Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
Ik loop op flatjes of slippers onder jurkjes, ga er met mijn enkels en knieen niet aan beginnen. Heb wel laarsjes met aardige hakken en dat gaat wel, maar pumps...neuh ga er niet aan beginnen.

(Enkelbanden links 3 keer volledig gescheurd en knie 2 keer....vind ik wel weer genoeg)
Door K&D
Vroegah liep ik overal op, maar de hakken zakken in hoogte naarmate de leeftijd stijgt.  ::)  ik  vind 4 cm prima vol te houden met  mn steunzeulen erin. Maar het aantal comfortschoenen stijgt zorgwekkend... :P . Ik heb brede schoenen nodig anders wordt het blaren prikken, op te smalle is het inderdaad afzien.
9 cm vind ik wel hoogtevrees hoogte :biggrin2: 7 is de max.
Door Borke
Vroeger liep ik op vergelijkbare hakken als Lizzy, zelfs in het centrum van Delft, op die kinderhoofdjes. Toen droeg ik nog mantelpakjes en daar staat het zo beeldig bij.
Haartjes gekruld etc.
Steunzolen had ik toen nog niet.

Ruim 20 jaar geleden ben ik in het transport gaan werken - wat een verademing.
Nu draag ik alleen maar nette spijkerbroeken naar mijn werk met goede platte schoenen.

Ik sluit me aan bij Lizzy: als je geen voetproblemen hebt, dan moet je jezelf kunnen aanwennen ze een hele werkdag aan te hebben.
Gewoon langzaam aanwennen.

Maar deze dame, die haalt haar 'damesachtigheid' nu uit andere kwaliteiten dan uit uiterlijk vertoon  :biggrin2:
Maar ik vind het leuk staan hoor, kort rokje en flinke hakken.
Mijn moeder liep op die stelten tot ze in de 80 was  :)
Door monster
Ik heb nog een paar prachtige hoge laarsjes in de kast. Ik kan er maar geen afscheid van nemen. Maar ja, met 2 nieuwe knieen kom ik toch bij de wolky's uit vrees ik.
Door Esther Q
Eelt kweken op de juiste plekken, komt vanzelf. Ik had ze ooit aan, kon er heel hard op lopen, maar denk niet dat ik echt een elegante pas had :biggrin2: Nu doe ik mezelf dit soort ellende niet meer aan :P Ik ken trouwens iemand die een heel leven lang echt alleen maar op hakken loopt, ook thuis onder de sloffen zit een hakje, en die heeft serieus ingekorte kuitspieren, kan niet meer lopen op platte schoenen...
Door Kaio
Lizzy schreef: In mijn vorige leven, toen ik nog carriere aan het maken was, liep ik elke dag op hakken (sterker nog, ik had geen schoenen zonder hakken), ongeveer dit model (dus niet idioot hoog, wat zal het geweest zijn, 9 cm ofzo?):

Afbeelding

Ik kon er zelfs op rennen en ik liep er echt van 's morgens vroeg tot 's avonds laat op.

Het is een kwestie van wennen.

Ik heb ze al 8 jaar niet aangehad en zou serieus mijn nek breken op die dingen. Maar trek ik ze iedere dag even aan om er op rond te hupsen, ben ik er met 2 tot 4 weken weer aan gewend, weet ik zeker. Dus ik zeg "elke dag oefenen" :biggrin2:
Niet idioot hoog zegt ze dan  ;D

Ik "mag"geen nieuwe meer dus ik moet het met deze leren  :biggrin2: Geloof dat ik niet zo van de hardcore ben, kon ze vandaag niet meer aan had nog geprobeerd in de lift maar dan loop ik als een pinguin of kievit, zwaar elegant dus  ;)
Borke schreef: Maar deze dame, die haalt haar 'damesachtigheid' nu uit andere kwaliteiten dan uit uiterlijk vertoon  :biggrin2:
Maar ik vind het leuk staan hoor, kort rokje en flinke hakken.
Ja ik dus wel, want voor de rest ben ik niet zo damesachtig  ;D (serieus)
Ik draag gewoon graag jurken en daar horen nu dus eenmaal ook zulke schoenen bij, ja ik doe ook wel eens de variant met laarzen (of kisten) aan maar ligt aan de soort jurk natuurlijk.

Ik heb wel inlegzolen omdat mijn voet niet goed afwikkeld, maar goed echte wandelingen heb ik meindls voor, ga niet in pumps met de honden wandelen  ;D Maar ja zou er wel een half uurtje op willen kunnen lopen.

Maar het komt er dus op neer: tandjes op elkaar en elke dag oefenen  :biggrin2:
Door Kaela
Ik zal wel gek wezen, maar steunzolen nodig hebben en dan zulke hakken gaan  dragen? Ik niet snappen.

Ik draag geen hakken, op zeldzame gelegenheden na. Ik kan er niet op lopen en ik vind het de pijn en moeite niet waard. Er zijn meer dan genoeg platte schoenen die leuk staan onder rokjes ed. Op mijn werk worden veel hakken gedragen. Een enkeling loopt er mooi op, de meesten strompelen wat rond. En dat vind ik dan dus weer een beetje raar.
Door Kaio
Neuh hoor zei de gek  :P
Platte pumps heb ik ook gehad, die zijn in de prullenbak beland, dat ging niet beter, tere voeten?
Ik ken verder geen platte schoenen die ik leuk vind, veel zijn helemaal plat en dat vind ik ook vreselijk lopen of met tuttige strikjes of gouden gespjes of zo....
Strompelen wil ik juist niet he lijkt ook nergens op.
Die van mij zijn niet zo hoog als het voorbeeld van Lizzy, de helft maar en wat breder  :biggrin2:
Door zhiva
Ik draag graag hakken maar houdt wel serieus rekening wat ik ga doen op die hakken.  ;)
Ben ik met de auto? Prima! Maar met de trein moet ik nog van het station naar mijn werk lopen, geen hakken dus!
Ook ik ben van de kussentjesplakkerij, het scheelt wel in de pijn, maar idd, fijn zal het nooit zijn om een hele avond op hakken rond te lopen.

wel nog een goed filmpje gevonden over het 'how to"

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door