Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Hylos schreef: Vreselijk domme reclame is dat idd!
Net als die van Millbemax.. "Ze zijn er dol op!" Alsof het lekkere snoepjes zijn voor je hond ofzo..  :-X
En je geeft ze als je van ze houdt!

Nou, dan hou ik dus niet van Oscar, voor geen ene sikkepit  :P
Door Dian
Ik houd niet genoeg van Rakker :( :-[ :-\ Pas als ik echt van hem houd geef ik hem van die kuipjes van Ceasar volgens de reclame van een spierwitte hond die met een roos in zijn bek met nog steeds spierwitte pootjes het huis binnen komt :-[ Ik doe altijd mijn handen om zijn oren zodat hij het niet hoort. Anders ben ik niet een goede baas. Zoekt hij vast een andere baas :'( :'( :'(
Ik heb ooit een oud werknemer van een brokkenfabrikant horen vertellen dat ze daar per order ( van bv RC) bekijken welk vormpje er in de machine moet.
Ook of er eventueel een beetje bietensap bij moet vanwege de kleur, een snufje zout of juist niet en hoppa.....draaien maar.
Met hetzelfde deeg maken ze vervolgens ook de brokken van de boerenbond,alleen een ander kleurstofje erbij en en andere verpakking. :o
inge58 schreef: Ik heb ooit een oud werknemer van een brokkenfabrikant horen vertellen dat ze daar per order ( van bv RC) bekijken welk vormpje er in de machine moet.
Ook of er eventueel een beetje bietensap bij moet vanwege de kleur, een snufje zout of juist niet en hoppa.....draaien maar.
Met hetzelfde deeg maken ze vervolgens ook de brokken van de boerenbond,alleen een ander kleurstofje erbij en en andere verpakking. :o
Dat verbaast mij nou weer niks.

Zijn er eigenlijk nog one size fits all zakken brokken te koop van royal canin? Of wordt je gedwongen om mee te doen aan deze nonsens als je dat merk wilt voeren?
Door Lizzy
Ze zijn ook heel driftig bezig met winkels binnen winkels te openen. Een DSZ krijgt dan een hele stelling van RC met een TV en prachtige reclame, etc. etc. Je moet dan als DSZ wel RC adviseren natuurlijk. Niks = voor niks.
Dian schreef: Ik houd niet genoeg van Rakker :( :-[ :-\ Pas als ik echt van hem houd geef ik hem van die kuipjes van Ceasar volgens de reclame van een spierwitte hond die met een roos in zijn bek met nog steeds spierwitte pootjes het huis binnen komt :-[ Ik doe altijd mijn handen om zijn oren zodat hij het niet hoort. Anders ben ik niet een goede baas. Zoekt hij vast een andere baas :'( :'( :'(
;D ;D ;D
Lizzy schreef: Ze zijn ook heel driftig bezig met winkels binnen winkels te openen. Een DSZ krijgt dan een hele stelling van RC met een TV en prachtige reclame, etc. etc. Je moet dan als DSZ wel RC adviseren natuurlijk. Niks = voor niks.
En als je die pracht en praal dan ziet, zou je niet denken dat het slecht gaat. Winkeltechnisch gezien is het namelijk superstrak, je zou je voeten vegen voor je er binnen gaat ::) :biggrin2:
Mini's 3-tal schreef: En als je die pracht en praal dan ziet, zou je niet denken dat het slecht gaat. Winkeltechnisch gezien is het namelijk superstrak, je zou je voeten vegen voor je er binnen gaat ::) :biggrin2:

Als je niet eerst gestruikelt bent  :biggrin2:
Wij hoordde het gister ook al tig keer op de radio......zeg ik tegen manlief: dat voer ik ook hoor "koninklijk Konijn"  .....hij kijkt me raar aan, ja heb nog wat konijntjes in de vriezer en die zijn zeer koninklijk al zeg ik het zelf...... :P
Door Ruisje
Voor de katten is het bij Koninklijk Konijn al niet anders. Toen ik nog katten fokte begon het al: Speciale brokjes voor de verschillende rassen en natuurlijk aparte brokjes voor de poezels vanaf embryootje tot senior+.
En als je huistijger dan ziek wordt heeft KK weer andere speciale brokjes die bij de DA te koop zijn.

Beter kan toch niet? :biggrin2:

Zolang er mensen zijn deze onzin geloven, verkoopt het en wordt er nog meer verzonnen.
Ik kon het niet laten om gister in de dierenwinkel even snel wat foto s te maken van de ingrediënten op verwchillende hondenrassen zakken van rc :D

Mopshond
Afbeelding

Duitse herder
Afbeelding

Rotweiler
Afbeelding

Enig idee wat ze nou bedoelen met dat ieder ras iets heel specifieks nodig heeft?
Specifice dierlijke bijproducten? Specifieke graan?...
chipjolie schreef: Ik kon het niet laten om gister in de dierenwinkel even snel wat foto s te maken van de ingrediënten op verwchillende hondenrassen zakken van rc :D

Mopshond
Afbeelding

Duitse herder
Afbeelding

Rotweiler
Afbeelding

Enig idee wat ze nou bedoelen met dat ieder ras iets heel specifieks nodig heeft?
Als je dat wilt weten kun je het beste even op Zooplus kijken. Daar verkopen ze alle soorten en overal staat een beschrijving bij. Bij Labradors zit er bijvoorbeeld minder energie en meer vezels in het voer, omdat die snel dik worden, en voor Duitse Herders hebben ze voer dat beter zou verteren omdat die vaker spijsverteringsproblemen hebben.
chipjolie schreef: Ik kon het niet laten om gister in de dierenwinkel even snel wat foto s te maken van de ingrediënten op verwchillende hondenrassen zakken van rc :D

Zou zeggen, stuur de vraag eens op naar royal canin ;)
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat ze daarop te zeggen hebben :P
Door Martine-Tom
dinky89 schreef: Zou zeggen, stuur de vraag eens op naar royal canin ;)
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat ze daarop te zeggen hebben :P
Zo ingewikkeld is het niet, neem de rasspecifieke aandoeningen en zoek op wat je daarbij zou supplementeren, over het algemeen is dat wat ze erin stoppen ;)
Meest geniale vind ik nog wel de no-callory snoepjes, als je leest wat daarin zit, is gewoon alles wat er over blijft als ze de ingredienten van de brok hebben verwerkt (de pelletjes van graan enzo) dat in een brokjesvormpje gegoten en verkocht als snoepje voor te dikke honden...geniaal, hoe verdien je geld aan je afval :D

Enige waar ik ze wel dankbaar voor was was in mijn brokjes tijd toen ze met de perzenbrok kwamen, mijn pers had een tandprobleem waardoor al zijn tanden al heel jong spontaan uitgevallen waren, de perzenbrok had de vorm van een rugbybal en die kon ie veel makkelijker oppakken dan de ronde brokjes.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door