Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cindy de Wolf
#2971193
Lil schreef: Wat bedoel je met plaatselijke arts? Ik kreeg het toen van mijn huisarts, had er zelf niet om gevraagd  ;) Dus je kunt gewoon naar je huisarts gaan en zeggen dat de diclofenac niet voldoende werkt. Misschien krijg je dan geen tramadol maar een andere nsaid. Als de ene niet werkt, dan kan de andere wel werken.
Ik ben altijd 'fan' geweest van dicolfenac, maar met de knie hielp dat geen barst. De naproxen hielp weer wel.
Je moet toch gaan voor maagbescherming, kun je meteen aankaarten dat het niet werkt en dan kom je vanzelf in overleg over wat je wel gaat proberen.

succes  :-*
Wij zijn met vakantie dus de huisarts is ietwat ver rijden ;)
Door Lil
#2971200
Cindy de Wolf schreef: Wij zijn met vakantie dus de huisarts is ietwat ver rijden ;)
Ah ja, dat is dan r*k. Snap nu dus wat je bedoeld met de plaatselijke arts.

Sterkte!

Fysio in de buurt waar je nu zit? Daar kun je zonder verwijzing binnen. Misschien dat oefeningen idd verlichting bieden.
Door Aprilsnow
#2971315
Telefonisch consult misschien een optie? Weet niet hoe je relatie met je huisarts is... maw hoe vaak je er komt maar misschien zijn er mogelijkheden?
Door Deesje
#2971531
op zoek naar de oorzaak!!!!!!

ergens is er een disbalans in belasting belastbaarheid, in je houding, in beweging... in zitten of staan (of liggen) in lopen. Vaak een combinatie van een aantal spieren rondom je bekken die neigen tot verkorten en een aantal die neigen tot verslappen. Dat in combinatie met een aanhoudende 'scheve' belasting en een en ander komt knel. Als je die oorzaak niet aanpakt kun je doen wat je wil met ostheopaat of chiropractor maar gaat het niet helpen. Uiteindelijk is een uitgebreid oefenprogramma met oefeningen ter bevordering van locale mobiliteit, stabiliteit, balans en coordinatie en spierkracht (en lengte) van belang. Eventueel je voeten/schoenen laten checken en ganganalyse/bewegingsanalyse laten doen.

Voor nu, weinig statische activiteit, dus niet lang zitten of liggen.. en als je zit dit proberen 'dynamisch' te doen door een fysiobal te gebruiken of een zitbalkussen onder je billen....
Door pallas
#2971565
Een goede osteopaat weet wel of je oefeningen moet doen of juist rust moet nemen. Ik zou je eiegen huisarts bellen en vragen om omeprazol een maagbeschermer. Verder kan je de diclo icm met paracetamol slikken, dat geeft vaak een  beter effect. In nood kan je h.a. nog een spierverslapper erbij geven. De recepten kunnen vaak gefaxt worden naar een apotheek bij je vakantieadres.
Door Cindy de Wolf
#2971602
Ik kan er nog steeds met mijn verstand niet bij dat je zo op kan staan. Er waren echt geen signalen dat er eventueel wat aan de hand was!

Tsja bewegen doet gewoon echt mega pijn. Lopen is al helemaal een crime. Kan wel janken.
Door miik
#2971610
Cindy de Wolf schreef: Tsja bewegen doet gewoon echt mega pijn. Lopen is al helemaal een crime. Kan wel janken.
Geen tips, sterkte Cindy ! Red je het wel met je hondjes ?.
Door Cindy de Wolf
#2971667
Deesje schreef: op zoek naar de oorzaak!!!!!!

ergens is er een disbalans in belasting belastbaarheid, in je houding, in beweging... in zitten of staan (of liggen) in lopen. Vaak een combinatie van een aantal spieren rondom je bekken die neigen tot verkorten en een aantal die neigen tot verslappen. Dat in combinatie met een aanhoudende 'scheve' belasting en een en ander komt knel. Als je die oorzaak niet aanpakt kun je doen wat je wil met ostheopaat of chiropractor maar gaat het niet helpen. Uiteindelijk is een uitgebreid oefenprogramma met oefeningen ter bevordering van locale mobiliteit, stabiliteit, balans en coordinatie en spierkracht (en lengte) van belang. Eventueel je voeten/schoenen laten checken en ganganalyse/bewegingsanalyse laten doen.

