heupen, goede ellebogen, verplicht uv diploma en verplicht ipo diploma. En er wordt druk gekeken naar het verplicht stellen van andere eisen zoals een test op dm en dwerggroei. De meeeste problemen zitten mijns inziens bij elke rashond in de look-a-likes.Aha. Dus in feite zijn er geen problemen binnen jullie ras? Is dat nou wat je schrijft? Want heel eerlijk gezegd vind ik de ontkenning in de hondenfokkerij nog het ergste.
Natuurlijk is er veel kaf onder het koren, zoals bij elke rashond. Er zullen altijd mensen zijn die het niet zo nauw nemen met de gezondheid en alleen maar kijken naar het geld. Maar nou net deze hond is gewoon echt gezond. De enige keer dat hij rugklachten heeft gehad is toen ik zelf zo dom was om hem mee te nemen op een steile, gladde, modderige helling met wandelen en hij onderuit gegleden is.Ik laat me graag blij verrassen!
Ik heb nu even geen tijd om een filmpje te maken van zijn vrije gangwerk en op mijn tablet staan even geen foto's van hem vrij staand. Maar daar neem ik de komende dagen zeker even de tijd voor.
robbiekomvoor schreef: Justa is mijn zesde duitse herder en allemaal hebben/hadden ze een rechte rug,prima gangwerk en goede heupen...Ik ben jou nog nooit tegen gekomen
mightywil schreef: Connie fokt (Oud) Duitse Herder langhaar ...... Kijk maar bij http://www.kat-hond.nlYup. Qulever is ook een heerlijke teef. Wij zouden heel graag een pup van haar willen, alleen is dat nu niet haalbaar.