Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Je hebt gelijk, ik weet het. Maar ja, ik ben hypocriet, ik kan dat niet. Hier hebben ze de dag van geboorte al een naam he :biggrin2:
Door eelke
Ja dat lijkt me ook het moeilijkste. En ik heb momenteel ook helemaal geen kippen meer dus makkelijk praten. Maar als ik meer ruimte zou hebben zou ik zeker een poging wagen, en er misschien ook wel van terug komen idd. ;)

Zeg, waarom staat er eigenlijk geen foto's in dit topic? ;)
Door keetje
Dat weerhoudt mij er ook van om bevruchte eieren onder onze broedse meiden te leggen,... de haantjes. Ik kreeg ze als eendagskuikens en van de 4 bleken er 2 haantjes te zijn. Die mochten gelukkig terug naar de persoon waar ik ze van kreeg dus dat was een zorg minder. Zij heeft een heel groot terrein waar van alles loopt dus die mochten terug. Wat ze er mee doet als ze te veel hanen heeft weet ik niet, wil ik ook niet aan denken maar ze zelf consumeren dat kon ik echt niet, ze hadden ook namen, Hans& Henk en waren echte troetelhaantjes, al dachten de buren daar anders over. :biggrin2:
Door hannabelgje
eelke schreef: Ja dat lijkt me ook het moeilijkste. En ik heb momenteel ook helemaal geen kippen meer dus makkelijk praten. Maar als ik meer ruimte zou hebben zou ik zeker een poging wagen, en er misschien ook wel van terug komen idd. ;)

Zeg, waarom staat er eigenlijk geen foto's in dit topic? ;)
Omdat ik via tapatalk geen foto's kan plaatsen. Afbeelding
Door Hope
Mandarijn schreef: Ja hoe ga ik dat zeggen. Haantjes eindigen vaak in de voerbak. Veel kippenfokkers kunnen al heel vroeg zien wat haantjes zijn en die moeten dan hemelen. Anders kun je het pas na enkele weken of maanden zien.
De hobbyfokkers "draaien" ze de nek om. Ik weet van enkele versvoerders dat ze dode haantjes krijgen voor de honden.
Klopt!
Ik krijg er binnenkort weer vijf voor Nelson. Er is een menneer die hier voor de hobby kipjes fokt en hij had dit keer vijf haantjes en drie hennen. De haantjes heeft hij fijn bij mams laten lopen maar nu ze groter zijn geworden gaan ze met hun koppie op een houten blok.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door