Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door joel
Irta schreef: Ik wilde al zeggen, in een vaart oid schiet dat nog niet op ;) Dush ligt heel vaak in de vaart, en haar vacht gaat daar juist erg door stinken en wordt ook echt vies. Tadej zwemt dan weer niet maar heeft wel last van vlooienallergie. Ik was de honden dus wel een aantal keer per jaar. Vacht ziet, voelt en ruikt naderhand altijd geweldig en ik heb ook het idee dat ze een schone vacht zelf ook erg lekker vinden. Wel was ik met een goede shampoo (animal nature) en ik gebruik geen conditioner.
Ja, je moet wel even zoeken waar je lekker kan schoonspoelen, moet eerlijk zeggen dat ik hier in de buurt 2 heel fijne zwemplaatsen heb ( lees: pootje baden) maar dat als hij daar geweest is ziet hij zeker schoner, scheelt me echt een wasbeurt!! Dan is zijn vacht ook veel meer kambaar en zeker nu er in de buurt weer teven loops zijn kan hoef ik hem niet constant te wassen, maar laat ik hem daar lekker even weken  ;) En toen met die regen laatst, toen zijn we echt een keer z**knat geregend maar ook toen was zijn vacht heerlijk schoon en zacht!
Ik vind hoe meer je wast (een langharige hond) hoe droger de vacht word, maar we hebben hier dan ook echt heel hard water, kalk bedoel ik dan, en dat scheelt denk ik ook wel.
Ik heb de shampoo met minkolie en ontklitspray van Oskar de Vries http://www.okdv.nl/shampoo-en-verzorgin ... v.html?p=1
Heerlijke shampoo en heel zuinig in gebruik!!
Door doranto
joel schreef: Ja, je moet wel even zoeken waar je lekker kan schoonspoelen, moet eerlijk zeggen dat ik hier in de buurt 2 heel fijne zwemplaatsen heb ( lees: pootje baden) maar dat als hij daar geweest is ziet hij zeker schoner, scheelt me echt een wasbeurt!! Dan is zijn vacht ook veel meer kambaar en zeker nu er in de buurt weer teven loops zijn kan hoef ik hem niet constant te wassen, maar laat ik hem daar lekker even weken  ;) En toen met die regen laatst, toen zijn we echt een keer z**knat geregend maar ook toen was zijn vacht heerlijk schoon en zacht!
Ik vind hoe meer je wast (een langharige hond) hoe droger de vacht word, maar we hebben hier dan ook echt heel hard water, kalk bedoel ik dan, en dat scheelt denk ik ook wel.
Ik heb de shampoo met minkolie en ontklitspray van Oskar de Vries http://www.okdv.nl/shampoo-en-verzorgin ... v.html?p=1
Heerlijke shampoo en heel zuinig in gebruik!!
Dat is inderdaad een hele goede shampoo. Heb nog niet meegemaakt dat een hond daar niet tegen kon. Ook droogt het de vacht niet uit.
Door Gizmo
Hope schreef: Nee dat geloof ik meteen. Ik ga hier ook maar eens wassen (lees, manlief aan het werk zetten  :biggrin2:)
Haha, hier geld datzelfde. Ik praat constant in 'ik-vorm', terwijl ik Gizmo zelf ook nooit was...  :biggrin2:.

Ik laat Gizmo niet zoveel zwemmen, dat vind ze niet zoveel aan. Gisteren toevallig naar het Noordzeestrand geweest, ze vind het wel leuk om door poeltjes heen te lopen, maar zwemmen zelf vind ze niks. We lopen ook wel eens in de regen, maar vind het fijner als ze gewassen is, dan ruikt ze ook zo lekker en is d'r vacht weer zo zacht en glanzend.

