Boris kon niet in pension, twee verschillend pensions en twee keer uitgebroken. Vreselijke verlatingsangst had hij als jonge hond, maar hij is gelukkig zo gemakkelijk dat je hem bij iedereen die hem niet alleen laat kunt onderbrengen. Honden, katten, paarden, kippen geen probleem. