Wel leuk, en al lang geleden.
Heb wel zin, maar beloof nog niets.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Suzanne schreef: Met een BP wandeling zou ik het ook aandurven om mee te gaan ;-) maar ik vind loslopen met Rowan in een groep honden die hij niet ken en die ik niet ken gewoon geen goed plan; nu nog niet in elk geval. Als hij over een jaar ofzo uit de pubertijd is en ik zeker weet dat hij bij me blijft en niet gaat feesten.. is dat anders.ik snap je hoor, ik vind het ook heel spannend met mijn nu nog baby oscar. mijn vorige hond die aangelijnd mee liep kende ik goed genoeg om te weten dat hij dat allemaal wel zou trekken (en 2 dagen daarna moest bijkomen van de prikkels en gezelligheid). ik heb nu een iets minder stabiel hondje en voor ons gaat dit een vuurdoop worden, maar bij deze wandeling durf ik het wel en de meeste mensen die zullen komen ken ik wel en ik weet dat ze mij als het nodig is zullen helpen en begrijpen.
En aangelijnd houden terwijl de rest dat niet is, vind ik niet eerlijk.
Suzanne
Kaela schreef: Waarom zou hij op zo'n wandeling andere honden moeten negeren en met jou mee moeten lopen? Het hele idee is toch dat ze lekker samen bezig kunnen? Oké, wel op een fatsoenlijke manier, leuk spelen. Maar op de vorige BP wandeling ging dat echt super goed met alle hondjes. En de paar het-hadden-incidentjes-kunnen-worden werden prima opgelost met elkaar, waardoor er niets gebeurde. En daar was echt geen 100% apel voor nodig hoor, gewoon simpelweg een beetje opletten met elkaar.Ik ga mee!
signmodel schreef: jij gaat toch wel mee nienke?Bedoel je mij ?? Dat weet ik nog niet, wij zijn dan net terug van vakantie
Suzanne schreef: Ik vind het fijn als hij andere honden negeert... kijk, op een wandeling als deze is het allemaal geen punt maar bij "vreemde honden" weet je nooit hoe of wat. Ik wil dus eigenlijk niet dat hij naar andere honden toegaat en daar interactie mee heeft. En dat zit er nu nog niet in.Dan zou ik nooit met zo'n wandeling mee gaan. Je kunt toch nooit verwachten dat je hond dan alle andere honden negeert.
Suzanne
Suzanne schreef: Ik ben ook helemaal geen fan van grote onoverzichtelijke wandelingen, juist omdat je nooit weet of mensen dan wel op hun hond letten. In een vrij bescheiden setting als deze zou ik het wel doen.. maar dan alleen als het een aanlijnwandeling zou zijn. Het is wel 's leuk en gezellig om ergens anders te lopen maar ik heb helaas wat minder fijne ervaringen opgedaan ;-(Nou, je kunt er gerust vanuit gaan dat je in optocht loopt op het rozendaalse veld.
Daar waar mogelijk vermijd ik gebieden waar het "op zondag stikt van de mensen en honden".. daar kom ik gewoon niet (ook niet op andere dagen). Zoveel mogelijk loop ik daar waar het rustig is, en ik maar af en toe anderen tegenkom.. heerlijk! ;-)
Maar soms is het wel leuk om samen met iemand (of andere iemanden) op te lopen, vandaar mijn vraag of het losloop of aanlijn zou zijn.
Suzanne
DJ en Doerak schreef: Ik denk juist dat het voor de (meeste) honden moeilijker is om aangelijnd te zijn als eigenaren samen wandelen en ondertussen lopen te kletsen en zij zich maar in hun beperkte bewegingsruimte moeten reddenDat denk ik ook..