Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door kiara
er zit nu een 100 wat lamp in,maar heb begrepen met een andere fitting dat er ook een warmte lamp in kan zo,n 1 van een terrarium
ik heb er nu vanalles inzitten en ga kijken hoelang het duurt,zit ook een thermometer in ,ik laat hem nu even voorlopig dicht zal mij benieuwen
Door kiara
Weet er iemand wat de juiste temp. is voor de droogkast?
Hij geeft nu 30 graden aan, er zit in geelhaar, kiplooppootjes
En konijnen oren, met de 100 wat lamp,
En bestaat er nog een zwaardere lamp als 100wat voor de gewone fitting dus
Of is het toch beter om er een echte warmte lamp in te doen?
Of ben ik ongeduldig  :P
Door Aurora Borealis
kiara schreef: Weet er iemand wat de juiste temp. is voor de droogkast?
Hij geeft nu 30 graden aan, er zit in geelhaar, kiplooppootjes
En konijnen oren, met de 100 wat lamp,
En bestaat er nog een zwaardere lamp als 100wat voor de gewone fitting dus
Of is het toch beter om er een echte warmte lamp in te doen?
Of ben ik ongeduldig :P
ik denk dat je toch wel minimaal de 70 graden moet zien te bereiken wil je het goed droog krijgen. ;)
Door Aurora Borealis
Fenixjuh schreef: Ik dacht onder de 60 omdat anders voedingsstoffen verloren gaan..
Ik ben een paar weken terug bij een professionele drogerij geweest en die man vertelde mij dat wij (die thuis drogen) veel te lage temperaturen gebruiken en dat we eigenlijk alles op 90 graden zouden moeten drogen. :-\ en wat is dan waar ?

En hij zei dus ook dat snacks hoeven geen voedingswaarden te behouden het zijn namelijk snacks. Ik heb zelf oa een bohmann en die wordt echt heter dan 70 graden dat weet ik zeker en dat droogt veel beter en korter dan de andere die ik kan instellen qua temperatuur. De droger voor eten voor onszelf zet ik wel op de juiste standen (afhankelijk wat er in zit ) omdat ik daar wel de voedingsstoffen in wil houden.
Door kiara
En ik hoorde weer niet heter als 50 graden
Zeker als er bv kippenlooppootjes of zo iets inlogt
Dus als er ook maar iets van bot inzit
Ga denk toch morgen naar de dierenwinkel voor warmtelamp en speciale fitting
Ga ook nog effe op Google kijken daar heb ik nl ook een bedrijf gezien die nieuwe droogkasten levert
Ga ik gewoon bellen wat daarvoor lamp inzit
Moeilijk wat er nou waar is
Voedings stoffen ja daar zit wel iets van waarheid in het is snack
Door kiara
Heb net een mail gestuurd naar dat bedrijf met wat vragen dus als ik wat hoor meld ik het ook even hier
Leren wij allemaal weer van  :biggrin2:
Door Aurora Borealis
kiara schreef: En ik hoorde weer niet heter als 50 graden
Zeker als er bv kippenlooppootjes of zo iets inlogt
Dus als er ook maar iets van bot inzit
Ga denk toch morgen naar de dierenwinkel voor warmtelamp en speciale fitting
Ga ook nog effe op Google kijken daar heb ik nl ook een bedrijf gezien die nieuwe droogkasten levert
Ga ik gewoon bellen wat daarvoor lamp inzit
Moeilijk wat er nou waar is
Voedings stoffen ja daar zit wel iets van waarheid in het is snack
tja ik weet het ook niet. ik weet wel dat mijn kippenpootjes en nekken super bros zijn als ze uit de bohmann komen en niet als ze uit de andere drogers ,terwijl ze daar dus echt veel langer in zitten, komen.

de beste man had het erover dat er door te lage temp drogen voornamelijk met vlees spul te veel vocht achterblijft. dus wat is nu waar :-\ geen idee
Door Thea
De bohmann is geloof ik 250 watt dus als een lamp dan 100 watt is ;)
Zou ik denken dat het mss wel ruim 2x zolang moet drogen, maar qua stroom blijf het ongeveer gelijk ;D
Door lauraV
het gaat meer om de lucht doorvoer dan de intense hitte van 50 graden of meer ....
denk hieraan bv aan het buiten drogen ...
bij 60 graden en hoger verander je de eiwitten in vlees , deze gaan stollen en ga je het vlees  garen ...
gebruik je een te hoge hitte bij drogen , zal je de buitenkant als ware dichtschroeien en meer droogtijd nodig hebben om al het vocht te onttrekken uit de het vlees ... natuurlijk zullen de voedingsstoffen meer verloren gaan door te hoge hitte en langere tijd drogen .
persoonlijk zou ik een hitte tussen de 30 en 40 graden beter vinden ...
Door kiara
Wat jij nu zegt van de lucht toevoer of circulatie zei die winkel ook
Er zitten aan beiden zeiden diverse gaatjes weert niet of dat genoeg is
Hoop dat Remco ( Floris) zaterdag even kan kijken
Door kiara
Nou heb weer wat bedacht nav het circulatie gebeuren
Heb net een auto ventilator gekocht met omvormer
Weer 45€ lichter maar volgens mij moet het zo goed gaan want nu circuleerd het wel
En Remco komt effe kijken gelukkig
Zal mij benieuwen
Word vervolgt
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door