Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sella
Het gaat niet om het verschonen, maar dat de huid in en in droog wordt, waardoor er scheurtjes in de huid kunnen ontstaan, waar dan weer bacterie en schimmel een makkelijke toegang krijgen en dan weer gedoe kunnen geven in de blaas en/of vagina.
Door Martine-Tom
sella schreef: Het gaat niet om het verschonen, maar dat de huid in en in droog wordt, waardoor er scheurtjes in de huid kunnen ontstaan, waar dan weer bacterie en schimmel een makkelijke toegang krijgen en dan weer gedoe kunnen geven in de blaas en/of vagina.
Ik ken mensen met hyperhydrosis waar het juist andersom werkt, wel vaak verschonen  :)
Mijn dochter heeft toen ze vijf was nierbekkenontsteking gehad door reflux van de urineleiders naar de nieren.
Een half jaar antibiotica geslikt,de ontsteking is overgegaan maar ze heeft haar hele leven, is nu 30, steeds terugkerende blaasontsteking. Waarschijnlijk gewoon aanleg is haar verteld.
Ik had ook steeds terugkerende blaasontsteking. Heel apart maar sinds ik overgestapt ben van wegwerp naar wasbare inlegkruisjes geen blaasontsteking meer gehad (totdat ik zwanger werd  ::) )
Dus wegwerp inlegkruisjes kunnen wel degelijk blaasontsteking veroorzaken/verergeren. En ik verschoonde ze echt wel heel regelmatig.
Wat als voorkomen van heel goed helpt is cranberry met D-manose. Alleen cranberry helpt niet maar die D-manose doet het hem. Zo kan ik redelijk voorkomen dat ik blaasontsteking krijg.
Martine-Tom schreef: (Hier krijg ik vast spijt van, maar...) wasbare inlegkruisjes?  ???
Wasbaar kraamverband is echt viezer! Maar meer iets voor het topic over de mooncup  :biggrin2:

OT: ik heb ook goede verhalen gehoord over D-mannose. En altijd naar achter afvegen en niet op de tocht liggen. Lange rokken dragen ipv korte.
[quote author=Mae-Tom jt van, maar...) wasbare inlegkruisjes?  ???
[/quote]

tja als je steeds blaasontsteking krijgt van wegwerp inlegkruisjes maar niet zonder kunt is dat ideaal. En ja....je moet ze wassen, maar dat doe je met je ondergoed ook toch? En dat zit op dezelfde plek.
En ik verschoon liever 2x pd een inlegkruisje dan 2x nieuw ondergoed aan te trekken. en in vies ondergoed lopen is echt geen optie hier
sella schreef: En na de sex meteen plassen om de bacteriën die omhoog gestuwd zijn weer uit te plassen :D
O0
Menig vrouw krijgt daar een blaasontsteking van door niet te gaan plassen na de seks.

Cranberry en vitamine C zouden ook goed voor je blaas zijn. Maar als er echt andere problemen zijn moet dat gewoon onderzocht worden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door