Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door EliScooby
Fioon schreef: Ik heb IOS geen android kan je die ook "strippen"?
Zou wel moeten kunnen, maar is een stuk lastiger, omdat Apple de software niet vrijgeeft en het dus lastiger is om te onderzoeken waar ze misschien binnen kunnen komen en volledige toegang krijgen over je telefoon draagbare communicatie computer.
Door Lizzy
K&D schreef: Ideaal, helemaal op vakanties en onderweg en zo. Zorgeloos je telefoon mee, en in geval van een lege benzinetank kon je bellen.
Nu gaat als eerste de auto-oplader mee. Je weet maar nooit of je zonder batterij komt te staan. :biggrin2: :P

Maar ja...ik werd steeds meer genegeerd en meewarig aangekeken door de omgeving. Oh, je hebt geen smartfoon...? :secret:
Ik wilde er ook bij horen :biggrin2:. Maar je hebt gelijk hoor, altijd die oplader mee :-X
Wat ik wel heel fijn vind: ik heb altijd een camera bij me, met video. Dat vind ik hartstikke leuk. En ik vind het ook wel leuk dat ik foto's gelijk door kan fluiten naar iemand, via whatsapp. Maar nah, daar heb je het dan ook wel weer mee gehad.
Door BusKay
Mini's 3-tal schreef: Samengevat: Er zijn oplossingen voor, maar dan moet je wel sleutelen aan de software van je telefoon en dan is het nog steeds nooit helemaal 100% veilig.
Wifi,GSM / software en veilig..... waar praten we over.....

Heerlijk is het leven zonder mobiel..... zo rustgevend....  8) 8) 8)
Voel me ook zo eenzaam.....  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Laatst gewijzigd door BusKay op ma 01 sep 2014, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K&D
BusKay schreef: Wifi,GSM / software en veilig..... waar praten we over.....

Heerlijk is het leven zonder mobiel..... zo rustgevend....  8) 8) 8)
Absoluut. Mag ik dit even verder twitteren?  :biggrin2: ;D
(nog zoiets waar ik het nut niet echt van inzie, en mag ik nu weer in m'n grot?)
Door Lizzy
K&D schreef: Absoluut. Mag ik dit even verder twitteren?  :biggrin2: ;D
(nog zoiets waar ik het nut niet echt van inzie, en mag ik nu weer in m'n grot?)
Hoeft niet, je bent hier in goed gezelschap :biggrin2:
Door dinky89
Tja, ik kwam er vandaag bij mijn moeder achter dat ik mobiel was vergeten. Bij mams dus maar even mail gestuurd naar vl dat ik na 6 uur thuis zou zijn want smsen lukt dan niet  :-[
Maar mijn mobiel kan ook alleen bellen en smsen. Metalen behuizing dus kan tegen stootje ;-) wacht nog met smartphone tot hij keer stuk gaat maar hij doet het dus al meer dan 7 jaar :-p
Door Magic
Lizzy schreef: Ik wilde er ook bij horen :biggrin2:. Maar je hebt gelijk hoor, altijd die oplader mee :-X
Wat ik wel heel fijn vind: ik heb altijd een camera bij me, met video. Dat vind ik hartstikke leuk. En ik vind het ook wel leuk dat ik foto's gelijk door kan fluiten naar iemand, via whatsapp. Maar nah, daar heb je het dan ook wel weer mee gehad.
Yep maar die camera app mag veel.
Ook waar hij de foto's opslaat is weer een app die van alles mag.
o.a locatie ..sms mms lezen.. Laat maar  pff eigenlijk te veel om op te schrijven.

Je hebt gelijk het is leuk maar ook heel fijn ik heb de laatste wandeling voor ze overleed van B gefilmd
en foto's gemaakt zo mooi en speciaal en fijn om te hebben ik heb ze laten afdrukken dat is dan weer het fijne van de telefoon.

Wat ik zo wie zo doe tegenwoordig is standaart de wifi uitzetten en s nachts de telefoon in andere kamer in vliegtuigstand
Laatst gewijzigd door Magic op ma 01 sep 2014, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hope
Ik heb gewoon een smartphone en ik ben daar nog altijd zelf baas over.
Wil je geen whatsapp? Dan installeer je gewoon geen whatsapp  :biggrin2:

Mijn telefoon gebruik ik zoals ik hem wil. Om te bellen en te appen met mensen als dat nodig is. Want appen is gewoon goedkoper als sms'en.
Mijn locatie staat uit. Automatisch weer- en nieuwsbericht ook. Gps staat uit. Bleutooth staat uit. Ik heb geen facebook-app, ik kijk alleen op de ipad op facebook. Verder ben ik kritisch met het installeren van apps. Niet echt nodig? Dan liever niet dan wel.

Ik denk dat we vergeten hoeveel tijd er in een telefoon met verschillende apps gaat zitten, en hoe ons brein omgaat met zoveel onnatuurlijke prikkels. Als ik ga slapen gaat de telefoon in vliegtuigstand. Bij whatsapp heb ik uitstaan dat mensen kunnen zien wanneer ik online ben geweest. Ik wil me nou eenmaal niet verplicht voelen om meteen te reageren en ik hoorde best regelmatig dat ik wel inline was geweest maar niets liet horen. Als het belangrijk is, dan bellen ze maar!
Ik schroom ook niet om mijn data gewoon uit te zetten als ik wel telefonisch bereikbaar wil kunnen zijn maar niet gestoord wil worden door het binnenkomen van berichtjes. Want als je hoort dat je wat binnen krijgt ben je ook snel geneigd om even snel te kijken. Loop je lekker met je hond in het bos, zit je wéér op dat scherm te turen. Nee dank je!
Door bloemetje
Hoe zet je dat uit op je WhatsApp?? Please tell me ik dacht dat dat niet kon.

Ik had vroeger een Nokia 6110. Topding. Ben er ooit per ongeluk overheen gereden met de auto  :-X :-[. Nieuw schermpje en hij deed t weer!
Door Hope
bloemetje schreef: Hoe zet je dat uit op je WhatsApp?? Please tell me ik dacht dat dat niet kon.

Ik had vroeger een Nokia 6110. Topding. Ben er ooit per ongeluk overheen gereden met de auto  :-X :-[. Nieuw schermpje en hij deed t weer!
Ga in whatsapp naar instellingen (linker knop indrukken in basisscherm), account, privacy, druk op 'laatst gezien' en zet het vinkje uit bij 'mijn contacten' en aan bij 'niemand'.

Ideaal!
Door pike
Magic schreef: Ik wil graag een telefoon met draad zonder dect dus met minder straling kopen.
:-X hier nog een holbewoner, ik snap niet eens wat een telefoon met draad is.  :-[ Bij mijn weten is dat zo'n ding van de vroegere pTT dat vast zit aan de muur  :biggrin2:
Ik ben heel gelukkig met mijn prepaid telefoontje van 15 euro waarmee ik kan bellen en/of sms-en indien nodig. Veiliger kan het niet  ::)
Door El_Kato
;D oooh echt dat staat nu bij antiek hahahahahhahhha zoiets hadden we vroeger thuis staan! Heb ik uren mee gebeld  ;D
Door Fenixjuh
Ik heb de widget Data ON-OFF geïnstalleerd, erg fijne app. Als ik bezig ben gewoon internet + wifi (die kan in het hoofdmenu uit) uitzetten, geen whatsapp of mailtjes tussendoor.. Mocht er iets dringends zijn, kunnen mensen altijd bellen en kan ik zelf beslissen of ik opneem..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door