Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Joaquin
[quote="K&D"]
Ik ben redelijk vergevingsgezind, maar onze overburen hebben kinderkopjes op de oprit. En een lange oprit waar achteraan het plekje voor de kliko's is.
Weet je hoeveel lawaai een lege kliko maakt over kinderkopjes? Om twee uur 's nachts? ::) En dan slapen wij achter, en onze dochter aan de voorzijde. En die moet de volgende ochtend weer vroeg werken...
Na een aantal weken was ik het beu en sindsdien help ik ze een handje.
Ik zet na leging hun kliko midden op de oprit. Attent van mij he? :angel: Dan hoeven ze deze alleen maar op z'n plek te zetten als ze 's middags thuiskomen en de auto willen parkeren. :biggrin2:
[/quote]

Super attent!  Wat een goede buur  ;D

[quote="hannabelgje"]
De politie doet hier ook niks hoor. Geen bewijzen zeggen ze dan gewoon simpel.
[/quote]

Precies je bent zo machteloos
Door Nadia
[quote="Joaquin"]
Ik ben vooral bang dat de pesterijen alleen maar erger worden  :-\ ze zetten hun auto constant voor onze garagedeur zodat wij er niet langs kunnen. Ik werd een tijd terug beschuldigd dat ik hun kat wilde trappen  :uglystupid2: en ga zo maar door
[/quote]

Maar das een overtreding. Daar zou ik gewoon de pliesie voor bellen.
Door Skyline
Overlast opnemen met mobiel/camera
Weekje doen,  dan aangifte gaan doen van eventuele bedreigingen enzo
Wel opletten dat je hun niet zomaar filmt over de schutting heen oid, Is dan weer schending van privacy...
Geluid kan je wel gewoon opnemen
Door Joaquin
[quote="Nadia"]
Maar das een overtreding. Daar zou ik gewoon de pliesie voor bellen.
[/quote]

Mss moeten we dat gewoon eens doen maar ben toch bang dat dat het nog erger zal maken.

[quote="Skyline"]
Overlast opnemen met mobiel/camera
Weekje doen,  dan aangifte gaan doen van eventuele bedreigingen enzo
Wel opletten dat je hun niet zomaar filmt over de schutting heen oid, Is dan weer schending van privacy...
Geluid kan je wel gewoon opnemen
[/quote]

Echt bedreigen doet ze niet. Het is vooral schreeuwen, schelden en klagen
Door Zev
Jeetje wat een rotsituatie! En ik maar klagen dat ik stomme buren heb  ::) dat is niks vergeleken met jouw verhaal!
Maar, wat ik me afvraag, stel nou dat je aangifte doet (nadat je dingen hebt opgenomen), en de politie gaat hier serieus mee om, kan de woningbouw je dan niet helpen tóch te verhuizen? Of er moet natuurlijk een andere reden zijn dat verhuizen geen optie is.
Door Joaquin
Ja het is echt heel vervelend :( mijn moeder wil ondanks dit gedoe wel graag hier blijven. Ze laat mijn moeder over het algemeen met rust, ze is altijd tegen ons bezig. Mijn moeder wil de vrede bewaren en laat haar begaan maar wij trekken onze mond open als ze weer eens te ver gaat. Het is de bedoeling dat als mn zusje op zichzelf gaat ze dan gaat verhuizen naar een appartement en dat zal ong over een paar jaar zijn.. Oh ja en over dingen opnemen ik denk dat het lastig is want ze snauwt/schreeuwt best onverstaanbaar. Lastig uit te leggen maar kan het wel proberen
Laatst gewijzigd door Joaquin op vr 25 jul 2014, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door monster
Er is tegenwoordig echt meer aandacht voor dit soort situaties. Ik zit in een gemeentenetwerk dat 1 x per 6 weken bij elkaar komt. Daarin ook maatschappelijk werk van de woningcorporaties, politie, CJG, gemeente enz. Situaties die door mediation niet kunnen worden opgelost,worden daar vaak besproken en vanuit verschillende invalshoeken aangepakt.
Door Aprilsnow
Zou ook een poging wagen bij de woningstichting of een gesprek met de wijkagent. Daar kan je ook tegen zeggen dat je niet wil dat hij meteen actie onderneemt naar je buren toe. Er zijn tegenwoordig vaak netwerkoverleggen. Daar kan zo'n gezin besproken wordt. Kijken wat er van ze bekend is, of ze bij een instantie bekend is etc. daarnaast weet de wijkagent misschien wel wat je kan doen mbt het registreren van zaken.