Ik zal me zeker eens gaan verdiepen in goede shampoos. Ik gebruik nu zelf dat merk Greenfields, omdat die makkelijk te krijgen is... Maar of die zo goed is weet ik niet. Hoe duur is die OKDV shampoo? Moet namelijk eerst een account aanmaken om de prijzen te kunnen zien.
Door joel
Gizmo schreef: Haha, hier geld datzelfde. Ik praat constant in 'ik-vorm', terwijl ik Gizmo zelf ook nooit was...  :biggrin2:.

Ik laat Gizmo niet zoveel zwemmen, dat vind ze niet zoveel aan. Gisteren toevallig naar het Noordzeestrand geweest, ze vind het wel leuk om door poeltjes heen te lopen, maar zwemmen zelf vind ze niks. We lopen ook wel eens in de regen, maar vind het fijner als ze gewassen is, dan ruikt ze ook zo lekker en is d'r vacht weer zo zacht en glanzend.

Ik zal me zeker eens gaan verdiepen in goede shampoos. Ik gebruik nu zelf dat merk Greenfields, omdat die makkelijk te krijgen is... Maar of die zo goed is weet ik niet. Hoe duur is die OKDV shampoo? Moet namelijk eerst een account aanmaken om de prijzen te kunnen zien.
Voor bv de shampoo met mink olie betaal je voor 1 liter 10 euro excl btw en verzendkosten.
Daarom haal ik een 10 liter kan waar ik ruim 1, 5 jaar mee doe voor 1 ( soms 2 honden) en voordeel van deze shampoo is dat je het aanlengt met water. Ik doe ong 1, 5 liter water en een flinke bodem shampoo in een frisdrankfles even omgooien en wassen maar.
Met Gizmo zou je met 1 liter wel een jaar kunnen doen denk ik ;D
Door joel
Lil schreef: 1 liter 10 euro. Is dat wat? Voor dat geld? Ik betaal 18 euro voor 500 ml...
Het is excl btw.

En ja zoveel hondenvachten, ook zoveel shampoo.
bloemetje schreef: Ik vind de K9 toch beter hoor. Ik heb ook okdv gehad maar die haalt t daar echt niet bij. T is wel aan de prijs maar nog zuiniger in gebruik.
Door Lil
joel schreef: Het is excl btw.

En ja zoveel hondenvachten, ook zoveel shampoo.
Die paar kwartjes btw maken niet dat het voor de helft van de prijs is.  ;)
Door bloemetje
Zoveel hondenvachten zoveel shampoo  ???

Wat heeft dat met verschil tussen okdv en k9 te maken?  Vind t verder een topwinkel hoor. Zondag ben ik r.
Laatst gewijzigd door bloemetje op vr 05 sep 2014, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Claudia_
Ik was Zoe alleen als ze heel smerig zou zijn of zou stinken naar "boerderij" (we hebben een boerderij namelijk) anders niet :)
Heb niet het idee dat elke dag wassen nou zo goed is
Door S
Ik kreeg van mijn DA het advies om onze jeukerige pup te wassen met gewone Lactacyd (intieme hygiëne voor mensen) en dit heeft eigenlijk prima gewerkt.

Wij wassen de honden niet meer dan nodig, onze Tervuerense die net geen 14j is mogen worden, heeft volgens mij 2x in haar leven een echte douche gekregen en dat was dan nadat ze in het meest onwaarschijnlijk stinkende kanaaltje gesprongen was. Een vuile hond vind ik zelf niet zo'n probleem, dat komt er wel weer af. Maar als de hond er zelf last van heeft, dan krijgt hij/zij een douche, maakt voor mij dan niet uit hoe vaak dat is.
Door Gizmo
joel schreef: Voor bv de shampoo met mink olie betaal je voor 1 liter 10 euro excl btw en verzendkosten.
Dat is echt niet duur. Ik betaal nu ongeveer 8 euro voor maar 200 ml.... Dan zal ik dat zeker de volgende keer kopen, bedankt voor de tip! En ik denk ook wel dat ze met 1 liter zeker wel een jaar vooruit kan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door