- di 01 jul 2014, 11:23
Ik heb een sheltie gehad met een zeldzame ouderdoms tumor (Pheochromocytoom = tumor van het bijniermerg) Ik was toen in een noodsituatie in utrecht terechtgekomen, dat zou normaal niet mijn kliniek zijn, maar in nood pak je alles aan. Savannah was uitgedroogd door fouten van andere dierenartsen. In Utrecht werd ze na 4 dagen ontslagen en ze hadden een uitslag. Ze wilden meteen een vervolgafspraak als voorbereiding op een hele zware operatie. Ik heb die afspraak thuis afgezegd, zo ver wilde ik niet gaan. Ze zou na de operatie nog ongeveer een jaar kunnen leven, de operatie was loodzwaar. En daarna nog maar een jaar te leven. Ik heb gekozen om haar zo lang mogelijk als ze nog een "goed" bestaan had, verder te laten zonder operatie. Ik heb wel Iberogast ingezet (omdat ze door de tumor toch veel spijsverteringsproblemen had), dat werkte heel goed, Normaal zet je dat in als kuur, zij heeft het gewoon 2 jaar gehad. Ze is aan heel iets anders overleden, zo'n 2 jaar later. Ben achteraf nog steeds blij dat ik haar niet heb laten opereren. Ze is 14 jaar geworden (en de tumor had ze ws. al vrij jong, want ze had die klachten al heel lang) Er was nog geen dierenarts eerder geweest die daar aan gedacht had.