Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sella
Fijn dat jullie tot een oplossing zijn gekomen. En samen tot het zelfde idee gekomen, zie je wel dat ik niet voor niets vroeg en je partner?
Heerlijk dat er een foto genomen is.
De uitslag minder, maar mijn tut met ed hd lsi en uiteindelijk spondylose bruggen waar je eng van werd, is toch nog 11 geworden met gluco/chondro/pijnstilling, msm en puurspondy en magnesiumcitraat.
en natuurlijk de beweging aanpassen, maar dat is niet zo een drama als het nu lijkt :-*
Door Lil
Wat een slecht nieuws.

Wel mega goed hoe Oscar het vertrouwt en toelaat!
Door Kaela
DJ en Doerak schreef: Oscar wordt toch ook alternatief behandelt? Ik weet dat je met klassieke homeopathie een proces als dit goed kunt vertragen. Misschien kun je dat eens in de 'groep' gooien. Klote, zo'n diagnose, zeker weten. Maar fantastisch weer hoe Oscar heeft laten zien hoe hij jullie vertrouwd!
We hebben zijn jeuk alternatief behandeld. Hij is nu jeukvrij en krijgt er niets meer voor. Maar het loont zeker de moeite om ook in die hoek te zoeken.

Ik vraag me alleen af waarom je het proces wil vertragen. Daar moet ik me eens in verdiepen (is hier in de bar dus niet als vraag bedoeld  :) ). Tenslotte doet het proces nu pijn en als het vast zit verdwijnt de pijn. Ik krijg van heel veel kanten berichtjes van mensen met honden die er goed mee uit de voeten konden, dus dan denk ik, wil je de boel dan niet zsm vast hebben zitten om de pijn weg te krijgen. Nou ja, nog wel wat leeswerk en navraag te doen. Heb volgende week ook nog telefonisch contact en dan ga ik dit soort dingen ook nog even vragen. Zover waren we vanmorgen nog niet.

@ Lizzy, puur spondy staat genoteerd om even te bekijken, dank je!
Door Kim_S
Zie het nu pas, wat ontzettend knap van Oscar!!
En wat een ontzettende *piep* uitslag...  :(
Door Ike
Wat super zoals Oscar zich heeft laten behandelen en wat fijn dat hij zoveel vertrouwen
heeft  in jullie!  :-* :-*
Alleen die uitslag......wat ruk zeg :(
Door DJ_Doerak_Tucker
Kaela schreef: We hebben zijn jeuk alternatief behandeld. Hij is nu jeukvrij en krijgt er niets meer voor. Maar het loont zeker de moeite om ook in die hoek te zoeken.

Ik vraag me alleen af waarom je het proces wil vertragen. Daar moet ik me eens in verdiepen (is hier in de bar dus niet als vraag bedoeld  :) ). Tenslotte doet het proces nu pijn en als het vast zit verdwijnt de pijn. Ik krijg van heel veel kanten berichtjes van mensen met honden die er goed mee uit de voeten konden, dus dan denk ik, wil je de boel dan niet zsm vast hebben zitten om de pijn weg te krijgen. Nou ja, nog wel wat leeswerk en navraag te doen. Heb volgende week ook nog telefonisch contact en dan ga ik dit soort dingen ook nog even vragen. Zover waren we vanmorgen nog niet.

@ Lizzy, puur spondy staat genoteerd om even te bekijken, dank je!
Ik heb me inderdaad ook niet in de spondylose voordat ik iets riep over vertragen  :-[, ik zei het vanuit met ervaringen met klassieke homeopathie bij honden met artrose, dat proces wil je wel vertragen  ;). Bij spondylose kun je wel de pijnklachten verminderen. Voor de rest zou ik me er ook eerst in moeten verdiepen, excuus voor de verwarring.
Door sella
Ik bedenk me opeens dat het prikken mogelijk heel beladen zou kunnen hebben gemaakt is de operatie.
Hij kreeg een prikje, ging onder zeil en werd na de bekkenkanteling wakker met veel napijn en kon een poos niet doen en laten zoals hij wilde.
Geen idee of jij dat ook herkend, maar dacht beter even melden dan dat we over een paar maanden denken had ik dat maar eerder gezegd.
Door Kaela
Gister geen pijnstilling gegeven zodat we vandaag die nieuwe soort kunnen gaan geven. Nou, dat was een heftig nachtje. Hij was enorm onrustig, hijgen, graven, draaien, moeilijk doen. Ik heb dus niet zo veel geslapen.

Toen we eind juni op vakantie waren sliep hij bij ons op de kamer en vonden we dat ook al opvallen. Jeetje, wat hijgt hij en komt hij moeilijk tot rust. Ik denk dat Oscar in actie gemakkelijk door de pijn heen gaat, maar bij rust er last van krijgt.

