Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
patt schreef: Haha nee zo te zien geen ienie mini's.Mijn ervaring als fietser is dat er veel fietsers zichzelf erg serieus nemen en in groepen overvalt misschien het gevoel van recht van de sterkste,zoiets.Wanneer ik mannen met wielershirts inhaal reageren sommige heel leuk en andere rijden zich bijna een hartaanval om mij "terug te pakken".Het is dus een serieuze zaak voor een aantal.Tis jammer maar het is ook heel jammer als er weer een niet sociale hond op een ATB track moet lopen die ook niet met fietsers kan en ook het hierkomen niet kan,daar zijn er best veel van.Het is idd niet leuk om in een ATB bos te lopen en in de weekends s ochtends is dat een gruwel.Ik nam vroeger wel mijn hond mee op zondagochtend met ATB en maar was toch bang dat ik hem een keer als gehaktballetjes mee terug zou moeten nemen omdat ie voor sommige fietsende mannen als een soort bonuspunt werd gezien,of dat ze zo hard tegen hem vloekten dat ie helemaal verstijfde en haat niet meer mee te krijgen was.Nou ja eigenlijk snelweg gedrag.Dus ben het wel met je eens dat het niet kan maar met genoeg ruimte zou het toch niet zo n issue zijn.Het is wel echt zo dat sommige mensen met nul interesse in honden totaal niet bezig zijn met wandelaars en hun honden en zien ze ook nauwelijks of denken dat vaart minderen misschien wel sympathiek zou kunnen zijn.Ook kunnen sommige fietsers honden niet luchten en zal ze het een worst zij of ze leuk kunnen zitten want die krengen hebben ze al tig keer achter ze aan gehad,tenminste dat zijn wat geluiden die je hoort
Snap de ergernissen, maar ik sla ze ook niet neer, omdat ik nare ervaringen heb! En als je ergens niet mag komen blijf je er weg! Boris zit hier ook aan de lijn omdat het moet en hij valt om als de lijn per ongeluk strak staat. Dat maakt echter niet dat ik hem los gooi waar het niet mag. Er staat bij ons niet buiten de paden en een bord voetpad. Dan blijf je weg met een fiets. Ik loop ook niet op de crossbaan. En slaan en moedwillig aanrijden mag niet. Zo wel, dan sla ik er gewoon een van de fiets af. Sorry slechte ervaringen en dan mag dat blijkbaar. Daar waar geen aparte paden zijn is men toleranter. Mijn honden mogen er los, ruiters zijn er velen en fietsers ook. Maakt wel dat mijn honden moeten luisteren en de fietsers niet met 40 km de bocht om komen.
Door eelke
Wat me bv ook al opvalt is dat zeker de helft geen bel heeft. MTB'ers en wielrenners niet. Terwijl het zelfs gewoon verplicht is naar mijn idee op een fiets...
Laatst fietste er een wielrenners op een 50km weg waar je niet mag fietsen, en werd ingehaald door een politie auto. Die reed gewoon door. Volgens mij wordt er ook zo weinig op gecontroleerd...

Kijk in het bos zelf gaat dat natuurlijk ook amper. Maar het lijkt me heel eng, mijn rollijnen zijn 5 meter en ik moet soms echt bijpoten om mijn honden op tijd bij me te hebben, maar hoe moet dat als je je peuter 3 meter achter je en je kleuter 3 meter voor je hebt lopen?
Door patt
In sommige provincies willen ze juist de groepen wielrenners op de 50 km wegen ipv op het fietspad omdat ze anders alle e bikers met de agu zijtassen omver kegelen.Ik mag ie geval met de velomobiel van de wet op de 50 km wegen ook als er een fietspad naast ligt
Door eelke
patt schreef: In sommige provincies willen ze juist de groepen wielrenners op de 50 km wegen ipv op het fietspad omdat ze anders alle e bikers met de agu zijtassen omver kegelen.Ik mag ie geval met de velomobiel van de wet op de 50 km wegen ook als er een fietspad naast ligt
Oké correctie, er ligt een brom-fiets pad naast. In dat geval zelfs een hele parallel weg... de wegen waar ik het vaak nog zie zijn wegen met een apart brom fietspad, vaak nog een strook gras ertussen, en minimaal een dubbel fietspad of dus een parallel weg.

