Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Hylos
dinky89 schreef: Bodybuilders gebruiken ook wel eiwitshakes en/of eiwitpillen om spieren te kweken. Vriendje heeft het ook een tijdje gebruikt toen hij fanatiek met zijn neef ging bankdrukken  ;D

Zelf drink ik tijdens het sporten isostar (poeder dat je oplost in water) maar geen idee of daar nou ook eiwitten in zitten en of dat in een paleo dieet zou passen. Weet wel uit eigen ervaring dat ik dan net een stukje langer door kan sporten en dat ik minder dorst krijg omdat het water beter wordt opgenomen door het lichaam ;)
Isostar is gebaseerd op duursport en heeft het doel je energie te geven, daar zitten geen eiwitten in.

Wil je veel eiwitten uit je voeding halen mag je overigens je eten behoorlijk aanpassen en omdat lang niet iedereen dat wil is zo'n shake een uitkomst voor gewoon na het trainen.
Als je echt veel aan wilt komen in spiermassa en dus veel eiwitten wilt eten moet je denken aan kwark (met veel eiwitten), amandelen, quinoa, vis, kalkoen/kipfilet, biefstuk, entrecote, ribeye etc. En dit eet je dan meerdere keren per dag. Tis eigenlijk een kwestie van etiketten kijken.. maar dan niet tegen calorieren maar voor de eiwitten  :biggrin2:
Afvallen gaat op deze manier ook echt sneller. Je wordt alleen niet direct veel lichter want spieren zijn zwaarder dan vet, maar je vet "brand" echt veel sneller weg op deze manier van eten en sporten (krachttraining dus).
En ik kan het weten want het bewijs loopt hier rond in huis  ;D
Door Hylos
Malamoods schreef: Ik train 3 keer per week op de sportschool. Voornamelijk krachttraining. Eigenlijk (bijna) alles op basis van HIIT (High Intensity Interval Training). Oefeningen zijn met gewichten (zandzakken, kettlebells, trx, fitnessballen, etc.) en gewoon met eigen lichaamsgewicht. Dingen die ik o.a. doe zijn: push ups, plank-varianten, squats, allerlei duw- en trekoefeningen, mountainclimbers, crunches, etc. Daarnaast sta ik graag op de crosstrainer, maar ook dat doe ik met intervaltraining en dat is maar 'n heeeeeel klein onderdeel van de training.
Ah, oke dat klinkt goed. Wat doe je qua gewichten dan? Neem aan dat je ook zwaarder gaat in gewichten, al is dat natuurlijk met je eigen lichaamsgewicht lastig  :biggrin2:
Als je steeds hetzelfde gewicht gebruikt komt je natuurlijk niet aan in spiermassa. In principe hoef je enkel gewichten te duwen/tillen/etc met allemaal verschillende spiergroepen, daar hoef je verder niet veel voor te bewegen als in heen en weer hupsen met zakken en kettlebels (tenzij je ook conditie wilt hebben). Maarja, dat is natuurlijk dodelijk saai en daarom is zoiets als crossfit veel bekender. Want als ik het goed heb, beweeg je daar ook veel mee en is het heel intensief. Klinkt wel leuk overigens, wat je doet!
waarom je eiwitten uit shakes halen?
kan prima dmv je voeding...
hier eentje die zich de blubber sport, maar zorgt dmv voeding dat ie zijn eiwitten voldoende binnen krijgt
Hylos schreef: Als je echt veel aan wilt komen in spiermassa en dus veel eiwitten wilt eten moet je denken aan kwark (met veel eiwitten), amandelen, quinoa, vis, kalkoen/kipfilet, biefstuk, entrecote, ribeye etc. En dit eet je dan meerdere keren per dag. Tis eigenlijk een kwestie van etiketten kijken.. maar dan niet tegen calorieren maar voor de eiwitten  :biggrin2:
Afvallen gaat op deze manier ook echt sneller.
dit dus
Hylos schreef: Ah, oke dat klinkt goed. Wat doe je qua gewichten dan? Neem aan dat je ook zwaarder gaat in gewichten, al is dat natuurlijk met je eigen lichaamsgewicht lastig  :biggrin2:
Als je steeds hetzelfde gewicht gebruikt komt je natuurlijk niet aan in spiermassa. In principe hoef je enkel gewichten te duwen/tillen/etc met allemaal verschillende spiergroepen, daar hoef je verder niet veel voor te bewegen als in heen en weer hupsen met zakken en kettlebels (tenzij je ook conditie wilt hebben). Maarja, dat is natuurlijk dodelijk saai en daarom is zoiets als crossfit veel bekender. Want als ik het goed heb, beweeg je daar ook veel mee en is het heel intensief. Klinkt wel leuk overigens, wat je doet!
Ik maak mijn trainingen steeds een stapje zwaarder door meer herhalingen te maken en door zwaarder gewicht te pakken. Zit nu met de deadlift bijvoorbeeld op 20 kg (kettlebel). Bal crunches waren 3 x 30, daar heb ik nu 3 x 50 van gemaakt en zo wordt alles opgebouwd. Ook variaties van gewone plank in zo'n plank waarbij je opzij draait, weet even niet meer hoe die heet, maar dan doe je één arm omhoog en draai je met je bovenlichaam mee zijwaarts, terwijl één arm en je tenen blijven staan.....
Op woensdagavond heb ik altijd een les HIIT-training van een uur. Dat is een combi van cardio, kracht en balanstraining. Ik denk vergelijkbaar met crossfit. De andere training is soort circuittraining op HIIT-basis (dat is dus met gewichten en vooral gericht op kracht) en als ik zo'n les niet kan, ga ik fitnessen (ook gericht op kracht) met als afsluiting dus de hiit-cardio op de crosstrainer.
Laatst gewijzigd door Malamoods op do 11 sep 2014, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hylos
Dan ben ik wel heel benieuwd naar wat je eetschema is. Als je voor jezelf zwaar traint (neem aan dat je lichamelijk kapot bent nadien) zou je gewoon in spiermassa aan moeten komen.

