Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - Judith -
koekje schreef: Dat had Judith laatst geprobeerd.
Zag er op het oog best leuk uit.
Was ook lekker, alleen een beetje soggy  :biggrin2:
Door Nadia
Soep idd. Bloemkool koken met bouillonblokjes. Of eigen gemaakte poeder.
Roux maken. Met kaas erdoor is lekker.
Dit mengen. Evt extra kaas erdoor. Voilla.

Of. Bloemkool kort koken. Af laten koelen. Paneren en bakken.
Door Summerditches
Heb alle tips nog niet gelezen dus mogelijk al genoemd maar de bloemkoolschotel van Maggi ..met gehakt en aardappel is hier echt favoriet..zelf bij vriendjes en vriendinnetjes zie hun leven lang al zeggen dat ze geen bloemkool lusten..t recept is alleen wel voor een hele bloemkool denk ik..Daar heb je dan zo´n doosje van maggi voor in de supermarkt met tips..als je bloemkoolmaagd ben zou ik kleine roosjes maken en iets langer koken dan de uitleg...mijn ervaring is dat grote stronken en harde bloemkool dan toch net weer voor blehhhh kunnen zorgen
https://www.maggi.nl/Producten/MAGGI-Mi ... 22_77.aspx
Laatst gewijzigd door Summerditches op vr 05 sep 2014, 06:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Aprilsnow
Bloemkoolpuree (als vervanger van aardappelpuree)
Bloemkoolroosjes koken met knoflook en wat (Keltisch zeezout). je kan het ook koken in bouillon voor wat extra smaak.
Afgieten en klontje roomboter erbij. Pureren met staafmixer. Stukje vlees en eventueel groenten, salade of wat dan ook erbij.

Als variatie doe ik er ooit verse spinazie bij als een spinazie stampotje

Mijn voorkeur zelf heeft een bloemkool/broccoli puree. Door de broccoli wordt de smaak wat zachter en de puree wat romiger.

De puree kan je uiteraard ook weer gebruiken voor bijvoorbeeld een Irisch stew uit de oven (weer als vervanger van de aardappelpuree).
Door S
Wij eten bloemkool altijd in kaassaus (of gewone witte saus) met een klein beetje muskaatnoot erbij, met aardappeltjes en kippenchipolata. Yummm!
Door Lizetta
Sorry, kan je geen goede tips geven... Heb bloemkool altijd al vies gevonden, achteraf (na 5 jaar kwakkelen) ben ik erachter gekomen dat ik allergisch ben voor zoetstoffen en toen bleek dat bloemkool daar een natuurlijke bron van is  :o
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door