De nieuwe pijnstiller zit er nu in. Had vannacht 500 gram gemalen pens er uit gehaald en een bakje met ik meende gemalen kwartelkarkas. Dat hadden we speciaal gemalen voor als hij onder narcose moest en kwam nu handig uit voor de pil. Maar ik denk dat ik een verkeerd bakje met gemalen orgaan heb gepakt. Als dat zo is, dan wordt het feest, een halve kilo pens met een flinke portie orgaan  :-X Maar goed, de pil zit er in en meneer is intens tevreden na het onverwachte feestmaal (hij eet altijd savonds).
Door Hope
Kaela schreef: Gister geen pijnstilling gegeven zodat we vandaag die nieuwe soort kunnen gaan geven. Nou, dat was een heftig nachtje. Hij was enorm onrustig, hijgen, graven, draaien, moeilijk doen. Ik heb dus niet zo veel geslapen.

Toen we eind juni op vakantie waren sliep hij bij ons op de kamer en vonden we dat ook al opvallen. Jeetje, wat hijgt hij en komt hij moeilijk tot rust. Ik denk dat Oscar in actie gemakkelijk door de pijn heen gaat, maar bij rust er last van krijgt.

De nieuwe pijnstiller zit er nu in. Had vannacht 500 gram gemalen pens er uit gehaald en een bakje met ik meende gemalen kwartelkarkas. Dat hadden we speciaal gemalen voor als hij onder narcose moest en kwam nu handig uit voor de pil. Maar ik denk dat ik een verkeerd bakje met gemalen orgaan heb gepakt. Als dat zo is, dan wordt het feest, een halve kilo pens met een flinke portie orgaan  :-X Maar goed, de pil zit er in en meneer is intens tevreden na het onverwachte feestmaal (hij eet altijd savonds).
Ik hoop dat het hem helpt!
:duimen:
Door Kaela
We zijn inmiddels een aantal weken verder en het gaat heel erg op en af. De ene dag breekt ie de tent af van vrolijkheid en energie, de andere dag kan hij amper lopen. We doen amper wat met hem, korte P&P rondjes en zondag 2 heel beschaafde beurten bij hoopers. Gisteravond begon hij weer te hijgen en vandaag leek het ook weer niets, dus gebeld en ik kon komen.

Voor Oscar een leuk bezoek. Hij hoefde alleen maar buiten heen en weer te rennen en hij kreeg heel veel snoep. Voor de uitslag wat minder. De tussenwervelschijven worden duidelijk op rap tempo minder en de foto laat nog amper een start van spondylosebruggen zien. Daardoor geeft vooral het LSI gebied pijnklachten. En de pijnstilling is duidelijk nog niet genoeg nu.

Nu hebben we twee opties. Verder stoeien met de pijnstilling en wachten of het lichaam die bruggen zelf nog gaat maken, of opereren. Bij de operatie wordt de laatste wervel vastgezet, dan doe je dus eigenlijk kunstmatig wat de spondylosebruggen zouden gaan doen.

Dus nu moeten we gaan kiezen. We hebben afgesproken daar de tijd voor te nemen, want deze keuze is niet zo makkelijk. Er speelt zoveel meer mee dan toen we de keuze moesten maken voor de bekkenkanteling. Het gaat niet meer alleen om de medische kant (dat zou makkelijk zijn). Eigenlijk zijn we er al uit, mijn gevoel heeft me al een heel duidelijk antwoord gegeven en meneer K zegt precies hetzelfde. Maar we laten het nog even bezinken, soms komen er nog belangrijke vragen op, of ideeën. Voor nu gaan er in ieder geval meer pijnstillers in en moet ik dringend meer gaan bewegen met hem, zodat hij zijn bespiering niet kwijt gaat raken. Want dan zijn we verder van huis, voor welke optie we ook gaan.
Door sella
Ik heb wel al besloten voor een lsi operatie voor Buffel. Maar die heeft natuurlijk geen forse gebruiksaanwijzing en is alleen minder gecharmeerd van de narcoseprik.
Hij is een week of 6 zelfs onder plaatselijke verdoving van een nare ontstoken talgklierenpakket verlost.
Dat maakt het gewoon stukken makkelijker om de beslissing te maken.

Ik wens jullie heel veel sterkte en wijsheid toe.
En oscar heel veel zen en vertrouwen :-*
Door DJ_Doerak_Tucker
Oef, dat zijn niet de makkelijkste beslissingen. Fijn dat jij en meneer K het wel eens zijn over hoe nu verder en dat je naar je gevoel luistert. Verstandig om dit niet overhaast te doen, dat is gelukkig ook niet nodig. Heel veel sterkte gewenst voor jullie alle drie!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door