Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik merkte dat zo? groep er nog niet was. ER zijn wel groepen EN lijsten met accomodaties waar honden welkom zijn maar er zijn nou eenmaal mensen waarvoor een omheinde tuin een must is. Voor mij bijvoorbeeld ;-)
En dan hoop ik die adressen op deze manier te kunnen verzamelen.

Suzanne
Je hebt natuurlijk omheining en omheining  :biggrin2:
Ben er wel eens geweest goed omheind, ja hoor hoog genoeg, nog geen 3 tellen na aankomst konden we achter Kaio aan.  ::)
Echt goed omheind, dus hoog genoeg en zeker ook stabiel genoeg is best moeilijk. Struikgewas noem ik bijv geen omheining. Wat improvisorische planken of zeer meebuigend hekwerk ook niet. Houdini weet er nl. overal raad mee  8)
Dus ben benieuwd naar de adressen  :biggrin2:
Wij zijn twee jaar terug hier heen geweest: http://www.letzeburg.nl/vakantiehuis/du ... eddert.php en dat was echt perfect. Grooooooooooooote tuin, goed hoog hek er om. Ik heb Oscar er met een heel gerust hart los laten lopen en dat doe ik niet zomaar.

Dit jaar durf ik het hek wat meer te betwijfelen, maar we gaan het zien. Als we tevreden zijn na thuiskomst, zal ik het hier en op facebook wel melden! Het is zeker fijn zo'n groep te hebben, want voor ons is los in de tuin kunnen echte luxe en geeft echt fijn vakantiegevoel!
Thurin schreef: Bij dit adres is het nog niet op de foto's te zien op hun site maar ik weet dat ze speciaal op verzoek van iemand (die daar met 6 honden kwam welke allemaal zwerfhonden uit spanje waren) de chalet hebben omheind met een hekwerk van 1 meter hoog.
hihi dat is de hoogte je bij IPO vanuit zit (dus zonder aanloop) van vlak voor de stijlsprong moeten kunnen springen.
Ben blij dat meneer nu oud en kreupel is, maar zou hem in zo'n tuin niet alleen durven laten.
Wat degelijk hek is, is dus voor iedereen anders!

Nu heb ik gelukkig geen omheining nodig. Is handig, maar als er helemaal geen hek is, is het ook goed. Zorg ik zelf wel voor iets.
Voor ons is een degelijk hek 80 cm zolang er niets (kat, konijn, haas, paard, hert enz) in de buurt is. Alles waar hij niet overheen kan kijken, kan hij niet overheen  ::). Maar ziet ie aan de andere kant een van bovengenoemde dieren lopen, dan heb ik minstens 150 cm nodig. En daar kan hij nog wel over heen, alleen dat heeft ie nog steeds niet verzonnen en ik heb hem nooit de kans gegeven dat te verzinnen.

Het eerder geplaatste huisje had "heras hekwerk" van zeker 1,5 meter hoog. Weet het niet meer precies, kan ook makkelijk nog hoger geweest zijn. Maar het was geen kinderachtig hekje en voor het hek langs was ook veel begroeiing, dus geen zicht.
Oh jongens ze het aub in die groep ;-) dan blijft het bij elkaar.

Voor mij is het criterium dat er helemaal rondom een hek moet zijn, dus echt 100% er rondom.
Maar... de hoogte / materiaal kan verschillen en ieder heeft zijn eigen eisen.

Vandaar dat ik heel graag wil dat iedereen de omheining beschrijft qua hoogte en materiaal.
Als een deel van de omheining bestaat uit beplanting of er is een "houten toegangshek wat niet met gaas is afgedekt" dan is die accomodatie NIET geschikt om het predicaat "volled omheind" te krijgen.

OMheiningen van 70 cm hoog is "okay" maar 160 ook... het gaat erom dat het duidelijk is.

Als voor iemand minimaal 200 cm vereist is, is 70 te laag maar voor mensen waar 50 genoeg is (sjiwawa??) is 100 natuurlijk dik in orde.... die richtlijn geef ik dus niet, al wil ik die info WEL hebben!! ;-)

Het enige echte criterium om "op de lijst" te komen is 100% omheind, niet voor een deel uit beplanting!

Suzanne
Lil schreef: hihi dat is de hoogte je bij IPO vanuit zit (dus zonder aanloop) van vlak voor de stijlsprong moeten kunnen springen.
Ben blij dat meneer nu oud en kreupel is, maar zou hem in zo'n tuin niet alleen durven laten.
Wat degelijk hek is, is dus voor iedereen anders!

Nu heb ik gelukkig geen omheining nodig. Is handig, maar als er helemaal geen hek is, is het ook goed. Zorg ik zelf wel voor iets.
Zelfs mijn newfoundlanders konden dat dus. Kaio binnen 3 tellen, zonder aanloop niks, en Maci ja blijft Maci die bleef met zijn buik hangen, maar geleed er ook overheen. En die Fozzel van ons ja dat is Kaio 2 dus.  ::) (alleen is zijn drang naar zwerven en ontdekkingsreizen minder dan die van Kaio)
Suzanne schreef: Oh jongens ze het aub in die groep ;-) dan blijft het bij elkaar.

Voor mij is het criterium dat er helemaal rondom een hek moet zijn, dus echt 100% er rondom.
Maar... de hoogte / materiaal kan verschillen en ieder heeft zijn eigen eisen.

Vandaar dat ik heel graag wil dat iedereen de omheining beschrijft qua hoogte en materiaal.
Als een deel van de omheining bestaat uit beplanting of er is een "houten toegangshek wat niet met gaas is afgedekt" dan is die accomodatie NIET geschikt om het predicaat "volled omheind" te krijgen.

OMheiningen van 70 cm hoog is "okay" maar 160 ook... het gaat erom dat het duidelijk is.

Als voor iemand minimaal 200 cm vereist is, is 70 te laag maar voor mensen waar 50 genoeg is (sjiwawa??) is 100 natuurlijk dik in orde.... die richtlijn geef ik dus niet, al wil ik die info WEL hebben!! ;-)

Het enige echte criterium om "op de lijst" te komen is 100% omheind, niet voor een deel uit beplanting!

Suzanne
70 cm. Dat is toch een drempeltje ?  ;D

Dus ja daarom is opgave van hoogte en materiaal belangrijk, kan ieder voor zichzelf uitmaken of het goed is  ;)
Martine-Tom schreef: Ik zou aan 10cm al genoeg hebben, als het een duidelijke afrastering is en ik wijs het 1 keer aan met het woord NEE dan blijft Tom al binnen die grenzen  ;D
;-)
Knappe Tom.... Ik durf dat met de mijne niet zo aan ;-)

Suzanne
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door