Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Hope
Toen ik met Nelson bij Tannetje was hoorde ik haar ook over een nieuwe test. Wellicht is dit hetzelfde en kan zij hier meer over vertellen?
Door Hetty_
Tannetje en mijn DA zijn samen naar die lezing geweest.
Zij zitten op dezelfde lijn wat behandelen van dieren betreft. ;)
Laatst gewijzigd door Hetty_ op do 19 mar 2015, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sanyo
Hope schreef: Toen ik met Nelson bij Tannetje was hoorde ik haar ook over een nieuwe test. Wellicht is dit hetzelfde en kan zij hier meer over vertellen?
Ik ben heel erg benieuwd. :)
Vooral ook omdat ze op de site claimen dat het bij zoveel uiteenlopende gedragsproblemen verbetering heeft gegeven.
Door Hetty_
Mijn geweldige DA heeft onderstaand stukje geschreven voor Barfplaats:

"Er is in Nederland nog niemand die ervaring heeft met de Medisynxtest behalve de arts/acupuncturiste  (Anne-Margré Vink) die de test ontwikkeld heeft. Zij heeft met haar artsenkennis een testpanel voor honden samengesteld en daar in samenwerking met een dierenarts (die helaas nu is overleden) 100 honden mee getest. Deze honden hadden allemaal voedselgerelateerde problemen. De helft kreeg na de test alleen de volgens de test toegestane voeding te eten, de andere helft bleef gewoon eten wat ze aten. De resultaten heeft ze eind vorig jaar in een wetenschappelijk blad gepubliceerd. De link naar die studie kun je vinden op de site van Medisynx. Daarna kwam de nascholing waar Tannetje en ik waren met nog een tiental dierenartsen. Wij hebben als dierenartsen onze wensen bij Anne-Margré Vink neergelegd wat betreft een nieuw samen te stellen panel en dit panel komt over een paar maanden in de roulatie. Dit nieuwe testpanel zal op ons verzoek veel meer vleessoorten bevatten dan het oorspronkelijke testpanel waar Laura het over heeft. Echter om de kosten binnen de perken te houden, blijft het bij zo’n 40 voedingsmiddelen, de meeste zijn vleessoorten, maar daarnaast ook een paar groenten, een paar granen zoals rijst en tarwe en wat oliesoorten. Er wordt nog onderzocht of er ook een paar rauwe vleessoorten zullen kunnen worden opgenomen.

Wat in ieder geval al uit de voorstudie van Anne-Margré is gebleken is dat rauw vlees anders test dan verhit vlees en dat spiervlees anders test dan orgaanvlees. Rund- en lamsvlees werd door een aantal honden niet rauw, maar alleen (kort) verhit verdragen!!! Ook test eigeel anders dan eiwit. En als je hond geen wortel mag hebben, mag je ook geen vitaminepreparaat gebruiken waar caroteen (uit wortel) in zit. Hetzelfde geldt voor aardappel en probiotica waar aardappelmeel in zit. Het ligt dus allemaal wat gecompliceerder dan wij met zijn allen hoopten/dachten.

Zoals elke test zal ook deze test zeker zijn beperkingen hebben, want als je alle vleessoorten rauw en verhit wilt testen en ook nog alle organen van alle diersoorten rauw en verhit, zou de test onbetaalbaar worden, dus is er gekozen voor een redelijk compromis.

Op dit moment zijn er slechts 2 dierenartsen die een paar honden getest hebben met het oude panel. Ikzelf heb tot nu 1 hond getest, maar ik wacht liever tot het nieuwe testpanel er is. Overigens nog een heel belangrijk item: zowel bij mensen als bij dieren kan behalve voeding ook systemische candidasis maken dat je geen verbetering ziet op allerlei verschillende diëten als je niet ook die candida aanpakt. Bestrijding van candida speelt dan ook in veel gevallen een belangrijke rol naast het dieet en candida wordt dan ook altijd meegetest.

Ik begrijp dat er onder jullie mensen zijn met honden die het niet goed doen op BARF. Deze zien wij ook in de praktijk. Zelfs honden met echt grote problemen. Voor deze mensen zal het niet uitmaken of ze nu rauw of verhit moeten gaan voeren, als hun hond maar opknapt. Ik stel me voor dat ik de test voor dit soort moeilijke gevallen goed kan gaan gebruiken en ik verwacht daar toch wel mooie resultaten te gaan boeken. Wordt vervolgd dus!"
Door Juul
Dan ben ik ook best benieuwd of die test voor candida ook apart beschikbaar komt? En of ze nog testhonden nodig hebben?
Door Hetty_
Antwoord van Hanneke op de eerste vraag: alleen candida testen heeft geen enkele zin, want je kunt candida alleen bestrijden als je uitsluitend eet wat je kunt verteren en daar gaat nu juist de test over.
Als de vraag gaat over of testhonden gratis getest worden, is het antwoord nee, want het is gewoon een dure test.
Door Fido
Dr Anne Vink heeft met Erwin en mij om de tafel gezeten in Heiloo. Erwin had al het besluit genomen om meer tijd in wetenschap te steken en er gaat een nauwe samenwerking in werking gezet worden. Erwin heeft, net als mw Vink, buitengewoon interesse in het immuunsysteem. Erwin heeft een zéér groot vermoeden en aanwijzingen dat dáár het antwoord ligt waarom er dieren en mensen zijn die wel wat opknappen maar niet goed genoeg. Mw Vink zit op de zelfde lijn evenals onze aanpak op epigenetisch niveau.
Epigenetica speelt een rol, dat is ons bekend en ook bekend hoe methyleringsprocessen om te zetten.
Hetty 1 schreef: Antwoord van Hanneke op de eerste vraag: alleen candida testen heeft geen enkele zin, want je kunt candida alleen bestrijden als je uitsluitend eet wat je kunt verteren en daar gaat nu juist de test over.
Als de vraag gaat over of testhonden gratis getest worden, is het antwoord nee, want het is gewoon een dure test.

Mijn ervaring is dat het wel degelijk zin heeft om candida te testen en aan te pakken. Die weg is zeker in te slaan zonder de lijst van dingen waar het immuunsysteem op reageert.
Een andere manier van testen op candida is via ontlasting. Dit doen wij al een paar jaar + de aanpak met succes! Er is dus al ervaring binnen onze kliniek.
Candida wil je gewoon NIET in je lichaam hebben.

Wij gaan bloed van mensen en van dieren aanleveren en aan de gang met Medisynx.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door