Wow, zo'n velomobiel ziet er ook wel eng uit zeg! Hoe hard ga je daar mee? Je valt er in iedergeval niet je knieën mee open :)
Door patt
Snap de ergernissen, maar ik sla ze ook niet neer, omdat ik nare ervaringen heb! En als je ergens niet mag komen blijf je er weg! Boris zit hier ook aan de lijn omdat het moet en hij valt om als de lijn per ongeluk strak staat. Dat maakt echter niet dat ik hem los gooi waar het niet mag. Er staat bij ons niet buiten de paden en een bord voetpad. Dan blijf je weg met een fiets. Ik loop ook niet op de crossbaan. En slaan en moedwillig aanrijden mag niet. Zo wel, dan sla ik er gewoon een van de fiets af. Sorry slechte ervaringen en dan mag dat blijkbaar. Daar waar geen aparte paden zijn is men toleranter. Mijn honden mogen er los, ruiters zijn er velen en fietsers ook. Maakt wel dat mijn honden moeten luisteren en de fietsers niet met 40 km de

Sja je hebt gelijk maar het is gewoon niet iets wat op te lossen is.Ik ben laatst aangevallen in m'n ligfiets en de uitleg nadat ie weer aan de lijn zat was dat m'n "collega s " hem verpest hadden.Ik rij dan op het fietspad,hou in en zie dat er complete desinteresse bij de hondenbaas is en hem veel te laat roept.Ga ik roepen,hou hem vast want hij gaat dit niet kunnen dan komt ie ook op mij afdonderden want dan komt ie weer op mijn gegil af.Hondenbazen zijn vrij goed waarom die ander het uitlokte en ja als je rekening met elkaar houdt en volgens mij gebeurd dat best vaak dan is het een stuk plezieriger maar ik ga ook wel s fietsen en dan zeg ik tegen m'n partner:ik hoop op 1 incidentje met een hondenbaas en dan kom je er met 3 in je rugzak terug.Tis druk he heeeeel druk ;)
Door patt
eelke schreef: Oké correctie, er ligt een brom-fiets pad naast. In dat geval zelfs een hele parallel weg... de wegen waar ik het vaak nog zie zijn wegen met een apart brom fietspad, vaak nog een strook gras ertussen, en minimaal een dubbel fietspad of dus een parallel weg.

Wow, zo'n velomobiel ziet er ook wel eng uit zeg! Hoe hard ga je daar mee? Je valt er in iedergeval niet je knieën mee open :)
Durf het haast niet te zeggen haha maar op de dijk ,goede omstandigheden kan ik er zo n 3 kwartier 45 mee maar das kinderspel bij sommige andere.Die snelheid rij ik even voor de duidelijkheid ;) niet op bospaden,woonwijken of het gangpad bij de ah om maar wat te noemen.
En ik mag dus op de weg maar liever rij je op het het fietspad want auto s willen weleens corrigerend rijden ;)wat is het leven eigenlijk zwaar met al die ergenissen :)
Door eelke
Maar heb jij dan bv niet gewoon een bel om te bellen? Dat lijkt me al zo'n simpele oplossing...waarom zou je die niet op je fiets zetten?

