Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Heel veel tijd!
Nu ik de afgelopen dagen knock-out ben geweest beseffen we pas hoeveel tijd er eigenlijk in gaat zitten, en dat het toch wel heel moeilijk is als één van ons niet mee kan helpen.
Er moet gewoon wat meer back-up zijn.
Ik loop 1,30 tot 2 uur per dag, VL 30-45 minuten. Daarbij ong. 2x per dag 5 minuutjes frisbeeën en VL en ik hebben VEEL behoefte aan knuffelen, voor we weggaan even 10-15 minuten, liefst 's avonds ook de hele avond op de bank.. Jacy wil liever spelen..
Schoonmaken moet ik toch, en zijn eten vind ik nou niet echt de moeite...

Wel kost een hond veel, al 2 vriezerlades kapot doordat ik ze te vol doe, van de week vriezerlade niet zo vol, trok hem open, valt uit de vriezer: kapot..
Ik had ooit een nieuwe gekocht (had er al eens eerder 1 laten vallen, de prullenbak waar hij op stond viel om) maar nu zijn weer alle vriezerlades kapot, volgende maand weer nieuwe halen  ;)
kiara schreef: Sorry hoor moet het even zeggen met zo'n prachtige hond als jij heb om dat te borstelen is een droom  ;)
Je mag het rustig een keer overnemen hoor, kom maar aan  gezellig :)
nova schreef: Veel,  echt veel tijd,  denk even aan:
Puppycursus
Showtje lopen
vachtverzorging,  1  hond wassen  en drogen, en ik ben zo 2 uur kwijt
vlees malen voor Bindi
vriezers dooien
Portioneren  de dagelijkse maaltijd
portioneren van de grootverpakkingen
lijntjes rijden
wandelen , knuffelsessies,  onderonsjes met honden
Da bezoeken, ik heb er woensdag weer  3 kwartier doorgebracht  :-\
en dan heb ik het niet eens over  de tijd die ik op BP doorbreng  ::) :biggrin2:
Meer poetsmomenten dan  wanneer ik geen honden zou hebben
Hihi ja dat ook maar dat rekenen we dan maar als vrije tijd  ;D
Bijna 24/7. Alleen als ik boodschappen mag doen en shoppen dan heb ik geen zorg voor de honden. 's Morgen alleen al voordat ik voor mezelf kan zorgen ben ik al zeker 1 1/2 uur kwijt aan de honden, eten geven, medicijnen en andere belangrijke benodigdheden.
Wandelen natuurlijk voor mezelf en de dames :)
Om 5 uur nog een keer eten en medicijnen, om half 9 weer en om 00.30 weer
Tussendoor alles noteren wat er aan de hand was die dag. Etc. Ook vaak 's nachts uit bed omdat Whisper niet alles meer ziet en mij toch wel graag wakker mag houden dan tot ze voor elkaar heeft. En zo zijn er vele momenten dat er een aanval is of iets anders wat zijn aandacht nodig heeft.
Esther Q schreef: Het kost mij geen tijd. De honden zijn mijn tijd. En ik die van hun.
+1

Ik loop nl met ze omdat ik wil lopen. Omdat ik niet in m'n uppie in het bos wil lopen heb ik honden, niet andersom. Het eten geven...tja, ik wil barfen, omdat ik wil barfen. De honden hebben mij nooit een briefje daarover geschreven nl :P

Het enige waar echt tijd in gaat zitten wat ik doe omdat het moet is extra poetsen. Want dat is de enige tijd die ik niet leuk vind om te moeten spenderen aan mijn huisdieren. Maar ook dat doe ik eigenlijk omdat ik vind dat het moet, van Joep en Gijs zou het niks uitmaken :P

Maar als ik ga rekenen zoals jullie kom ik denk ik aan gem een uur en een kwartier lopen per dag, een kwartier aan eten geven, en een uurtje per week aan borstelen.
Ze krijgen een hele week door aandacht, ik werk in de avonden en mijn vriend over dag, dus er is vaak iemand thuis. Zoals ik nu zit te typen met Joep op de bank tegen mij aan denk ik dat dat als tijd voor hem voelt, terwijl ik gewoon mijn eigen ding doe... tussen de regels door ff een aaitje :)
Normaal programma:
Ochtendwandeling tussen 4.00 en 5.30u ergens, ligt aan mijn diesnt, ca. 20 tot 30 minuten.
Daarna eten geven en alles weer opruimen, ca 15 minuten.
Joke doet de wandelingetjes door de dag, dat zijn er meestal 3, 1 korte van 15 minuten rond 10.00u 1 lange van ca 60 minuten rond 13.00u en nog een korte van ca 15 minuten rond 15.00u.
Dan ben ik weer thuis en lopen we samen ca. 45 tot 60 minuten.
Eten geven en weer opruimen, ca. 20 minuten.
Dan als toetje de avondwandeling voor het slapengaan, ca. 30 minuten ergens tussen 22.30 en 23.30u.