Hier is dat bijv het advies om geluidsoverlast te blijven melden en wel direct als het bezig is zodat ze het waar kunnen nemen. Blijft het aan de gang dan nemen ze uiteindelijk de installatie in beslag.
Ook de woningstichting wil dit graag weten omdat ze dan aan dossier opbouw kunnen doen.

Blijft het nog steeds een proces van de lange adem maar dan heb je misschien het idee dat je er nog iets aan kunt doen..... Of het nog een jaar uitzitten na zoveel jaar is dat dan ook weer niet zo lang.
Door Hondenvriendje
I............
Laatst gewijzigd door Hondenvriendje op zo 12 okt 2014, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fenixjuh
Gatver, het is echt verschrikkelijk zulke buren..
Mijn ouders hebben ook zo'n buurman aan de overkant. Eerst zat hij de overbuurvrouw van mijn ouders (vrouwke van 85 ofzo) te bedreigen dat ze het huis uit moest etc...
De buurvrouw van mijn ouders heeft hem een keer betrapt dat hij de auto van mijn vader aanreed (hij heeft al deuken in alle auto's in de straat gereden omdat ze niet op zijn plek mogen staan  :uglystupid2: ) en toen heeft mijn vader (met getuigenis van buurvrouw) meteen aangifte gedaan.. Het is toen een beetje ontspoord, hij heeft geprobeerd mijn moeder aan te rijden (zijn kind wilde in gaan stappen, en hij sjeest gauw weg om mijn moeder op haar fiets net niet te raken, rondje gereden en met kind weggegaan) en nu vind ik het eng dat mijn moeder en haar overbuurvrouw daar wonen..
Snap nooit dat volwassenen zich zo kinderachtig kunnen gedragen dat de halve buurt er bang van wordt.. Het enige dat helpt is de politie, als je maar blijft klagen gaan ze vanzelf een beetje in de buurt rondvragen hoe of wat.. Als dan de hele buurt klaar is met zo iemand, heb je op het moment dat er echt iets gebeurd tenminste een poot om op te staan... Altijd jammer dat het eerst moet escaleren hier in NL  :'(
Door Borke
Jullie zullen niet de enige buren zijn, die last van deze mensen hebben?

Spreek met de andere buren af om steeds allemaal de politie te bellen.
Hoe meer meldingen, hoe meer indruk het maakt.
1 persoon die klaagt kan een enorme zeurpiet zijn, maar als het hele rijtje huizen klaagt, dan is er vast wat aan de hand...
Door hannabelgje
Het probleem is dat die mensen ergens moeten wonen. Als ze verhuizen is het probleem nog steeds niet opgelost. Dan wordt het gewoon iemand anders zijn probleem.
Door dinky89
Ik zou inderdaad ook met andere buren overleggen hoe zij het ervaren.
Misschien dat je dan met een groep bij politie/wijkteam anoniem aangifte kan doen van de overlast?

Flink vervelend is het inderdaad wel!
Door Joaquin
[quote="odradaatje"]
Zou ook een poging wagen bij de woningstichting of een gesprek met de wijkagent. Daar kan je ook tegen zeggen dat je niet wil dat hij meteen actie onderneemt naar je buren toe. Er zijn tegenwoordig vaak netwerkoverleggen. Daar kan zo'n gezin besproken wordt. Kijken wat er van ze bekend is, of ze bij een instantie bekend is etc. daarnaast weet de wijkagent misschien wel wat je kan doen mbt het registreren van zaken.

Hier is dat bijv het advies om geluidsoverlast te blijven melden en wel direct als het bezig is zodat ze het waar kunnen nemen. Blijft het aan de gang dan nemen ze uiteindelijk de installatie in beslag.
Ook de woningstichting wil dit graag weten omdat ze dan aan dossier opbouw kunnen doen.

Blijft het nog steeds een proces van de lange adem maar dan heb je misschien het idee dat je er nog iets aan kunt doen..... Of het nog een jaar uitzitten na zoveel jaar is dat dan ook weer niet zo lang.
[/quote]

Ik ga het eens voorleggen aan mijn moeder. Zij heeft zoiets van laten we het gewoon negeren. Maar ja ik vind het gewoon niet eerlijk dat het zo ver gaat dat je er zoveel last van hebt.

[quote="Hondenvriendje"]
IK leef je mee hier heb ik ook een jaar last gehad van buurman, hij is uiteindelijk zijn woning uitgezet. Het kan je leven echt verzieken, veel sterkte ermee.
[/quote]

Het is echt niet leuk, in de winter is het nog wel te doen. Maar in de zomer wil je toch lekker in de tuin kunnen zitten zonder constant op je hoede te zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door