Heb ook al eens gedacht dat een normale bel (met klepel, die je dus hoort) verplicht te stellen aan de mtb'ers. Dan hoor je ze ook vanaf de andere kant van een heuveltje al aankomen en kun je er op inspringen.
patt schreef: Durf het haast niet te zeggen haha maar op de dijk ,goede omstandigheden kan ik er zo n 3 kwartier 45 mee maar das kinderspel bij sommige andere.Die snelheid rij ik even voor de duidelijkheid ;) niet op bospaden,woonwijken of het gangpad bij de ah om maar wat te noemen.
En ik mag dus op de weg maar liever rij je op het het fietspad want auto s willen weleens corrigerend rijden ;)wat is het leven eigenlijk zwaar met al die ergenissen :)
Er zijn ook wel gewoon te veel mensen overal :) en de gemeente is hier ook wel deel aan, bijna elke normaal pad is ook een mtb pad, er is maar 1 losloop pad voor honden en dat ligt naast een fietspad en weg, onder een boomklimroute, voor een pannekoeken restaurant met grote speeltuin en kinderboerderij. No way dat ik ze daar los laat.

We hebben hier echt veel bos, en ik snap niet zo goed dat ze niet wat meer regeltjes en aparte gebieden maken...
Door patt
Is dan wel slecht geregeld bij jullie dat alles door elkaar loopt letterlijk dan.Ik heb wel een bel maar toevallig vanmiddag een man steekt vlak voor mij over op het fietspad en ik ging ervanuit na het oogcontact dat ie zou stoppen en vraag of ie dat nou een handige actie vond maar dan is het: is het zo erg om te remmen dan.Bellen doe ik niet graag omdat je dan de hond die vaak losloopt alert maakt en dan heb je er meer last van dan dat je probeert langs te sneaken.Ja hoor conclusie:zwaar,heel zwaar leven
Door Hope
eelke schreef: Soms moet dat ff he!

Zijn er bij jullie ook zo veel mountainbikers? Ik ben er zo onwijs klaar mee! Iedere keer kom ik er tegen, snel de honden bij me (die lopen aan een flex dus zijn altijd dichtbij) netjes wachten met de honden naast me, of aan de rand doorlopen, en echt. 9 van de 10 keer sta ik dan voor Jan Piet Korteachternaam te wachten omdat ze ergens voor mij een andere pad in slaan.

Kunnen die nou echt niet gewoon even hun hand uitsteken dan?

Verder wordt er ook nooit ff geroepen ofzo als ze van achter komen, sjezen ze met een rotvaart vlak langs je heen... maar ik hoor eigenlijk maar verbazingwekkend weinig over ongelukken oid.

Ooooooh zooooo herkenbaar! Echt vreselijk.
Ik ben eens half verongelukt omdat er iemand het nodig vond om tegen mijn paard op te rijden  :-X
Die zat er zo kort achter en mijn paard durfde niet over het bruggetje. Piepende remmen en ja hoor, klaboem. Paard is altijd bang gebleven.
Ook met de hond vind ik het lastig. Inderdaad, we zitten misschien niet op de openbare weg maar even een hand uitsteken of gewoon wat ruimer passeren (of wat langzamer bij paarden) zou heel tof zijn!
Door patt
kiara schreef: En wat dacht je dan van de skeeler mensen! Van de week ook weer raak bandit mijn border in botsing met skeeler, hij mocht daar los maar even vaart minderen nee waarom, nou ze ging lekker op der plaat en bandit had niks heb nog even wat gezegd maar dat herhaal ik maar niet  :biggrin2:
Dit is nou zo n voorbeeld van de asociale hondenbaas.Er zitten geen airbags of remmen op je skates,op skates ben je echt overgeleverd aan het inlevingsvermogen van je medemens.Voordat je snelheid naar beneden gaat moet je echt een end rollen en ook nog afhankelijk van wind en dergelijke.Tis niet zo dat je even op je koppeling de snelheid eruit haalt.
Door Hope
patt schreef: Is dan wel slecht geregeld bij jullie dat alles door elkaar loopt letterlijk dan.Ik heb wel een bel maar toevallig vanmiddag een man steekt vlak voor mij over op het fietspad en ik ging ervanuit na het oogcontact dat ie zou stoppen en vraag of ie dat nou een handige actie vond maar dan is het: is het zo erg om te remmen dan.Bellen doe ik niet graag omdat je dan de hond die vaak losloopt alert maakt en dan heb je er meer last van dan dat je probeert langs te sneaken.Ja hoor conclusie:zwaar,heel zwaar leven
Hihi, wij kregen bij de hondencursus twee lessen 'negeer de mountainbiker'. Met en zonder bel.
Want ook dat is een probleem. Veel mountainbikers zijn een keer achterna gezeten en vinden honden niet meer zo leuk. Ik denk dat je op een fietsforum een topic zal vinden over ergernissen door loslopende honden.
Door eelke
Maar dan is het toch juist wel aardig om de mensen die het wel goed doen te bedanken, of op zijn minst aan te kijken?

