Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Inge en Bono
2 teven hier, en 2 heel verschillende; Liz heeft lief zijn uitgevonden en verbeterd en Lu is een heks  :biggrin2: Wij blijven ook bij teven  :)
Door Ulrike
Ik heb ook wel een voorkeur voor teefjes denk ik. Het machogedrag van onze reuen vind ik toch minder hoe dol ik ook op ze ben. Maar zeker Daya is zo ontzettend zachtaardig en makkelijk, kan overal mee en is altijd even lief. Ze is een heerlijk prinsesserige tuthola. Totaal geen bitch dus. Saartje wil wat meer op haar strepen staan, maar toch kan ik daar makkelijker mee om gaan dan het  onzekere macho gedrag van Finch. Maar uiteindelijk ligt het toch vooral aan het individuele karakter denk ik. Ik ken ontstellend makkelijke reuen waar je echt niks mee te stellen hebt en die ook het machogedrag niet vertonen. Die zijn dan weer makkelijker dan onze Saar bijvoorbeeld.
Door Cathy
Altijd een teven gehad , nu de eerste reu , gekregen met 7 maanden ( nu 7 jaar ) , wist hoe en waar hij is op gegroeid , daarom durfde ik het wel aan , het is een reu met een super karakter  :-* maar mijn volgende keus is toch weer een teef , ik loop er wat meer op mijn gemak mee  :)
Door Sher
Ulrike schreef: IZe is een heerlijk prinsesserige tuthola. Totaal geen bitch dus.
Daar heb ik er dus twee van lopen, vind ik zelf. Toch zit er iets pittigs bij, dat bij Chispa helemaal afwezig was. Dat was echt zo'n lieve sul en hoewel ik me daar natuurlijk helemaal niet aan kon ergeren, vind ik het niet nodig om zo goedzakkerig te zijn.  ;)
Door TMG1961
Thuis altijd teefjes gehad en sinds ik honden heb ook alleen maar teefjes. Zou geen reu willen hebben
Door Borke
monster schreef: Reuen: what you see is what you get.
Heerlijk die reuen  8)
Dat stoere, sullige, aanhankelijke, ongecompliceerde, gezeggelijke.

Tja ik heb maar 1 reu gehad en heb nu 1 teef, vroeger thuis ook een teef bij mijn ouders.
Die was erg 'tuttig' en dat valt me op van veel teven die ik tegenkom.
Tutterig en bang en altijd piepen.

Gelukkig is Sofi stoer en absoluut niet pieperig, volgens mij kan ze niet eens piepen.
Veel mensen zien haar ook aan voor een reu, maar het is een heel stoer wijf.
Ik denk dat Sofi voor ons de perfecte teef is  :biggrin2:

Liever een reu die last heeft van zijn hormonen, dan een teef die loops is en als cadeautje er achteraan ook nog schijnzwanger, zoals de teef van mijn ouders was.
Door Thurin
Ik heb beide mogen ervaren. Echtere meerdere teven en geen reu in huis was vechten tot de dood (als we ze hadden laten gaan) Nu 3 reuen dat is een keer een snauw en klaar....heerlijk...

dus voor mij in de toekomst nog alleen maar reuen wanneer het om meerdere honden zou gaan. 
Door Sher
Borke schreef:
Dat stoere, sullige, aanhankelijke, ongecompliceerde, gezeggelijke.

Tja ik heb maar 1 reu gehad en heb nu 1 teef, vroeger thuis ook een teef bij mijn ouders.
Die was erg 'tuttig' en dat valt me op van veel teven die ik tegenkom.
Tutterig en bang en altijd piepen.

Ja, dat is nou precies waarom ik teefjes leuker vind.  :P

Nou heb ik natuurlijk wel teefjes die vrij makkelijk zijn. Teven die met elkaar vechten klinkt heel eng.
Door Ulrike
Sher schreef: Daar heb ik er dus twee van lopen, vind ik zelf. Toch zit er iets pittigs bij, dat bij Chispa helemaal afwezig was. Dat was echt zo'n lieve sul en hoewel ik me daar natuurlijk helemaal niet aan kon ergeren, vind ik het niet nodig om zo goedzakkerig te zijn.  ;)
Haha ik vind het allebei wel zijn charme hebben. Toen ik vroeger nog bijna alle honden van de straat uitliet vond ik dat sullige geweldig  ;D. Nu vind ik toch de teefjes leuker denk ik.

Jouw teefjes zijn ook geweldig Sher!! Ze hoeven ook niet alles maar over zich heen te laten komen en met een snauwtje weet Tilly heel goed haar grenzen aan te geven. Ze is pittig op een leuke manier!!
Sher schreef: Ja, dat is nou precies waarom ik teefjes leuker vind.  :P

Nou heb ik natuurlijk wel teefjes die vrij makkelijk zijn. Teven die met elkaar vechten klinkt heel eng.
Dat hebben we hier ook gelukkig. Het zijn echt vriendinnetjes. Sowieso gaat het met alle vier de honden prima hier onderling en eerder ook altijd met opvangers van beide geslachten. Daar ben ik zo blij om!!
Door Borke
Sher schreef: Ja, dat is nou precies waarom ik teefjes leuker vind.  :P

Ik hou wel van een beetje stoer en ondeugend.
Dat clowneske wat een reu kan hebben die iets flikt wat niet mag, ja dat vind ik leuk.
Dat mis ik ook wel, want Sofi is nooit ondeugend.

Dat 'zoete' wat sommige teefjes hebben, dat is niets voor mij, veel te saai.
Hangt natuurlijk ook van het ras af!
Door Ulrike
Borke schreef: Ik hou wel van een beetje stoer en ondeugend.
Dat clowneske wat een reu kan hebben die iets flikt wat niet mag, ja dat vind ik leuk.
Dat mis ik ook wel, want Sofi is nooit ondeugend.

Dat 'zoete' wat sommige teefjes hebben, dat is niets voor mij, veel te saai.
Hangt natuurlijk ook van het ras af!
Hihi ik vind dat geweldig, ben zo verliefd op onze tuthola  :smitten: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten::

Afbeelding
Door Ulrike
Maar misschien is dat ook wel extra omdat we natuurlijk vier honden hebben, allemaal met hun eigen geschiedenis en eigenaardigheden. Dan is een makkelijk hondje erbij zo heerlijk  :biggrin2:. Wat leuke ondeugendheid is daarnaast dan wel weer een must eigenlijk natuurlijk  ::). Hier heeft madam heerlijk huisgehouden in een modderpoel. Helemaal klaar om terug te gaan naar de auto  :biggrin2::

Afbeelding

De foto is geen beste kwaliteit en je ziet nog steeds niet goed hoe smerig ze in het echt wel was, maar het geeft een goed beeld  ;D.

Veranderd: Oeh die foto is wel reuze groot.. Geen idee hoe hij wat kleiner kan :(
Laatst gewijzigd door Ulrike op wo 30 jul 2014, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sher
Ze kijkt er ook nog zo zoet bij! Je zou er zo intrappen en haar in je armen sluiten.  :-*

Ik vrees dat ik tuthola's erg leuk vind. Waarschijnlijk past dat goed bij me.  :D
Door Ulrike
Sher schreef: Ze kijkt er ook nog zo zoet bij! Je zou er zo intrappen en haar in je armen sluiten.  :-*

Ik vrees dat ik tuthola's erg leuk vind. Waarschijnlijk past dat goed bij me.  :D
Ja he, die onschuldige blik blijft  :smitten: :smitten:. Ik ook!! Ik wil altijd minstens 1 tuthola in ons roedeltje om heerlijk mee te knuffelen  :D.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door