Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door lianneke
Ruisje schreef: Een matras! Kinderbed formaat of half eenpersoons met daarover een vochtdichte hoes en daarover een hoes (zoals een hoeslaken). De hoes was je gewoon regelmatig.

Ik heb een half eenpersoons matras met waterdichte hoes plus daarover zelfgemaakte hoezen op de overloop liggen. Daar slapen onze honden altijd 's nachts. Het halve matras is al meer dan 10 jaar oud, niet doorgezakt en meurt niet. :)
Een half een persoons matras, heb je gewoon een matras door de midden gezaagd?
Een Leonberger heeft natuurlijk wel een flink bed nodig..
Door lianneke
Het Ikeabed lijkt me ook wel wat, voor het Herderinnetje dan, helaas heeft ikea nog geen webshop geloof ik. Ik haat Ikea, maar ja , moet er wel wat voor over hebben natuurlijk..
Door Kim_S
Hooli en Max hebben een bench als "mand", met daarin gewoon een paar simpele vetbedden, ik vouw ze wel een of twee keer dubbel zodat ze iets dikker zijn.
Ik gooi ze heel regelmatig in de wasmachine, er gebeuren nogal wat ongelukjes bij de bejaarden van 14 en bijna 14  ::)

Ozzy heeft in de stal een eenpersoons-matras  :biggrin2:
Door sella
Nu de biabedden zijn overleden, heb ik voor Buffel een hele winter en zomerdekbedset doorgestikt tot een groot kussen, daar om heen een nepleren hoes gemaakt.
Daarop heeft hij een handdoek of katoenen lap die wekelijks gewassen wordt. In de winter heeft hij een fleecekleed erin.
Boven slaapt hij of in bed of op een handdoek op de grond.
In de winter heeft hij een fleecehoes met een molton erin, daar ligt hij op als ik het hem te warm is met zijn wintervacht om te kroelen.

Shay heeft niets in de bench want dat moet opgevroten worden.
Boven dweilt hij door de hele kamer en slaapt soms op de handdoek en vaak gewoon ergens neergeknuppeld zeg maar.
Door monster
Voor allebei eendroogloopmat, met daarop een kapotgeknipte topmatras van traagschuim in een wasbare hoes. Dribbel en Lodi slapen dus op de grond en monster, de kat zoekt het lekkerste bed uit.
Door smulpaap
Op alles waar je op past . Helaas voor hen is de slaapkamer verboden gebied
Verder benche , eigen slaaphuis , en matrassen met hoes dekbedovertrek en fleecekleed . Smurf duikt graag onder de fleecekleden
Ze hadden ooit een eigen snurkstoel die was ook zeer favoriet
Er staan op zolder ook nog het nodige .
Door Tanna
lianneke schreef: Het Ikeabed lijkt me ook wel wat, voor het Herderinnetje dan, helaas heeft ikea nog geen webshop geloof ik. Ik haat Ikea, maar ja , moet er wel wat voor over hebben natuurlijk..
Ikea heeft een webshop............ ;)
Door Tanna
Biabed met schapenhuid, de leren bank met schapenhuid, pluche mandje, kleedje, orthopedisch kussentje (uhmmm, twee stuks zelfs). Da's dan de begane grond, op de eerste verdieping staat er nog zo'n pluche mandje, maar het bed is daar de favoriete plek, breeduit tussen ons in zodat wij er haast naast liggen! Ik vind dat trouwens wel handig, als ze niet op bed slaapt valt mijn dekbed er altijd af............. ::)
Door heicke
Een plastic mand met een opgevouwen fleecedeken erin - die wordt nagenoegd nooit gebruikt, een bench met een van Cranenbroek ligkussen de favoriet van mevrouw Heicke en zowel de hoes als het kussen zijn wasbaar, er ligt in de kamer nog een gevouwen fleecedeken die meneer Ody altijd opfrommelt tot een hoopje en er dan met een diepe zucht op gaat slapen :) en in de auto heb ik een bench met een vetbed erin.
Door Ruisje
lianneke schreef: Een half een persoons matras, heb je gewoon een matras door de midden gezaagd?
Een Leonberger heeft natuurlijk wel een flink bed nodig..
Ja! Was al in 2000. Had 2 kussens nodig voor mijn labrador en duitse herder. Ik had een goedkoop matras bij leen bakker gekocht - eerst de stof doorgeknipt, iets voorbij het midden aan de ene kant en precies andersom aan de andere kant zodat het te lange stuk stof over het doorgezaagde gedeelte van elke stuk kon. Schuim doorgesneden en veren doorgezaagd. Lijkt allemaal meer werk dan het was hoor. ;)

De ene helf ligt nu bij ons op de overloop, de ander helft heb ik weggegeven en daar slaapt een andere duitser op. ;)

Hier onze helft in de kamer, vorig jaar toen Sergi de dag ervoor aangekomen was. Kijk niet naar de te ruime hoes, de andere zat in de was. :)

Afbeelding

En je 'm kunt 'm natuurlijk ook groter houden dan de helft...
Door nova
Hier
1 x een ordinaire kunststof mand
1x een zelfgemaakt  look-alike  biabed, zeer populair  bij mijn honden  :D
en pupsel heeft tot nu toe een stuk campingtapijt wat 4x dubbel ligt, met daaroverheen een  zacht dekje of fleece dekentje. Ze  vindt het heerlijk om op te liggen. Pupsel slaapt niet bij de andere honden  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door