Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door kiara
:D yes heb er 1 de bestron bij de kijkshop
Steel is lekker lang, en nog met 25% korting ook
Hij was 75€ dus nu 25% eraf
Ga vanavond ophalen want was met brompie
Nu nog uitvinden hoe hij werkt
Trouwens zit ook nog 5 jaar garantie op !!
Je kan zelfs je ramen doen bank etc nooit geweten
God wat zal het hier schoon gaan worden  ;D
Door Martine-Tom
Ik had een nep-Karcher van de Blokker, 40 euro was die, prima ding, uiteindelijk verkocht omdat ik hem eigenlijk nooit gebruikte nadat het nieuwtje er vanaf was.
Door kiara
Nou dat ga ik niet doen hoor
Ik schrobde eerst wel eens de vloer en was dus eigenlijk aan het kijken voor een waterstofzuiger
Maar toen vind ik dit, en aangezien mijn rug bar en bar slecht is ( moet eigenlijk geopereerd worden) lijkt mij dit veel minder belastend  :-\
Door Ruisje
Ideaal een stoomreiniger! Ik raad je wel aan van dat gedemineraliseerd water te gebruiken (of je moet zo'n aparte waterkraan hebben) anders ben je zo uitgestoomd. Kalktabletten voor die dingen zijn leuk, maar ontkalken alleen de ketel en niet de buis/slang. Ik ken verschillende mensen die dachten netjes ontkalkt te hebben, kon dat ding alsnog naar de schroot omdat ze er geen nieuwe buis voor konden krijgen.
Door EliScooby
Ruisje schreef: Ideaal een stoomreiniger! Ik raad je wel aan van dat gedemineraliseerd water te gebruiken (of je moet zo'n aparte waterkraan hebben) anders ben je zo uitgestoomd. Kalktabletten voor die dingen zijn leuk, maar ontkalken alleen de ketel en niet de buis/slang. Ik ken verschillende mensen die dachten netjes ontkalkt te hebben, kon dat ding alsnog naar de schroot omdat ze er geen nieuwe buis voor konden krijgen.
Kun je niet ontkalken met azijnwater dan? Als ie nog niet kookt, komt er toch heet water uit.
Door Ruisje
Ja, maar ontkalkingsspul moet meestal even inwerken, dan sta je dus 10min azijnwater te spuiten... ;) Voor die paar cent koop ik liever dat gedemineraliseerde water. Op donkere vloeren krijg je dan ook geen kalkvlekken en je kunt als je uitgestoomd bent de rest van het water gewoon in het apparaat laten zitten.
Laatst gewijzigd door Ruisje op vr 04 jul 2014, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kallista
Goeie tip van ruisje...nu heb ik dat probleem hier niet, bijna geen kalk in het water.

Hou er wel rekening mee dat die bestron een redelijk korte kabel heeft.

Ramen wassen, ja fluitje van een cent  :biggrin2:
En stoffen zetels/bankstel e.d. doe ik hier idd ook af en toe met de stoomreiniger.
Zelfs de autostoelen, matten, tapijten e.d.

Benches (nu niet dat we die nog veel gebruiken, maar in de tijd dat die wel nog in huis stonden)
Zeker als je een hond hebt met een wond/operatie o.d.
Dat desinfecteert meteen.
En als je ooit een hond met Giardia hebt (wat je niet hoopt natuurlijk), stoomreiniger is een van de weinige dingen waar je dat effectief mee uit je huis krijgt.
Door kiara
Ruisje schreef: Ideaal een stoomreiniger! Ik raad je wel aan van dat gedemineraliseerd water te gebruiken (of je moet zo'n aparte waterkraan hebben) anders ben je zo uitgestoomd. Kalktabletten voor die dingen zijn leuk, maar ontkalken alleen de ketel en niet de buis/slang. Ik ken verschillende mensen die dachten netjes ontkalkt te hebben, kon dat ding alsnog naar de schroot omdat ze er geen nieuwe buis voor konden krijgen.
Uh bedoel je gedistaleerd water?
Of echt wat jij schreef want dat ken ik niet
En die flessen zijn maar een liter dacht ik dat gedistaleerd water dan

En bedankt voor de tip
Door kiara
Kallista schreef: Goeie tip van ruisje...nu heb ik dat probleem hier niet, bijna geen kalk in het water.

En stoffen zetels/bankstel e.d. doe ik hier idd ook af en toe met de stoomreiniger.

Benches (nu niet dat we die nog veel gebruiken, maar in de tijd dat die wel nog in huis stonden)
En als je ooit een hond met Giardia hebt (wat je niet hoopt natuurlijk), stoomreiniger is een van de weinige dingen waar je dat effectief mee uit je huis krijgt.
Wel gehad giardia mijn sintje ik heb mij toen het rambam schoon gemaakt met dettol
Maar de diameeraarde heeft super geholpen geen last meer gehad
Effe afkloppen hoor
Door Ruisje
kiara schreef: Uh bedoel je gedistaleerd water?
Of echt wat jij schreef want dat ken ik niet
En die flessen zijn maar een liter dacht ik dat gedistaleerd water dan

En bedankt voor de tip
Gedestilleerd water is ook goed :) Dit water wordt gekookt en de gecondenseerde waterdamp wordt opgevangen. Door dit een paar keer te herhalen ontstaat zuiver water met bijna niks meer erin. Demi-water (gedemineraliseerd water) is goedkoper en zie je vaak in supermarkten in flessen van een liter. Je kunt het ook in grotere flessen kopen, maar ik weet niet precies waar - wij nemen het mee uit Duitsland voor € 1,50 voor een 5ltr fles. ;)
Door Ingrid (shadow)
Kallista schreef: Goeie tip van ruisje...nu heb ik dat probleem hier niet, bijna geen kalk in het water.

over welke stoomcleaner heb jij het? want wat ik van je lees staat mij die ook wel aan
Door kiara
Ruisje schreef: Gedestilleerd water is ook goed :) Dit water wordt gekookt en de gecondenseerde waterdamp wordt opgevangen. Door dit een paar keer te herhalen ontstaat zuiver water met bijna niks meer erin. Demi-water (gedemineraliseerd water) is goedkoper en zie je vaak in supermarkten in flessen van een liter. Je kunt het ook in grotere flessen kopen, maar ik weet niet precies waar - wij nemen het mee uit Duitsland voor € 1,50 voor een 5ltr fles. ;)
okee ga straks gelijk maar halen  ;)
Door kiara
Nou ik heb hem hoor gelijk geprobeerd werkt super
Valt nog mee wat er voor vuil afkwam
Was het toch niet zo vies  :biggrin2:
Vraag mij wel af dat doekje wat erbij zit of je daar ook nog van kan bij kopen?
Of kan je ook gewoon zo'n microvezel doekje of zoiets voor gebruiken?
En mag je bv ook gewoon wat muscle of zoiets op de grond spuiten en dan met apparaat eroverheen?
Vind een lekker schoonmaak luchtje ook wel prettig
Maar ik ben blij, ga morgen hele vloer doen
Ben ook benieuwt naar de ramen eigenlijk
Ik hoef mij niet te vervelen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door