Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
smulpaap schreef: Dit is onze omamobiel

Afbeelding

De ritsen van mijn opoekar kunnen tot het raampje open
Ik heb net nog even gemeten . Het is vanaf de grond gemeten 28 cm  hoog om in de kar te komen
Maar daar hebben wij inmiddels een foefje op bedacht als oma een mindere dag heeft
We rijden de koets alvast voor , zetten de kar pal tegen de stoeprand . Dan staat oma in de voortuin en kan ze er zonder dat ze er zelf moeite voor hoeft te doen zo instappen
Naar mijn weten heeft alleen de doggyride van Innoped een rem , maar dat zijn ook dure karren . Een rem zorgt er natuurlijk ook voor dat de kar stevig blijft staan tijdens in en uitstappen . Maar in bv het bos zetten wij de kar bv tegen een bankje aan als dat nodig is en dan kan oma prima instappen
Door Lil
Sta je met je buggy, wil je die even los kunnen laten (veter strikken bijvoorbeeld), kan dat niet, want er zit geen rem op je buggy. Ik woon ook nog eens in Limburg.  :-\ Als fietskar maakt dat niets uit, dan blijft hij door de fiets wel staan. De doggyride (mij helaas te duur) heeft wel een rem.

Ik zie nu bij Itek inderdaad alleen model klein. Die blauwe (is er ook in andere kleuren geweest) is model groot. Belastbaar tot 50 of 60 kg en dus erg, heel erg breed. Ik heb er 2 Belgische herders tegelijkertijd in gehad, zonder problemen, zonder mij te barsten te duwen.
Door smulpaap
Dat zelfde gedoe heb ik in de polder . Als het bv stevig stormt dan kan oma echt niet mee de dijken op ,omdat de kans bestaat dat de kar de sloot in gaat
Maar ik zou in jouw geval even goed kijken tot hoever de ritsen open kunnen , een Labrador is natuurlijk groter dan een E.B.
En wat dat instappen betreft , daar krijg je vanzelf handigheid in . Elk stevig object onderweg kan een hulmiddel zijn i.pv. een rem .
En wat ik al zei , als je even de juiste plaatsen uitkient waarop de kar ietsje lager staat dan wandelen ze er zo in zonder dat ze hoeven te springen
Door Lil
smulpaap schreef: Dat zelfde gedoe heb ik in de polder . Als het bv stevig stormt dan kan oma echt niet mee de dijken op ,omdat de kans bestaat dat de kar de sloot in gaat
Maar ik zou in jouw geval even goed kijken tot hoever de ritsen open kunnen , een Labrador is natuurlijk groter dan een E.B.
En wat dat instappen betreft , daar krijg je vanzelf handigheid in . Elk stevig object onderweg kan een hulmiddel zijn i.pv. een rem .
En wat ik al zei , als je even de juiste plaatsen uitkient waarop de kar ietsje lager staat dan wandelen ze er zo in zonder dat ze hoeven te springen
Waar!

Labrador geen probleem met jou kar. Boris is een halve labrador en is met 60 cm en 28 kg niet ver van maat/gewicht van een lab af.
Instappen is voor ons gelukkig geen enkel probleem. De rits zit hetzelfde, maar dan aan de voorkant (lastig als hij aan de fiets zit, maar ik zet de kar dan schuin achter de fiets/dwars erop zeg maar en dan lukt dat prima).
Door Extreme
Rem  :D hahahaha ja eigenlijk heel logisch, niet bij nagedacht dat je als je stopt, en op iets heuvelachtig terrein loopt of als er wat meer wind staat je hond ineens met kar op een andere plek kan  komen te staan dan jij. Is de doggyride de enigste die dit heeft?

Itek valt voor ons dan helemaal af met de voor instap, hij is dan weliswaar een labrador maar een beetje "gammel", duidelijk aan zijn laatste levensfase bezig, en ik denk dat voor hem dan het in en uitstappen wel erg moeilijk gaat worden, een achter instap die laag is, zou dan de voorkeur hebben.

De doggyride en de doggyhut( van Els?), blijven er voor als nog over.

