Irta schreef: Ik wilde al zeggen, in een vaart oid schiet dat nog niet opJa, je moet wel even zoeken waar je lekker kan schoonspoelen, moet eerlijk zeggen dat ik hier in de buurt 2 heel fijne zwemplaatsen heb ( lees: pootje baden) maar dat als hij daar geweest is ziet hij zeker schoner, scheelt me echt een wasbeurt!! Dan is zijn vacht ook veel meer kambaar en zeker nu er in de buurt weer teven loops zijn kan hoef ik hem niet constant te wassen, maar laat ik hem daar lekker even wekenDush ligt heel vaak in de vaart, en haar vacht gaat daar juist erg door stinken en wordt ook echt vies. Tadej zwemt dan weer niet maar heeft wel last van vlooienallergie. Ik was de honden dus wel een aantal keer per jaar. Vacht ziet, voelt en ruikt naderhand altijd geweldig en ik heb ook het idee dat ze een schone vacht zelf ook erg lekker vinden. Wel was ik met een goede shampoo (animal nature) en ik gebruik geen conditioner.

Ik vind hoe meer je wast (een langharige hond) hoe droger de vacht word, maar we hebben hier dan ook echt heel hard water, kalk bedoel ik dan, en dat scheelt denk ik ook wel.
Ik heb de shampoo met minkolie en ontklitspray van Oskar de Vries http://www.okdv.nl/shampoo-en-verzorgin ... v.html?p=1
Heerlijke shampoo en heel zuinig in gebruik!!