Als ik op buitenrit ben bedank ik altijd mensen die op zij gaan voor het paard, steek ik altijd mijn hand op voor auto's die afremmen.

Dat laatste doe ik ook altijd als ik zelf in de auto rijd en iemand rekening met me houdt door even te wachten bv, even je vingertje omhoog.

Zo zou het toch gewoon moeten werken met elkaar?
Door patt
Eens maar in het westen bedank ik ook niet altijd net zoals ik niet iedereen groet en wanneer ik in noord Friesland ben dan groet en bedank ik iedereen waar maxima jaloers op zou zijn.Soms bedank je en dan zie ik in de spiegel de hond achter mij aan racen :D
Door Lil
patt schreef: Snap de ergernissen, maar ik sla ze ook niet neer, omdat ik nare ervaringen heb! En als je ergens niet mag komen blijf je er weg! Boris zit hij ook aan de lijn omdat het moet en hij valt om als de lijn per ongeluk strak staat. Dat maakt echter niet dat ik hem los gooi waar het niet mag. Er staat bij ons niet buiten de paden en een bord voetpad. Dan blijf je weg met een fiets. Ik loop ook niet op de crossbaan. En slaan en moedwillig aanrijden mag niet. Zo wel, dan sla ik er gewoon een van de fiets af. Sorry slechte ervaringen en dan mag dat blijkbaar. Daar waar geen aparte paden zijn is men toleranter. Mijn honden mogen er los, ruiters zijn er velen en fietsers ook. Maakt wel dat mijn honden moeten luisteren en de fietsers niet met 40 km de

Sja je hebt gelijk maar het is gewoon niet iets wat op te lossen is.Ik ben laatst aangevallen in m'n ligfiets en de uitleg nadat ie weer aan de lijn zat was dat m'n "collega s " hem verpest hadden.Ik rij dan op het fietspad,hou in en zie dat er complete desinteresse bij de hondenbaas is en hem veel te laat roept.Ga ik roepen,hou hem vast want hij gaat dit niet kunnen dan komt ie ook op mij afdonderden want dan komt ie weer op mijn gegil af.Hondenbazen zijn vrij goed waarom die ander het uitlokte en ja als je rekening met elkaar houdt en volgens mij gebeurd dat best vaak dan is het een stuk plezieriger maar ik ga ook wel s fietsen en dan zeg ik tegen m'n partner:ik hoop op 1 incidentje met een hondenbaas en dan kom je er met 3 in je rugzak terug.Tis druk he heeeeel druk ;)
Heeeeeeeel druk? Nee, ik kom door de week 2 ruiters (die rijden altijd samen) 1 tot 3 honden en 5 fietsers tegen in 2 uur tijd. Maximaal 9 keer honden bij mij roepen of in geval van de fietser maximaal 4 keer afremmen in 2 uur. Ik vind het dus niet normaal dat dat te veel gevraagd is.
Door kiara
patt schreef: Dit is nou zo n voorbeeld van de asociale hondenbaas.Er zitten geen airbags of remmen op je skates,op skates ben je echt overgeleverd aan het inlevingsvermogen van je medemens.Voordat je snelheid naar beneden gaat moet je echt een end rollen en ook nog afhankelijk van wind en dergelijke.Tis niet zo dat je even op je koppeling de snelheid eruit haalt.
pardon  >:(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door