Dus als we de tijd van schoonmaken, knuffelen, spelen, zonnen, etc etc niet meetellen:
25 + 15 + 15 + 60 + 15 + 60 + 20 + 30 = 240 minuten = 4 uur per dag.

Daar komen op mijn vrije dagen nog langere wandelingen bij die duren meestal tussen 1,5 en 2,5 uur.
Met een bejaarde taart heb je ineens zeeën van tijd.
Als ik alle tijd erbij optel die ik kwijt ben aan regelen, rijden, denken, plannen en uitvoeren - huuuuge amount of time.  ::)

Quality time is wel de beste tijd te besteden. Dat doen we.  :)
Door Lil
Ik heb dat uitgerekend, aangezien ik voor de 1000 ste keer naar mijn kop kreeg dat het té veel tijd vergt.

Maandag t/m vrijdag ivm werk
's Ochtends uitlaten 45 minuten tot 1 uur. Voeren, vullen kongs etc 15 minuten.
Bij thuiskomst, knuffelen/spelen 15 minuten.
Uitlaten 1 tot 1,5 uur.
Dan spelen/trainen per hond zo'n 10 minuten. De ene keer apart, de andere keer verwerkt in de 1,5 uur uitlaten (als het 1 uur is dan altijd apart).
Als ik tv kijk, dan is er altijd nog knuffelen en/of spelen mogelijk. Dat gaat samen  :biggrin2:
Muziek maken is training (blijven, dat kent er eentje slecht. Hij moet aandacht, dus koekjes op de piano en koekjes gooien indien hij op de plaats ligt. Gaat veeeeel beter!. Tussendoor even bij mij roepen, knuffel etc en dan weer terug etc.) Dus eentje krijgt nog zo'n 20 minuten per dag extra aandacht en de ander die vind het zoooooo heerlijk, hij slaapt altijd als vrouwtje lawaai maakt.
's Avonds voeren nog zo'n 10 minuten voordat elk beest op de juiste wijze al dan niet met de juiste medicatie het voer heeft.
Op dit moment even niet, maar als ik weer fatsoenlijk kan staan/lopen dan gaat er met eentje weer 1 uur per week bij de hondenschool getraind worden.

Ze mogen door het hele huis, dus ook zelf kiezen voor mee naar de slaapkamer etc. Maar daar krijgen ze geen aandacht van mij: erg eentoning en niet wederkerige gesprekken in mijn slaap en ik vrees ook niet tegen de honden gericht.

Weekend:
Extra wandeling van 30 minuten óf 1 van de wandelingen is 30 - 60 minuten langer.
Extra tijd knuffelen spelen etc. Dat gaat eigenlijk gewoon ongemerkt tussendoor.
Verzoring (borstelen etc) zo'n 40 minuten.
Wel veel meer trainen. Ik ga dan echt dingen opzoeken die zwart Joepie niet kan en dat doelbewust trainen (lift, relatief veel mensen/honden, bezoek, terras, da; noem maar op).
Elke zaterdag naar pa, dus dat is heeeeel veel aandacht: van zijn hondje en van hem en van mij. En veel training echt veel moeilijke dingen dan voor zwart Joepie. Duur; ligt er maar net aan hoe lang goed is. Beest moet niet overstressen en wel wat leren dus ehhhh echt geen idee hoe lang dat duurt.

Weekend komt ook wel eens voor dat ik 4-6 uur met voer bezig ben. Op mijn enige vrije dag in de week dus de dag waarop ik ook moet poetsen/wassen/tuin doen/administratie doen.
Waarom zo lang? Elk weekend 1 uur of 2 uur vind ik te tijdrovend. Liever 1 weekend heel veel tijd aan kwijt en dan weer een maand niet dan elke week een beetje. Soms als ik maar een beetje besteld heb of dit niet gemalen hoef te worden doe ik dat natuurlijk wel meteen, maar dat is dan niet zo heel tijdrovend. Max 1 uurtje of zo.

Extra poetsen... oooo heeeeeeeel veel extra poetsen met een grootste verharende hond van het hele universum. Echt iets dat ik al 13 jaar neit verholpen krijg. Haren, haren, haren en nog eens haren overal.

Dus ja ik heb ze gelijk gegeven. Eigenlijk kost mijn baan mij veel en veel te veel tijd naast mijn honden. Dus oooooooiiiiiitttt ga ik minder uren werken. Op dit moment het probleem dat ik dat financieel niet ga redden.

En voor de mensen die het niet wisten; in mijn uppie dus, niemand die mij kan helpen met de beesten (geloof dat ik na al die jaren nog niet eens zomaar hulp zou accepteren. Ziekte, been in gips etc. Heb ik allemaal zonder hulp gered met mijn dieren. Ok, ik laat mij wel eens door iemand dan met de auto van x naar y brengen, maar dat was het dan ook).
1 poes waarbij kattenbak verschonen enkele minuutjes en voeren enkele minuten dus laat ik het ruim nemen dan is het 10 minuten per dag :-p

Knuffelen op de bank valt voor mij niet onder tijd kosten maar 's avonds ligt ze veel tussen ons in als wij TV kijken met tussendoor een aai/knuffel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door