Iemand enig info mbt de neuswiel? Sommige zijn wel erg klein, en lijkt me lastig/zwaar met duwen.
Door Lil
Neuswiel altijd een zwenkwiel nemen!

Die vaste wielen duw je je helemaal ongelukkig aan, dat stuurt onhandig.
Door Extreme
Lil schreef: Neuswiel altijd een zwenkwiel nemen!

Die vaste wielen duw je je helemaal ongelukkig aan, dat stuurt onhandig.
Ik zie ben geen enkele of het om een zwenkwiel gaat  :-[ volgens mij hebben ze allemaal een vaste, alleen is de een een stuk kleiner tov de andere  :-\
Door smulpaap
Ik heb ook deze koets nog . Indertijd gekocht vanwege een knieoperatie van de kleine smurf
Dat is een verderlicht karretje vergeleken met het stalen ros wat ik voor oma heb
En ook licht om te duwen , ook hier geen zwenkwiel . de combi fiets/wandelkar heeft volgens mij nooit een zwenkwiel
Voordeel van deze kar is dat de ritsen aan voor en achterzijde geheel open kunnen . Dus niet zoals bij de meeste modellen tot aan het raampje
Ik heb een maat M gekocht . Nadeel : Doordat de kar zo licht is en geen rem heeft nog meer kans op aan de hobbel gaan als er geen hond inzit
Ik denk wel dat je voor een Lab al gauw maat L of XL nodig hebt . Net ook nog even gemeten , idem als de andere kar , 28 cm vanaf de grond

http://www.beslist.nl/products/dieren_a ... rk~6781247
Door Els&Flow
Ik heb een groot neuswiel, want met zo'n kleintje kan ik hier niet uit de voeten. Voor en achter instapmogelijkheden. Achter kan idd de hele flap open en het dak kan ook open.
Jij woont tin Zuid Holland toch? Geen idee waar je woont, maar je mag wel keertje langs komen als je wilt voor een testritje.
Door smulpaap
Dit is het lichte karretje . ( de voorzijde ) die dus (ook) geheel open kan . Het bood mij in elk geval veel ruimte om de patient erin en eruit te helpen
Tessa vond het altijd erg leuk als de boel open bleef . Ik had haar natuurlijk wel vast gezet

Afbeelding
Door sella
Met de doggyride de luxe kon mijn volwassen duitse herder er zo instappen, of als het echt slecht ging, dan ging hij via de voorkant erin, omdat ik de kar dan makkelijker kon houden.
Ik had idd geen zwenkwiel, maar kan niet zeggen dat ik het miste. Omdat ik op een zachte ondergrond het idee had dat een zwenkwiel iets makkelijker weg zou kunnen zakken.
Door joel
wij hebben deze,  http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
(heb even op MP gekeken en ik zou hem zo weer kopen)
Wij hebben hem gekocht 13 jaar geleden voor onze tweeling, na 6 of 7 jaar de stoeltjes eruitgehaald en heeft hub hem gebruikt als vis/vakantie wagentje en nu gaat Qadir er alweer 3 jaar in mee!
1x een wiel vervangen en thats it, ik zou een bod doen ;-)
Edit, hier 2 foto's van een tijd geleden ;-)
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door joel op ma 25 aug 2014, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
Joel heeft de kar geen voorkant? Ik zou het zelfs met mijn mega brave stoïcijnse hond eng vinden in een open kar achter mijn fiets. Zelfs als hij braaf blijft liggen een waakhond die het erf verlaat kom ik helaas regelmatig tegen.
Door joel
Qadir blijft ook netjes liggen,  we komen wel veel honden tegen maar niemand die de kar ' aanvalt' . We kunnen het scherm eroverheen trekken ( zie 2-de foto op dw mp link) maar dan gaat ie net zolang friemelen tot zn kop erbuiten komt en de flap loswappert,  dus die laten we nu gewoon thuis  :biggrin2:
Hub wil het frame eraf halen....maar ik vind het net te kaal dan, nu bied de achterkant nog iets bescherming al moeten we wat harder trappen ( tot mn e- bike er is;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door