dinky89 schreef: Bodybuilders gebruiken ook wel eiwitshakes en/of eiwitpillen om spieren te kweken. Vriendje heeft het ook een tijdje gebruikt toen hij fanatiek met zijn neef ging bankdrukkenIsostar is gebaseerd op duursport en heeft het doel je energie te geven, daar zitten geen eiwitten in.
Zelf drink ik tijdens het sporten isostar (poeder dat je oplost in water) maar geen idee of daar nou ook eiwitten in zitten en of dat in een paleo dieet zou passen. Weet wel uit eigen ervaring dat ik dan net een stukje langer door kan sporten en dat ik minder dorst krijg omdat het water beter wordt opgenomen door het lichaam![]()
Wil je veel eiwitten uit je voeding halen mag je overigens je eten behoorlijk aanpassen en omdat lang niet iedereen dat wil is zo'n shake een uitkomst voor gewoon na het trainen.
Als je echt veel aan wilt komen in spiermassa en dus veel eiwitten wilt eten moet je denken aan kwark (met veel eiwitten), amandelen, quinoa, vis, kalkoen/kipfilet, biefstuk, entrecote, ribeye etc. En dit eet je dan meerdere keren per dag. Tis eigenlijk een kwestie van etiketten kijken.. maar dan niet tegen calorieren maar voor de eiwitten

Afvallen gaat op deze manier ook echt sneller. Je wordt alleen niet direct veel lichter want spieren zijn zwaarder dan vet, maar je vet "brand" echt veel sneller weg op deze manier van eten en sporten (krachttraining dus).
En ik kan het weten want het bewijs loopt hier rond in huis