Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door TMG1961
Pixie vindt kinderen geweldig, ze geniet dan ook van het aaien en knuffelen. Nu ze echt volwassen is gebeurd het niet meer zo vaak dat kinderen spontaan om haar hals vallen, toen ze nog jonger was gebeurde dat behoorlijk regelmatig. Ik vertel de kinderen wel altijd dat ze het eerst moeten vragen aan hun ouders en aan baasje van de hond omdat niet iedere hond het even leuk vind.
Door monster
Ik heb twee knuffels, die gek op kinderen zijn, maar ik laat ze altijd even aan hun ouders vragen of ze mogen aaien. Door het om te draaien, raak je er over in gesprek.
Dribbel gaat met zijn 13 jaar echt bij mij bedelen of hij naar kinderen mag als hij ze ziet.
Door inge58
Mijn shelties vinden kindjes best leuk en laten zich meestal wel aaien,onder mijn wakend oog natuurlijk.
Als ze er geen zin in hebben lopen ze erbij weg,en dan moet ik wel opletten dat zo'n kindje er niet achteraan gaat lopen want dat vinden ze dus echt NIET leuk!
Door keetje
Luna is idolaat van kinderen maar dat kan je van een afstand natuurlijk niet zien. Ik wil het niet hebben. Als ze het vragen dan wel maar ik wil haar toch wel eerst op haar kont hebben, onze lompe doordouwer.
Door M@rina
Laatst bij de DA in de wachtkamer, Saar en ik de enige "klanten want onze DA werkt op afspraak (heerlijke trouwens). Komt er een gezin uit de spreekkamer dochtertje kijkt naar Saar, draait zixch half en en bedenkt zich neemt toch ineens een snoekduik rochting Saar. Saar schrok maar ik ook. Saar is niet gediend van handtastelijk kinderen. Ik gaf dus een brul, NIET AAIEN!!!. Kind schrok zich vervolgens het apezuur en stopte en dat is maar goed ook want Saar zat al in de aanvalsmodus.....
Ik heb nog wel aan het kind gevraagd (luid en duidelijk)  of haar ouders haar niet geleerd hadden eerst te vragen of je een hond mag aaien, maar daar werd niet op gereageerd ???

Ik snap het wel, kind heeft zelf een lieve hond thuis, Saartje heeft een aandoenlijk koppie, maar is feitelijk een wolf inschaapskleren, de lelijke heks.

Teun vind het allemaal best, kindjes zijn leuk, en als ze iets doen wat hij niet leuk vindt loopt hij gewoon weg.
Laatst gewijzigd door M@rina op vr 25 jul 2014, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Inge en Bono
Met Bono heb ik ook weleens een zeer onvriendelijke blèr gegeven naar kinderen, of volwassenen, die hem dachten te gaan aaien. Tja, liever een onvriendelijke blèr dan een hap.....  :-\
Door Ronald
Oh, hier ook van die kinderen die al fladderend naar Didot lopen. Want hij ziet er zo lief uit. Nox wil best wel geaaid worden, maar nooit zo van kedeng-kedeng.

Tegenwoordig straal ik kennelijk uit dat ik niet wil dat m'n honden door iedereen geaaid worden en wordt er gevraagd: "Bijten ze?". En dan zeg ik "Ja".
Door Borke
Ik roep tegenwoordig "ze is geen kinderen gewend" op doordringende toon, dat helpt wel.
Verder lijnen we Sofi altijd aan als we kinderen tegen komen in een losloop gebied.
Ik ben niet bang voor wat Sofi doet, maar als jij heel demonstratief je hond aanlijnt, dan houden de meeste ouders hun kinderen wel bij zich.

We doen het trouwens ook als we kwetsbare kleine hondjes tegen komen.
Sofi speelt thuis ook met de katten, maar die zijn niet zo wild als die kleine keffertjes, dus dan is zij zelf ook voorzichtiger.
Sofi is niet zo wild, heeft ook met het vlinder trio van Riek gewandeld, daar heeft ze diep respect voor, maar die dagen haar dan ook niet uit.
Zo'n kleine sjiewafwaf die haar uitdaagt er achter aan te rennen, dan gaat Sofi wild spelen en dat vind ik veel te link met die kleine kwetsbare hondjes.

Wat ik zo irritant vind is dat sommige ouders gewoon vinden dat hun kind 'er recht op heeft om een hond te aaien, want iedereen vindt kinderen toch altijd leuk'  ::)
Nou ik vind veel kinderen helemaal niet leuk en wil mijn hond daar graag tegen beschermen  8)
Door Naomi B
Ik moet zeggen dat ik weinig last heb van kinderen die Duke willen aaien. Te groot en te donker in een buurt met veel "buitenlandse" kindjes. De enige 2 zijn twee buurtjongens en die zijn hem gewend en Duke is hen gewend. Duke is ontzettend gek op kinderen dus die moet van mij ook rustig zitten. Alleen bij Sarah niet want daar is hij niet druk bij. Sarah vond Duke in het begin maar een grote zwarte hond. En een beetje eng. Duke had dat snel door en negeerde haar dus. Wat later wilde ze hem aaien en ging hij helemaal relaxt liggen. Mijn vriendin past wel eens op Duke en ik vind het belangrijk dat hij en Saar goed samen gaan. Nu zijn ze de beste maatjes. Als hij gaat slapen, dekt ze hem toe met een dekentje (niet nu hoor) en gaat ze ernaast liggen. Hij vindt haar ontzettend lief en is heel voorzichtig.

