Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Jaren terug had pa een open been. De groene leem hielp, maar niet voldoende. Boris konden we met moeite weg houden. Toen zei een oude verpleegster laat die hond! Dat gedaan want was niets dat afdoende hielp. Been is helemaal dicht gegaan, niets geen amputatie. Zal niet alleen door de verzorging van hondlief zijn geweest, maar het was duidelijk wel een zet die de weegschaal positief liet omkiepen.
Nynke schreef: ik herinner mij ooit eens gelezen te hebben dat het genezend werkt, als de hond aan je wondjes likt :-\ :-\

Dat is een fabeltje hoor Nyn.  Ik heb pas nog gehoord/gezien op tv dat de hondenbek barst van de bacteriën . Dus hier wordt niet aan mijn wondjes gelikt  :)
Hmmm... wat moet Mickey wel niet denken ?
Die heeft 1 grote passie, namelijk likken (bijnaam Mickey-Likkie...). Die hond is echt extreem... ze tilt rustig met haar neus je broekspijp op om er beter bij te kunnen, en als dat niet mag, dan wordt 1 van de andere honden het slachtoffer.... vooral Vivi haar kop is soms zeiknat van het gelik van Mickey....  Dus zonder dat er wondjes zijn he !
Gelukkig is ze de enige ;)
*Lia* schreef:
Dat is een fabeltje hoor Nyn.  Ik heb pas nog gehoord/gezien op tv dat de hondenbek barst van de bacteriën . Dus hier wordt niet aan mijn wondjes gelikt  :)
De hele wereld barst van de bacteriën! Is maar goed ook.

Hier geen overdreven belangstelling en Oscar is sowieso al niet zo van het likken. En dat vind ik niet zo erg.
*Lia* schreef:
Ja, maar naast ziekmakende bacteriën zijn er ook heeeeel veel goede, en die zitten ook in de bek van je hond. En meestal bestrijden die vele goede de kwade. ;)
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... zond.dhtml

Het is een fabel, dat hondenbekken geen bacteriën bevatten of zelfs genezend werken.

Maar ach, hier laat Leo al 20 jaar al zijn wondjes verzorgen door de honden. En hij leeft nog steeds :biggrin2:. Hier presteert Linga het zelfs om korstjes af te bijten, dat doet zij zeer zorgvuldig en dan daarna poetsen, poetsen en nog eens poetsen. Ik denk dat het een natuurlijk instinct is, het verzorgen van wonden.
De Tervuerense waar ik met ben opgegroeid had ook een passie voor wondjes van 'het kindje' schoon te likken. Eerlijk is eerlijk; mij leek het soms wel te helpen haha. En ach, al deed het dat niet, feit dat ze zo voor me wilde zorgen is alleen maar prachtig.
Ruisje schreef: Ja, maar naast ziekmakende bacteriën zijn er ook heeeeel veel goede, en die zitten ook in de bek van je hond. En meestal bestrijden die vele goede de kwade. ;)
Tja, zonder bacteriën kunnen we niet eens ons eten verteren  ;D onze darmen zitten ook vol bacteriën en dat is niet voor niets.

Toch zou ik niet een hond aan wonden laten likken met het risico op foute bacteriën waardoor het gaat ontsteken ;-)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door