Als je écht alleen in spiermassa aan wilt komen zou ik puur krachttraining gaan doen. Mijn vriend doet 4 keer per week krachttraining (wel heel erg zwaar) en dat gaat echt heel snel qua spieren en vet verbranden. Maargoed zijn eten is er dan ook op aangepast, hij deed eerst veel aan bodybuilding maar dat is amper vol te houden en samenwonen was toen ff dodelijk.. gevolg; hij werd echt dik. Het gaat nu gematigd qua bodybuilden en hij eet heus eens een aardappel, frietje of pizza. Maar door de week komt er geen "rommel" in en is het puur gefocused op eiwitten en weinig koolhydraten. Hij is binnen een paar weken zo ongeveer getransformeerd, dat gaat zó snel tis echt ongelooflijk.

Ik snap dan soms niet dat men gaat klooien met calorien en wandelingen van 15 min extra. Ga eiwitten eten (lekker veel, dus je hoeft echt geen honger te hebben) en ga krachttraining doen (en dat hoeft niet mega zwaar of elke dag), gaat als de brandweer.. zeggen we dan  ;)
Hylos schreef: Dan ben ik wel heel benieuwd naar wat je eetschema is. Als je voor jezelf zwaar traint (neem aan dat je lichamelijk kapot bent nadien) zou je gewoon in spiermassa aan moeten komen.

Als je écht alleen in spiermassa aan wilt komen zou ik puur krachttraining gaan doen. Mijn vriend doet 4 keer per week krachttraining (wel heel erg zwaar) en dat gaat echt heel snel qua spieren en vet verbranden. Maargoed zijn eten is er dan ook op aangepast, hij deed eerst veel aan bodybuilding maar dat is amper vol te houden en samenwonen was toen ff dodelijk.. gevolg; hij werd echt dik. Het gaat nu gematigd qua bodybuilden en hij eet heus eens een aardappel, frietje of pizza. Maar door de week komt er geen "rommel" in en is het puur gefocused op eiwitten en weinig koolhydraten. Hij is binnen een paar weken zo ongeveer getransformeerd, dat gaat zó snel tis echt ongelooflijk.

Ik snap dan soms niet dat men gaat klooien met calorien en wandelingen van 15 min extra. Ga eiwitten eten (lekker veel, dus je hoeft echt geen honger te hebben) en ga krachttraining doen (en dat hoeft niet mega zwaar of elke dag), gaat als de brandweer.. zeggen we dan  ;)
Ik stuur wel effe pb.  ;)
Door Nadia
Malamoods schreef: Ik train 3 keer per week op de sportschool. Voornamelijk krachttraining. Eigenlijk (bijna) alles op basis van HIIT (High Intensity Interval Training). Oefeningen zijn met gewichten (zandzakken, kettlebells, trx, fitnessballen, etc.) en gewoon met eigen lichaamsgewicht. Dingen die ik o.a. doe zijn: push ups, plank-varianten, squats, allerlei duw- en trekoefeningen, mountainclimbers, crunches, etc. Daarnaast sta ik graag op de crosstrainer, maar ook dat doe ik met intervaltraining en dat is maar 'n heeeeeel klein onderdeel van de training.
Mooie training.  Zoals ik ze graag zie :)
Nadia schreef: Mooie training.  Zoals ik ze graag zie :)
Erg leuk om te doen ook!  :) En zeker niet saai, want de oefeningen zijn telkens anders. Ook effectief. Ok, ik stel hier niet voor niets mijn vraag natuurlijk, maar ben ook al heel veel vet verloren en veel cm's. En daar doe ik het tenslotte voor!
Door Borke
Met Metabolic Balance eet je ook veel eiwitten, bij iedere maaltijd.
Ei, yoghurt, kaas, vlees, wild, vis, gevogelte, tofu etc.
Daar moet je bij iedere maaltijd starten met 2 happen eiwit en daarna de rest eten.