Sandor was nog veel aaibaarder voor kinderen en die werd door mij ook gebruikt om kindjes die het wat spannend vonden te leren hoe ze een hond moesten aaien. Sandor was heel lief en zacht voor kinderen. Was hij het zat, dan liep hij gewoon ergens anders heen. Ik heb nog een foto van Sandor in ons speeltuintje met alle buurtkinderen eromheen. Hij trots in het midden.
Door me and my boys
vreemd genoeg wel ::) ;D  maar mijn boze oog zegt vaak al genoeg..
alhoewel ik t een xtje heb meegemaakt dat een papa zn kleintje boven een slapende zimba hield... toen ik daarvan wat zei was t dat ik niet met een valse hond in een restaurant mocht zijn... tja..
Door Joaquin
Borke schreef: Wat ik zo irritant vind is dat sommige ouders gewoon vinden dat hun kind 'er recht op heeft om een hond te aaien, want iedereen vindt kinderen toch altijd leuk'  ::)
Nou ik vind veel kinderen helemaal niet leuk en wil mijn hond daar graag tegen beschermen  8)
+1

Moet zeggen dat ik het ook vaak met volwassenen mee maak, gewoon je pad blokkeren en gaan aaien zonder te vragen. Toen Django nog pup was was het nog veel erger, mensen vlogen op hem af hij is zelfs een keer opgepakt zonder te vragen :-X ik vind dat kinderen ook vaak verkeerd benaderen, als ze willen aaien benaderen ze van voren en gaan richting de ogen..
Door Hylos
Het komt hier niet vaak voor, geloof dat ouders mijn hond ook vast niet zo geschikt vinden  ;D
Xavi kan gerust geaaid worden, ook onverwacht. Hij zal niks doen, al trok je em flink aan zn staart. Of ik het wil hebben is natuurlijk een ander verhaal. Net als met neefjes en nichtjes.. we gaan geen honden pesten, aan staarten trekken of wat dan ook. Leuk spelen is prima en een aai ook. Van Xavi hoeft het niet zo, die kwispelt even flink en draait dan meestal zijn hoofd al weg óf je krijgt als kind nog een paar flinke lebbers.  :biggrin2: Hij is niet zo van het knuffelen/aaien.

Op straat heb ik deze vraag 3 of 4 keer gehad denk ik. Meestal komt de vraag vanuit de kinderen zelf, niet de ouders.
Door smulpaap
keetje schreef: Luna is idolaat van kinderen maar dat kan je van een afstand natuurlijk niet zien. Ik wil het niet hebben. Als ze het vragen dan wel maar ik wil haar toch wel eerst op haar kont hebben, onze lompe doordouwer.

Amber is ook een lompe tank . Maar met kinderen erg voorzichtig . ( Ik wou dat ik een kind was  :biggrin2: Ik kan blauwe plekken krijgen  :biggrin2: )
Door monster
Dribbel heeft een paar jaar geleden geholpen, om een meisje uit de buurt te laten wennen aan honden.
Ze is toen ze klein was door rottweiler in haar gezicht gebeten en verminkt geraakt.
Haar ouders waren sindsdien panisch en daardoor was ze zelf heel bang voor honden. Toch was ze ook nieuwsgierig en Dribbel heeft een hele rustgevende uitstraling. We hebben iedere keer als ik haar tegenkwam heel voorzichtig geoefend en na een half jaar was ze helemaal vrij met Dribbel. Ik voelde me wel schuldig naar de ouders, maar ik heb vaak meegemaakt hoe ingrijpend een fobie kan zijn in een leven. Nu is ze te oud, maar op gegeven ogenblik kwam ze met een vriendinnetje vragen om Dribbel uit te mogen laten. Dat heeft ze jaren gedaan en het heeft me altijd een goed gevoel gegeven.
Door Inge en Bono
smulpaap schreef: Amber is ook een lompe tank . Maar met kinderen erg voorzichtig . ( Ik wou dat ik een kind was  :biggrin2: Ik kan blauwe plekken krijgen  :biggrin2: )
Zoooooo herkenbaar; als ik een koekie geef, liggen mijn vingers er zowat af. Geeft een kind een koekje aan de dames; alsof ze van porselein zijn. En ik maar zeggen; ''ik ben ook klein''  :biggrin2: 
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door