Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2998991
Wanneer ik moe ben dan probeer ik iedere avond om 22.00 uur op bed te liggen.
Zet kruizen in mijn agenda en probeer ze echt leeg te houden.
En ik probeer ook 's middags even een half uurtje te gaan liggen.
#2999039
Als je er aan begint is het even moeilijk. Gewoon de knop in je hoofd omzetten en genieten. Na mijn eerste knie operatie heel lang moe, koortsig. Als voorbereiding voor de tweede iedere dag koud douchen en ik verbaas mezelf, zoveel energie. Ik ga sneller als de arbo arts.
#2999047
Natuurlijk eerst proberen de oorzaak te vinden, en het probleem oplossen. Als je de oorzaak niet weet, zou ik net zo lang blijven zoeken tot je erachter bent. Het is niet gewoon om altijd moe te zijn. Maar als je de oorzaak weet en het niet kan oplossen kan je twee dingen doen. Accepteren of je verzetten.  Ik ben, doordat ik de ziekte van Parkinson heb, ook vaak erg moe. Soms accepteer ik het een tijdje en ga ik om 20.00 naar bed (of eerder) en doe ik op de dag weinig, en wat ik doe gaat dan ieder geval heel rustig en in mijn eigen tempo. Soms verzet ik mij ertegen. Slik dan paracetamol met caffeine en ga gewoon maar door tot het echt niet meer gaat. En soms zoek ik een compromis.
#2999051
monster schreef: Als je er aan begint is het even moeilijk. Gewoon de knop in je hoofd omzetten en genieten. Na mijn eerste knie operatie heel lang moe, koortsig. Als voorbereiding voor de tweede iedere dag koud douchen en ik verbaas mezelf, zoveel energie. Ik ga sneller als de arbo arts.
Hoe lang sta je daar onder?
#2999053
monster schreef: Sinds ik iedere dag begin met een koude douche heb ik veel meer energie.
Valt douchen in een onverwarmde badkamer in hartje winter bij -10 daar ook onder?
Zo ja, dan gaat mijn moeheid over een maand of 2 vast spontaan over  :biggrin2:
#2999088
Esther Q schreef: Hoe lang sta je daar onder?
Een paar minuten. Het is een hele lekkere manier om de dag te starten. Ik heb het van mijn dochter. Ze was altijd moe en is ermee begonnen. Ze heeft me overtuigd.
#2999097
Lida. S schreef: Natuurlijk eerst proberen de oorzaak te vinden, en het probleem oplossen. Als je de oorzaak niet weet, zou ik net zo lang blijven zoeken tot je erachter bent. Het is niet gewoon om altijd moe te zijn. Maar als je de oorzaak weet en het niet kan oplossen kan je twee dingen doen. Accepteren of je verzetten.  Ik ben, doordat ik de ziekte van Parkinson heb, ook vaak erg moe. Soms accepteer ik het een tijdje en ga ik om 20.00 naar bed (of eerder) en doe ik op de dag weinig, en wat ik doe gaat dan ieder geval heel rustig en in mijn eigen tempo. Soms verzet ik mij ertegen. Slik dan paracetamol met caffeine en ga gewoon maar door tot het echt niet meer gaat. En soms zoek ik een compromis.
Op zich eens, maar het is ook wel zo dat het van mens tot mens verschilt hoeveel slaap je nodig hebt ed. Wat ik al zei, het is raar, stom en gek als je meer dan gemiddeld slaapt en wat sneller dan gemiddeld moe bent. Wat is het gemiddelde per nacht, 8 uur slapen ofzo? Je hebt mensen die op 6 uurtjes super goed functioneren, dan is het toch niet raar als andere mensen 9 of 10 uur nodig kunnen hebben? En tja, als je wekker bijtijds gaat, dan ga je dus best wel heel erg vroeg naar bed savonds.

Ik ben het er wel mee eens dat als je vermoeidheid nu anders is dan anders, je goed moet graven naar de oorzaak. Als je altijd fit en energiek was op 7 uur slapen en je bent nu opeens heel de tijd lamlendig en vermoeid, dan is er iets niet goed. Kan iets simpels zijn, ik had vitD tekort en dat aanvullen maakte een heel groot verschil.

Dat koude douchen vind ik ook niet zo'n aanlokkelijk idee  :o
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door