Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Alles wat op wild lijkt willen de dames niet! Toen P nog echt jong en onbezonnen was at ze wel fazant en patrijs. Maar B heeft haar verteld dat dat echt niet kan.
B haar favoriet zijn hertenribben of lam/geit ribben. Hele kwarteltjes uit de Franse super zijn ook tres bon  :biggrin2:
P is gek op Bio kipkarkas.
Door Kaio
Ojee....

Kaio: heeft altijd honger dus eet meestal alles, heeft moeite met van die grote konijnenruggen, fazant ( hij blijft proberen maar het gezicht wat ie erbij trekt zegt genoeg) en makreel.
Voor de rest is ie veelvraat  :biggrin2: hij vindt groenten ook heel erg lekker. Kaas is ook geheel favoriet, gewoon wortel, brood is ook erg lekker, of ja gewoon alles wat te snaaien valt.

Maci: eet best wel veel, is ook degene die het beste wild eet. Wide eendepoten bijv. Karkas van wild blijf moeilijker, denk dat het iets met de organen te maken heeft? Ook hij lust die grote konijnenruggen niet. Voor de rest gaat alles er wel in. Hij mag alleen van ons geen kip, rund of zalm met zijn problemen.
Wortel vindt hij ook geweldig om te krijgen ( goed geen voedingswaarde maar wel lekker knarsen)

Fozzy: lust geen fazant, konijn, eendkarkas, wilde eend, parelhoenkarkas, kipperuggen........( gister kaal kipkarkas uitgeprobeert en dat lukte wel, hij heeft denk ik moeite met structuurverschil)
Zijn favorieten: kaal haaskarkas, lamsribben, lamsstaartjes, ( lam uberhaupt)
Eendenekken bijv eet hij ook wel op.
Als beloningen heeft ie ook echt zo zijn voorkeur: leverworst.

Ja het is hier een heel logistiek gedoe met hun eten en inkopen ervoor , stelletje verwende varkens  >:(  :biggrin2:
( en nee fozzy houdt niet eten wat ie niet lust langer vol dan wij met telkens hetzelfde voorzetten)
Laatst gewijzigd door Kaio op vr 08 aug 2014, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wijkje
Jeppe : eet uiteindelijk meestal wel alles. Duif lust ze niet. Heeft wel haar voorkeuren. Wat ze niet graag eet : gans, wilde eend, fazant, patrijs, kwartel. En ze is geen echte barfer. Als ze moeite moet doen, loopt ze soms te miepen met ribben, karkassen e.d. Voorkeuren ; liefst gemalen prak met pens.

Zora : Wild eet ze pertinent niet ; gans, wilde eend, fazant, patrijs, duif, maar ook haas en wild konijn vind ze maar zo, zo..Favoriet is tam konijn.
Kyra eet eigenlijk best wel veel.
Duivenvlees heeft ze liever niet. Fazant eet ze mondjesmaat. Echt een enkel stukje (boutje) vond ze prima, 2dagen achter elkaar een boutje ook nog, maar meer ook zeker niet. Geen 3 dagen achter elkaar of 2 boutjes op 1 dag.
Iets met vacht is oneetbaar.
Zalm, lama en eenvoudige kipkarkas is ze dol op, de rest eet ze ook enthousiast op.

Duster is iets anders. Die vind niertjes en levertjes akelig aanvoelen in zijn mond. Dus dat knip ik in kleinere stukjes en voer ik uit de hand, daarna krijgt ie de rest van zijn eten. Alleen konijnenniertjes eet ie zonder moeite op (die voelen ook anders aan)
Paard eet ie met lange tanden (dus dat word niet meer besteld) fazant en duif laat ie staan en als ik iets met vacht voer laat iet dat over het algemeen ook liggen (behalve snachs die ik nu heb, die eet ie op aandringen wel op ondanks de vacht)
Hij eet de rest eigenlijk ook allemaal even graag en staat overal net zo hard om te stuiteren. Al denk ik dat ie als favoriet hert, lama, zalm en eend heeft.
Door S
Tegen alle verwachtingen in is onze pup DOL op alles van vis en ook groenten en fruit gaan er zowel gepureerd als rauw vlotjes in.
De geitmix vond hij de 1e dag erg lekker, maar de 2e dag was maar met lange tanden...
Door sella
Als pup vrat Buffel alles.
Nu blieft hij geen banaan of ander fruit meer, behalve als ik er een troetje van gemaakt heb.
Hele vis eh nee dank u, zelfs als Shay hem dan opvreet.
fazant mag ik ook zelf opeten.
Bosduif ook.
Gans lust hij wel heel graag, maar valt niet altijd lekker, zelfde met hert/ree.

Shay is nu 19 maanden en krijgt altijd te kort eten en lust alles tot nog toe ook fazant en bosduif.

Alom favoriet is voor beiden het prakkie van het vrouwtje :P
Door inge58
Hier lusten ze eigenlijk alle kvv's wel die ik heb geprobeerd. Het enige wat ik niet aandurf is Makreel.
Ik heb al zo vaak met een rol makreel van Barfmenu in mijn handen gestaan maar ik heb zo'n voorgevoel dat ze daarvan aan de diaree gaan. Dus leg ik hem steeds weer terug in de vriezer.

Een blikje tonijn zijn ze gek op,en dat gaat wel goed.Maar ja, dat is gekookt natuurlijk.  :-\
Fazant, patrijs en kwartel zijn yuk.  :yucky:
Duif nooit geprobeerd, mede vanwege de enthousiaste verhalen hier.  :biggrin2:
Lever (van wat dan ook) moet ik wel in hele kleine stukjes knippen en ergens doorheen doen, anders laat ze dat ook liggen.

Verder is het gewoon een kliko.  ;D
Door Martine-Tom
Ramses1 schreef: Opvallend dat er meer honden dingen als pup wel lekker vinden en later niet meer eten.
Nou je het zegt, hij luste toen wel fazant en geen konijn en nu s het andersom.
Door Ramses1
Martine-Tom schreef: Nou je het zegt, hij luste toen wel fazant en geen konijn en nu s het andersom.
De beide heren aten als pup echt alles maar nu geen vis, fazant, patrijs, kwartel, wilde eend en duif meer.

Ramses loopt gewoon weg als er hert in ligt en weigert dan nog iets te eten. Boeit hem echt niet.
Owen doet zo'n beetje de hele avond met een parelhoentje en eet zichtbaar met lange tanden maar gunt het de anderen niet...
Gipsy zal geen eten laten staan maar blijft de hele avond haar karkasjes bewaken. Ondertussen werpt ze me verwijtende blikken toe en blijft het proberen te weg te krijgen... :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door