Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Skyline
Mijn hond kon ook niet met katten over weg
Ze heeft het toch moeten leren

1 kater ging echt niet, die hebben wij ook uit huis geplaatst
Zit nou bij mijn schoonmoeder

Als We ze samen in de kamer hadden gelaten en niet goed in de Gaten hielden was het raak
Gelukkig luistert sky wel goed naar ons

Misschien zal je toch Is wat intensiever moeten gaan trainen met je hond

En waarom laat je ze bij elkaar als je al weet dat het fout kan gaan?
Klinkt bij mij alsof jij je hond 2 maanden geleden al de doodstraf hebt gegeven
Je moest alleen nog een "goede"  rede hebben om hem uit te voeren

Mijn mening Is
Doe al je dieren het huis uit, neem er nooit meer 1 in huis,  je bent ze niet waard met zo'n instellingen

Wat als 1 van jou katten straks een van je kippen pakt?
Moet die ook dood?
Door suzanne 1
Tja....1 van onze honden is ook zo'n jager. Ze loopt buiten dus nooit los en wij nemen dus geen andere huisdieren hoe graag wij er ook een kat bij willen. ...dat gaat gewoon echt niet werken met haar. Het kan misschien heel lang goed gaan maar het gaat eenkeer mis.  De enigste die hier dus fout zat was het baasje. Ik weet dat mijn hond dieren dood en als ik dan toch andere hhuisdieren neem en die pakt ze dan kan ik alleen mezelf de schuld geven.  Dat moorden zit zo in haar instinct...dat krijg je er niet uit, hoe veel je ook traint. Dus nee....ik zou een hond omdat hij veel jachtinstinct heeft niet laten inslapen,  hoe zuur het ook is dat je kitten dit met zn leven moest bekopen
Door Martine-Tom
Ik vind....

Nou weet je wat...ik ga gewoon eens fijn op mijn handen zitten, lijkt me een heel slim plan!
Door Kaela
Onze hond kan ook niet met katten. Die wonen nu dus boven, inmiddels zelfs achter een extra deur. Het is onze verantwoording dat de katten veilig zijn voor de honden. Net zoals onze vogels veilig zitten voor onze katten, want katten vangen vogels. Dat heet verantwoording nemen, omdat de aard van het beestje nou eenmaal de aard van het beestje is en altijd zal blijven.

Verder denk ik dat ik Martine haar voorbeeld maar volg.
Door hannabelgje
Jantina schreef: Ik ga er vanuit dat er geen DA te vinden is die deze hond in laat slapen...
Zeg dat maar niet te vlug. Mensen zijn niet altijd eerlijk tegen de DA.
Door LJB
Sky, ik heb zeker niet naar een reden gezocht om maar van mn hond af te komen.

De kippen wonen niet bij ons in huis zijn dus geen deel van ons roedel. Ik verwacht van mijn honden dat ze medebewoners niet doden. Ze waren sinds de geboorte samen, Dan krijg je vertrouwen. Mijn hond heeft de poesjes zelfs schoon gelikt, ze heeft hun bakjes met eten gerespecteerd Enz.

Goed, bedankt voor jullie reakties, die helpen mij zeker bij het vinden van de beste oplossing.
Door Kaela
LJB schreef: Sky, ik heb zeker niet naar een reden gezocht om maar van mn hond af te komen.

De kippen wonen niet bij ons in huis zijn dus geen deel van ons roedel. Ik verwacht van mijn honden dat ze medebewoners niet doden. Ze waren sinds de geboorte samen, Dan krijg je vertrouwen. Mijn hond heeft de poesjes zelfs schoon gelikt, ze heeft hun bakjes met eten gerespecteerd Enz.

Goed, bedankt voor jullie reakties, die helpen mij zeker bij het vinden van de beste oplossing.
En dat moet je dus niet doen. Jij wil een roedel die niet per definitie natuurlijk is en dan mag je niet verwachten dat iedereen maar vrolijk met elkaar omgaat. Zo werkt het gewoon niet. Vaak wel, dan is het heel fijn, maar soms gewoon ook niet. En dat is jou verantwoording als baas. Niet de schuld van de hond.
Door kiara
Ik wil toch nog even wat aanpassen aan mijn eerste berichtje
Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat jij zelf het katje heb gedood
En ook op de manier hoe sorry maar ik zou dat nooit kunnen en had op een hol naar de dichts bij zijnde da gegaan

En verder wat ik al zei je kent je eigen dieren goed lijkt mij en dan moet je niet dit soort acties opzoeken

Ik heb 3 katten waarvan ik er 2 volledig vertrouw die zou ik zo tussen de caafjes zetten maar nr 3 dus niet, en dat is een kwestie van goed kunnen inschatten hoe je dieren zijn
Kijk maar is op het topic " wie kan mij helpen met filmpje plaatsen" staat bij barplaats
Dankzij marina die het erop heeft gezet
Zo kan iedereen zien hoe het ook kan 
Door Borke
Laat ik proberen positief te blijven.
Je hebt met je hond gewerkt aan het probleem.
Dus je doet je best.
Desalniettemin erkende je 2 maanden geleden nog het risico, dus je kent je hond goed genoeg.
Je vertelt het verhaal hier zelf, wat ik op zich wel moedig vind.

Ik denk dat je op jouw manier dus je best doet, maar je bent veel te naief geweest in deze situatie!
Waarom heb je de kittens niet beschermd, door de hond er niet bij te laten of de hond te muilkorven?
Waarom heb je zo bruusk het kitten gedood?

Waarom heb je zoveel dieren, waardoor je blijkbaar het overzicht niet meer hebt?

Arme hond en arm kitten, zij zijn nu de dupe van jouw stommiteit.

Herplaatsen van al je dieren lijkt me het beste.
Breng de hond maandag naar het asiel, hij zit overal beter dan bij jou...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door