Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Kaela schreef: Ik vind dat zulke hulpmiddelen niet per definitie verboden moeten worden, maar dat ze alleen verkrijgbaar moeten zijn bij goede trainers inclusief begeleiding. Zodat het middel gebruikt wordt zoals het bedoeld wordt en dus ook goede effecten kan geven.

Dat het op elke straathoek voor 3 euro te koop is, maakt het veel te gemakkelijk, veel te toegankelijk en veel te verkeerd-gebruik-gevoelig.
Eens!

Overigens ken ik meerdere mensen op BP die een stroomband gebruiken of gebruikten.
Mensen waar ik veel respect voor heb in hoe ze met hun hond(en) omgaan en die eerst allerlei andere oplossingen hadden geprobeerd.

Ik ken ook een hond die er helemaal verknipt door is geraakt door verkeerde training.
Het is beslist niet risicoloos.

Sofi heeft er ook een, aangeleerd met behulp van een GT en dat heeft veel rust gegeven voor haar, voor ons en voor andere dieren die we tegen komen.
Velen van BP hebben Sofi met band op BP wandelingen gezien.
Die band van Sofi kost overigens meer dan 200 Euro.
Door Lil
Nadia schreef: Ik vind een prikband vaak zo beladen. Om het op elke hoek van de straat een te kunnen kopen is ook al zo wat. Maar soms vind ik een prikker een fijn hulpmiddel met trainen.
+1

Kan echt belangrijk zijn in de training in sommige gevallen.
Maar idd helaas vaker in handen van mensen die nog niet eens 1 lesje gevolgd hebben met hun hond, als ze overal te krijgen zijn.

Maar als ik om mij heen kijk vraag ik mij serieus af wat erger is in onkundige handen een stompe prikker of een slipketting of halti. Wat ik daarmee soms zie denk ik wel eens liever prikker dan slipketting of halti. en een hond mishandelen (ophangen bijvoorbeeld) kan ook met een leren of nylon halsband. En wat is voor de hond erger een correctie of stress. Het is niet zwart wit. Dus kijk ik naar wat ik zie.

En mijn kanjer houdt je helaas niet aan een u-lead. Ik kan wel heel goed met halti, maar heb ook gezien dat twee anderen hem niet konden begeleiden met halti. Hoop dat ik zelf alle wandelingen kan blijven doen, zodat ik niet hoef na te denken over vreemden en hulpmiddelen met uitlaten.
Dacht dat hij aan halti voor iedereen super gemakkelijk was, maar helaas schijnt dat niet zo te zijn en ligt het toch aan vaardigheden en vertrouwen en niet alleen aan het hulpmiddel halti.
Tja, discussie prikband. Hier heb ik ze ook, gebruik ze met bijvoorbeeld fietsen, en IPO training ( 40 kg hond die iets ziet waar meneer achteraan moet betekend helaas dat 50 kg baasje gewoon achter hem aangaat). Normale wandeling slipketting op niet slippend (vind een halsband lelijk bij mijn Duitse herder). Helaas zullen er altijd mensen zijn die materialen anders gebruiken dan hoe ze gebruikt moeten worden, en dat geldt niet alleen voor prikband en slipketting (ook halti é.d voor te vaak verkeerde gebruikt)
Ik vind zelf dat mits het door een trainer goed uitgelegd word en word laten zien hoe het gebruikt dient te worden als hulpmiddel er niks mis mee is .
Ik ben wel van mening dat het geen band is voor de losse verkoop hetzelfde vind ik van een stroomband .
chipjolie schreef: ... de prikband...  http://www.agradi.nl/kerbl-prikketting- ... m.htm    kost maar 3 euro!!  :o :o :o
ik was op de site opzoek naar slow bowls straks voor de pups en stuitte hier op.. belachelijk dat iedereen dat zomaar kan en mag kopen en dan voor 3 euro is de stap natuurlijk helemaaaal snel gemaakt
Als de lage prijs bepalend zou zijn voor het kopen van  juist déze band, kan hij altijd nog  gebruikt worden met de pinnen naar buiten. Kortom, het is niet de prijs  die doorslaggevend is ;) maar de macht die mensen daarmee denken te kunnen uitoefenen
Door Lil
nova schreef: Als de lage prijs bepalend zou zijn voor het kopen van  juist déze band, kan hij altijd nog  gebruikt worden met de pinnen naar buiten. Kortom, het is niet de prijs  die doorslaggevend is ;) maar de macht die mensen daarmee denken te kunnen uitoefenen
Dat denk ik ook.

Trouwens voor 3 euro heb je hier ook nylonhalsbandjes bij de boerenbond. Kun je van heel klein tot heel groot verstellen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door