Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Wat ik zo eng vind, is als je gewend bent aan honden van een steviger formaat, om dan met zo'n kleintje te gaan lopen.
Al helemaal als je er maar eentje hebt.
Met de aso eigenaren die je soms tegen komt, zou ik niet naar een losloopgebied durven gaan...

Een hondje van een kilo of 3-6 lijkt me ideaal als je fysieke beperkingen hebt, maar dat is nog kleiner/lichter dan onze Maine Coons...

Ik vind vlindertjes leuk, poedeltjes, kleine ruwharige teckels, langharige chi's - maar ik vind ze te klein...

Vroeger dacht ik altijd een cavaliertje is dan ideaal, maar dat zou ik nu niet meer aandurven...
Lizzy schreef: Een Engelse Basset? Grappig, had ik niet verwacht! Ik weet niet, ik kan me geen andere hond dan eeen Bopper voorstellen bij jou :)
Komt zo, mijn oma had een Basset...Charrel....en dat was ongeveer de enige hond die ik als kind leuk vond. Het leek toen wel alsof de rest van de wereld alleen maar bijtgrage poedels en Duitse Herders had. Charrel was dus leuk, maar goed, ik kreeg natuurlijk geen eigen Charrel, dus vandaar altijd dat als ik later groot was dat ik dan zelf wel een Charrel kocht.
Maarja, dan ben je iets groter en kom je erachter (mede door jouw Wooferverhalen) dat Charrels niet echt goed luisteren en wel heul eigenwies zijn, dus toen dan toch maar geen Charrel, want het combineert natuurlijk voor geen meter met een OES.  :biggrin2:
Als ik later oud ben (dat is iets minder later dan jou, Lizzy ;) ) dan zal de hond niet zoveel anders zijn als nu, wel zal het maar 1 hond zijn.  Afhankelijk van mijn gezondheid dan, adopteer ik alleen een oudere hond dan nu - eentje waarvoor sociaal contact en wandelingen nog wel belangrijk zijn, maar uuuuuurrrren erop uit niet meer. Net als ik dan :biggrin2:
Ik denk dat ik wel bij dit ras blijf.....ook al moeten de afghanen veel bewegen, dat kan ook op de renbaan of aan de fiets (koop ik zo'n elektrische ;-) en anders zou ik kiezen voor een oudere hond uit de opvang, je ziet er altijd wel een oudje tussen zitten, die een mandje zoekt.
En qua vacht kan je dan kiezen, de renafghaan zonder al te veel haar of een showafghaan, (dat zal dat trimsalon worden als ik dat zelf niet meer zou kunnen)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door