Ik vind het wel interessant als je de eetdiscussie op BP wilt voeren en niet middels pb, is voor anderen ook interessant.
Borke schreef: Met Metabolic Balance eet je ook veel eiwitten, bij iedere maaltijd.
Ei, yoghurt, kaas, vlees, wild, vis, gevogelte, tofu etc.
Daar moet je bij iedere maaltijd starten met 2 happen eiwit en daarna de rest eten.

Ik vind het wel interessant als je de eetdiscussie op BP wilt voeren en niet middels pb, is voor anderen ook interessant.
Ok.... Dit is wat ik gestuurd heb.

Mijn nieuwe schema gaat worden:

1880 kcal, waarvan:

40% koolhydraten (188 gr.)
35% eiwitten (165 gr).
25% vet

Punt daarbij is dat ik diabetes heb (en insuline gebruik), heb type 1. Dus ik moet wel een bepaalde hoeveelheid kh blijven eten.
Mijn oude schema waren meer kh en minder eiwitten.

Ben na 't sporten flink gesloopt en leeg ja. En heb ook flinke spierpijn. Ik train op maandag, woensdag en vrijdag.
Trainingen duren ongeveer een uur. tot 1,5 uur. Dat is incl. warming up en cooling down. Verder wandel ik met de honden en heb ik gewone lichaamsbeweging (maar da's geen sport).
vanaalst schreef: waarom je eiwitten uit shakes halen?
kan prima dmv je voeding...
hier eentje die zich de blubber sport, maar zorgt dmv voeding dat ie zijn eiwitten voldoende binnen krijgt

dit dus
Mee eens! Een ei na je training is prima. Ik denk dat de geïsoleerde eiwitten in shakes plus alle rommel als aspartaam enz niet goed voor je zijn. Wil je op vetverbranding gaan draaien moet je vet eten en suikers drastisch verminderen. Teveel eiwitten zorgen er ook voor dat je in de suikerverbranding schiet omdat de lever de eiwitten gaat omzetten naar suikers. Dusss lekker aan de ghee en kokosolie en eieren. Prima sportvoeding! Juist ook voor duursporten!
Door sella
En wat nou als je kokos olie niet lust? Het is niet de smaak, het komt er gewoon standaard weer uit na een minuut of 10.
Want ik loop er tegenaan dat ik dus geen avocado en kokosolie lust, geen tofu lust, allergisch ben voor penicilline schimmels, dus geen blauwschimmelkazen kan eten.
Moet ik dan meer youghurt(zelfgemaakt) eten? Melk drink ik niet, ik gebruik roomboter als ik bak.
Door Hope
estherdalmaat schreef: Mee eens! Een ei na je training is prima. Ik denk dat de geïsoleerde eiwitten in shakes plus alle rommel als aspartaam enz niet goed voor je zijn. Wil je op vetverbranding gaan draaien moet je vet eten en suikers drastisch verminderen. Teveel eiwitten zorgen er ook voor dat je in de suikerverbranding schiet omdat de lever de eiwitten gaat omzetten naar suikers. Dusss lekker aan de ghee en kokosolie en eieren. Prima sportvoeding! Juist ook voor duursporten!
Precies.
Hier ook een topsporter in huis (paralympisch niveau) en die neemt geen shakes, poeders of wat dan ook. Is voor hem ook best een risico omdat het steeds lastiger wordt 100% dopingvrij te krijgen, dat moet dan echt via de vereniging en is peperduur.
Via voeding gaat het prima en is het naar mijn idee veel en veel gezonder. Veel eieren en kwark, vlees, vis en gevogelte.
Verder gaat het ook om de hoeveelheid en de tijd waarop je eet. Op wedstrijddagen gaan er bijvoorbeeld zomaar 16 boterhammen bij hem in met gezond beleg, een liter kwark, een fiks aantal eieren, een warme maaltijd met best wat vlees en vis en gezonde, energie leverende snacks als muesli repen en veel vers fruit.
Door Borke
Malamoods schreef: Ok.... Dit is wat ik gestuurd heb.

Mijn nieuwe schema gaat worden:

1880 kcal, waarvan:

40% koolhydraten (188 gr.)
35% eiwitten (165 gr).
25% vet

Punt daarbij is dat ik diabetes heb (en insuline gebruik), heb type 1. Dus ik moet wel een bepaalde hoeveelheid kh blijven eten.
Mijn oude schema waren meer kh en minder eiwitten.

Ben na 't sporten flink gesloopt en leeg ja. En heb ook flinke spierpijn. Ik train op maandag, woensdag en vrijdag.
Trainingen duren ongeveer een uur. tot 1,5 uur. Dat is incl. warming up en cooling down. Verder wandel ik met de honden en heb ik gewone lichaamsbeweging (maar da's geen sport).
Hoe moet ik dat zien, dat je 165 gr eiwitrijke voeding als vlees per dag wilt eten?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door