Voor nu, weinig statische activiteit, dus niet lang zitten of liggen.. en als je zit dit proberen 'dynamisch' te doen door een fysiobal te gebruiken of een zitbalkussen onder je billen....
Oorzaak weet ik denk ik wel. Sinds een goed jaar is Smokey thuis ook echt thuis en ligt dan op schoot. Gevolg laptop staat links van mij en dus krachten continu op links, en die dinsdag voordat ik zo op stond heb ik op een lullige manier gezeten met 27kg hond op schoot voor zo'n drie kwartier dat zal de druppel geweest zijn denk ik. Het zitkussen is inmiddels besteld.
pallas schreef: Een goede osteopaat weet wel of je oefeningen moet doen of juist rust moet nemen. Ik zou je eiegen huisarts bellen en vragen om omeprazol een maagbeschermer. Verder kan je de diclo icm met paracetamol slikken, dat geeft vaak een  beter effect. In nood kan je h.a. nog een spierverslapper erbij geven. De recepten kunnen vaak gefaxt worden naar een apotheek bij je vakantieadres.
De combi diclo met paracetamol gaat redelijk. Maagbeschermer moet ik nog achteraan.
miik schreef: Geen tips, sterkte Cindy ! Red je het wel met je hondjes ?.
Thankx. Is echt niet fijn dit! Tsja dat is ook het enige wat ik doe met veel wilskracht de honden uitlaten en eten geven meer zit er niet bij.

Heb inmiddels ook cezlouten nr 7 (magnesium) en 5 (kalium) besteld. En een infraroodlamp.
Door orinake
#2971694
opletten voor je maag, en verder zorgen dat je niets overbelast :s

Wat betreft de adviezen van de Tramadol... Let er mee op :s
Ik MOET het dagelijks slikken om men dagen door te komen en daar word je niet vrolijk van.
Als ik ze niet neem kom ik men bed niet uit van de pijn.
Dus als de diclofenac zijn werk doet hou het dan aub daar bij :s
Door Parelridder
#2971728
Cindy de Wolf schreef: De combi diclo met paracetamol gaat redelijk. Maagbeschermer moet ik nog achteraan.
Hoi hoi,
Fijn dat de combi NSAID/paracetamol voldoende de piek van de pijn haalt om het (in rust) uit te houden. Tramadol zou ik overigens niet gauw inzetten. 'k Heb bij zowel Merel als mijn moeder gezien dat de kans op misselijkheid daarvan niet gering is en da's ook geen feest :(
Ik gebruik Omeprazol Actavis 20 mg maagbeschermers. Misschien zoekt dat net wat makkelijker in en Frans-talige apotheek, als ze die naam herkennen. Die neem je 1 per 24 uur in en werkt dan 24 uur door. Ik vermoed eigenlijk dat je ze zonder recept kunt krijgen en vergoed wordt het toch niet.
Als je daar geen maagbeschermers kunt vinden, wil ik je gerust een paar stripjes toe sturen, zodat je tot thuis komst hebt. Laat maar weten dan he? ;)
Gebruikersavatar
Door Neally
#2971733
Ik heb een gelijkwaardig iets gehad. Herstellende van. Rek en strek oefeningen. Schoenen met veters aan. En dat in de hitte.
Mijn rechterbeen is al een heel stuk beter.
In mijn bed heb ik aan het voeteneind een dik kussen liggen. Zodat ik mijn voeten niet meer uitgerekt kan hebben. (spitvoeten)
Het ligt verre van comfi, heb wel het idee dat het helpt. Wil zo snel mogelijk weer eraf.
Want het is echt niet tof. Messen in je benen terwijl je loopt.
Sterkte.  :-* (geen medicatie-smeren hielp precies niets)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door