Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
Zet gewoon eens 1 bak met ander grid neer en zie wat ze ermee doet. Ik heb ze nooit echt over gezet, gewoon bak schoon, nieuw grid erin en klaar. Altijd prima gegaan, dus ik zou dat zo doen, of anders 1 van de bakken met het nieuwe grid, went ze vanzelf wel aan en kan je gelijk zien of ze het prettig vind.
Door Martine-Tom
Oh en als ze wat ouder is, klep weghalen wil wel eens helpen, en kijken of de instap niet te hoog is, soms willen ze ook ineens helemaal geen kap meer of juist wel, even uitproberen, vaak zit het hem wel in zoiets.
Ruisje schreef: Wij gebruiken de Peewee kattenbakken met houtkorrels.
We sleepten ons een breuk aan grit en dit blijkt ook veel zuiniger in gebruik: van 20kg biokat per week naar 20ltr korrels per 5-6 weken! :)
Wij hebben een Peewee (wordt alleen gebruikt door Remi, enkel voor plasjes).

En een gewone bak met de AH huismerk vulling (die met het blauwe erin).
Die wordt gebruikt voor plasjes van de Stitch. Beide gebruiken die om te poepen.
Waarom die? Kan ik met de boodschappen meenemen.
Ik ruik de bak niet, de katten vinden het prima.

Beide katten zijn voornamelijk buiten, dan worden de bakken niet gebruikt.
Afgelopen week zijn ze beiden binnen gebleven (ruzie met de buurkat). Dan zijn er echt 2 bakken nodig.
Cat's best öko plus, lekker licht, mag in de gratis gft-bak, ruikt bijna niet, maar GFT vind ik wel belangrijk. We betalen hier €2,** per zak restafval en 3 katten piesen en poepen heel wat af. GFT is gratis, net als papier, plastic, sap/melkpakken, blik, glas, dus ook bij de kattenbakvulling houden we daar rekening mee.
Heb wel eens gelezen dat kattenpis eigenlijk niet bij het GFT zou mogen omdat het te scherp zou zijn ofzoiets.
Al begrijp ik best dat wanneer het grit bij het GFT mag je automatisch ook de kattenpis daarbij gooit, zeker wanneer dat gratis is ;)
Hier ook houtkorrels. Tot nog toe nog geen onzindelijke kat gehad. Heb momenteel 2 bakken voor 1 kat die ik om de dag schoon maak. (Poep eruit scheppen en rest door een oude vergiet schudden).

Waarom? Omdat ik het het meest natuurlijke materiaal vind. Ik heb het idee dat al dat stof van dat grit enzo niet echt gezond is. Niet voor jezelf en niet voor de kat.
Laatst gewijzigd door doranto op do 16 okt 2014, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door