Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3053971
Ik denk dat we hier in het westen de lont zelf hebben aangestoken door in bijv Irak en Afghanistan onze manier van leven in te voeren. Niemand hier zou het pikken als er hier een Arabische alliantie binnen zou vallen en de sharia op zou leggen, omdat ons systeem dat we al 100-en jaren hebben niet deugt.
Door eelke
#3054166
Mini's 3-tal schreef: Ik denk dat we hier in het westen de lont zelf hebben aangestoken door in bijv Irak en Afghanistan onze manier van leven in te voeren. Niemand hier zou het pikken als er hier een Arabische alliantie binnen zou vallen en de sharia op zou leggen, omdat ons systeem dat we al 100-en jaren hebben niet deugt.
Uiteindelijk lopen we hier ook niet eens 100 jaar voor. Onze buren waren halverwege de vorige eeuw ook niet bepaald gezellig.

Maar hebben we dat gedaan? Onze manier van leven ingevoerd? Of was dat pas naar aanleiding van? Ik weet het echt niet meer. Ik was 13 ten tijde van 9/11. Ik zou me er eens beter op in moeten lezen.

Oh ja, wel;
http://www.speld.nl/2015/01/07/geen-doden-bij-satirische-aanval/
Gebruikersavatar
Door Hope
#3054216
Doranto schreef: Wat zou het een zegen zijn, als mensen die zoiets doen simpelweg niet zouden bestaan.
Vind het heel erg beangstigend.
Ik ook.

En ja, ook ik denk dat het beter was geweest als we niet zouden willen proberen om overal een westerse leefstijl af te dwingen.
Maar ja, aan de andere kant... Er worden daar vrouwen misbruikt, meisjes mogen niet naar school, kinderen worden uitgehuwelijkt. Burgers worden gemarteld en gedood door dictators. Moeten we dan maar gewoon onze ogen sluiten?
Moeilijk.
Door Summerditches
#3054219
Mini's 3-tal schreef: Ik denk dat we hier in het westen de lont zelf hebben aangestoken door in bijv Irak en Afghanistan onze manier van leven in te voeren. Niemand hier zou het pikken als er hier een Arabische alliantie binnen zou vallen en de sharia op zou leggen, omdat ons systeem dat we al 100-en jaren hebben niet deugt.
Is het onze eigenschuld..of een soort van .?..Ik geloof als ik hier in nederland zo om mij heen kijk dat er toch aardig wat zaken hier opgericht, ingevoerd, etc worden die niet tot onze oorspronkelijke cultuur behoren..als ik mij met dat zelfde pakketje wensen en eisen in een islamitisch land ga melden.. wordt dit niet zo maar geregeld...en dat pikken we toch gewoon..
Je hebt toch een keus als je naar een ander land gaat om een land te zoeken dat het meeste bij je past..en als je vindt dat je je teveel moet aanpassen ga je daar toch niet heen..je gaat toch niet eisen dat het land zich vervolgens aan jou aanpast...Ik geloof niet dat wij onze manier van leven willen invoeren in de landen die jij noemt..maar een klein beetje menselijker zou wel mogen denk ik..t heeft ook met mensenrechten te maken..Als de landelijke cultuur zegt dat je een verkrachte vrouw mag stenigen omdat zij dit uitgelokt heeft..dan moeten we daar toch iets mee..
We vragen ze natuurlijk niet om varkensvlees te eten of hun sluier af te doen..dat is iets wat uiteraard gewoon gerespecteerd moet worden.
Om bij BP te blijven..als in andere landen, volgens een mogelijk bestaande cultuur, afschuwelijk met dieren wordt omgegaan willen we daar toch ook iets mee..of is het dan gewoon "hun cultuur"en moeten we ons daar niet mee bemoeien...
Laatst gewijzigd door Summerditches op do 08 jan 2015, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#3054226
Mini's 3-tal schreef: Ik denk dat we hier in het westen de lont zelf hebben aangestoken door in bijv Irak en Afghanistan onze manier van leven in te voeren. Niemand hier zou het pikken als er hier een Arabische alliantie binnen zou vallen en de sharia op zou leggen, omdat ons systeem dat we al 100-en jaren hebben niet deugt.
Ik denk dat dit te simplistisch is gesteld. Wat nu gebeurt gaat verder terug dan de inval in Irak en Afghanistan; je hoort zulke terroristen ook nooit roepen "Dood aan de bezetters van Irak" oid. Wel: "Dood aan alle ongelovigen", of "Allah is groot". Agressie van de radicale islam gaat eeuwen, millennia terug. Als het een kwestie zou zijn van bezetten en onze levensstijl opdringen, zou bv. heel Zuid-Amerika ook een gevaar moeten vormen voor het Westen. Maar dat vormt het niet. En ik vermoed dat dat te maken heeft met het feit dat daar het christendom overheerst, met een ondergrond van kleine godsdiensten van de oorspronkelijke bevolking die ook niet voorschrijven dat iedereen die niet in hun god gelooft, vermoord moet worden. 
Door arenda
#3054227
Me and my boys! schreef: eens!

wat ik ook beangstig vind... is de vele reacties van mensen... haat zit in iedereen...geweld ook...niet normaal meer
Ja dat  :'( :'( :'(
Gebruikersavatar
Door Hope
#3054246
Anne in Duitsland schreef: Ik denk dat dit te simplistisch is gesteld. Wat nu gebeurt gaat verder terug dan de inval in Irak en Afghanistan; je hoort zulke terroristen ook nooit roepen "Dood aan de bezetters van Irak" oid. Wel: "Dood aan alle ongelovigen", of "Allah is groot". Agressie van de radicale islam gaat eeuwen, millennia terug. Als het een kwestie zou zijn van bezetten en onze levensstijl opdringen, zou bv. heel Zuid-Amerika ook een gevaar moeten vormen voor het Westen. Maar dat vormt het niet. En ik vermoed dat dat te maken heeft met het feit dat daar het christendom overheerst, met een ondergrond van kleine godsdiensten van de oorspronkelijke bevolking die ook niet voorschrijven dat iedereen die niet in hun god gelooft, vermoord moet worden.
Nouja, de Christenen zijn helaas ook niet heilig. Ook de Christenen hebben milennia terug grote, héle grote fouten gemaakt. Hoeveel vrouwen zijn er niet op de brandstapel beland omdat Christenen vonden dat het heksen waren? Hoeveel oorlogen zijn er begonnen door Christenen?

Wat me wel opvalt is dat er steeds harder op gereageerd wordt. Met meer haat inderdaad.
Ik denk dat de enige oplossing is om zelf het voorbeeld te blijven geven als land. En dus niet ineens groepen tegen elkaar op te jutten maar juist de handen in één te (laten) slaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door