Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
Martine-Tom schreef: In een zeemansdorpje woonde eens een meisje, Barbara genaamd. Barbara maakte de allerlekkerste rabarberpudding in de verre wijde omtrek en omdat iedereen de rabarberpudding van Barbara zo lekker vond werd Barbara altijd "Rabarberbarbara" genoemd. Omdat Rabarberbarbara op een gegeven moment zo bekend was geworden met haar rabarberpudding, besloot ze om haar eigen bar te openen. Natuurlijk werd die bar de "rabarberbarbarabar" genoemd. Als vanzelf werd Rabarberbarbara's rabarberpudding omgedoopt tot "rabarberbarbarabarrabarberpudding". Bij deze overheerlijke rabarberbarbarabarrabarberpudding tapte Rabarberbarbara ook een glaasje bier, het zogeheten rabarberbarbarabarbier.
Rabarberbarbara had in haar rabarberbarbarabar nogal wat vaste klanten, maar veruit de bekendste klanten waren wel drie barbaren die regelmatig van Rabarberbarbara's rabarberbarbarabarrabarberpudding en rabarberbarbarabarbier genoten in de rabarberbarbarabar. Omdat deze barbaren zo vaak in de rabarberbarbarabar kwamen om Rabarberbarbara's rabarberbarbarabarrabarberpudding te eten en ze zich daarbij laveloos dronken met het rabarberbarbarabarbier kregen zij op een gegeven moment de bijnaam "rabarberbarbarabarbarbaren".
De rabarberbarbarabarbarbaren hadden natuurlijk ook lange stoere baarden, de rabarberbarbarabarbarbarenbaarden en voor de verzorging van deze barbaarse rabarberbarbarabarbarbarenbaarden gingen de rabarberbarbarabarbarbaren naar de barbier en dat was natuurlijk de rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbier.
Tijdens het verzorgen van de rabarberbarbarabarbarbarenbaarden praatte de rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbier tegen de rabarberbarbarabarbarbaren in een soort bargoens, het zogeheten rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbargoens.
Bovendien had de rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbier zelf ook een bar, de rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbar, en in deze rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbar tapte de rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbier natuurlijk een lekker biertje en je raadt het natuurlijk al, dat was het bekende rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbier.
Behalve de rabarberbarbarabarbarbaren had de rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbier nog veel meer barbaren als klant, die je dus de rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbaren zou kunnen noemen, maar omdat deze rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbaren tijdens hun bezoek aan de rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbier ook naar de rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbar gingen om zichzelf helemaal vol te gieten met het overheerlijke rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbier, werden deze rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbaren meestal rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren genoemd.

:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
:o

Ik mag hopen dat je deze tekst ergens gekopieerd en hiernaartoe geplakt hebt? *www.rsi.nl*
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: :o

Ik mag hopen dat je deze tekst ergens gekopieerd en hiernaartoe geplakt hebt? *www.rsi.nl*
Ja, ik kende hem ooit helemaal uit mijn hoofd...die tijd is voorbij dus heb hem nu ff geplakt  :D
Door choopy
Radja schreef: Ik ken deze zo:

Als vliegen vliegen vliegen vliegen vliegensvlug
Bij ons was deze al uitgebreid naar:

als vliegende vliegen vliegensvlug achter vliegensvlugge vliegen vliegen vliegen vliegende vliegen supervlug,

En dan was het vooral het probleem de omschakeling te maken van de v naar de s.
Door - Judith -
Klaas de knappe kapper knipt heel knap, maar de knecht van klaas de knappe kapper, knipt knapper dan klaas de knappe kapper kappen kan.
Door Mieke L.
ik ken deze versie:
De knappe kapper kapt knap, maar de knecht van de knappe kapper kapt knapper dan de knappe kapper kapt.
Door Mieke L.
Anne in Duitsland schreef: Begeven we ons nu niet meer in de richting van de tongbrekers, en weg van de taalkunstjes?
ja  :biggrin2:
Door *Marga*
Ik hoor net op de tv....

Als Snip niet snapt wat Snap snapt
En Snap snapt niet wat Snip snapt
Als Snip snapt Snap en Snap snapt Snip
Verdwijnt het Snip en Snap begrip
Waar Snap snapt niet waar Snip snapt
En Snip snapt niet wat Snap snapt
Als Snap Snip snapt en Snip snapt Snap
Doen Snip en Snap geen klap
Door Anne in Zweden
*Marga* schreef: Ik hoor net op de tv....

En ik maar denken dat steno een uitgestorven vaardigheid is! :biggrin2:
Door Fido
*Marga* schreef: Ik hoor net op de tv....

Ahhhh leuk
En dan op 34 seconden kijken
Door Fido
Geen taalkunst maar wel BP gerelateerd  ;)

Toen de teckel de teckel teckelde teckelde de teckel de teckel terug.
Door pike
Deze ken ik nog van vroeger:

Liesje leerde Lotje lopen langs de lange Lindelaan.

En speciaal voor Anne in D.:

Früh in der Frische fischt Fischer Fritz frische Fische.

en

In Ulm rund Ulm und um Ulm herum.
Door Fenixjuh
pike schreef: Deze ken ik nog van vroeger:

Liesje leerde Lotje lopen langs de lange Lindelaan.

En speciaal voor Anne in D.:

Früh in der Frische fischt Fischer Fritz frische Fische.

en

In Ulm rund Ulm und um Ulm herum.
En toen Lotje niet wouw lopen,  liet Liesje Lotje staan
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door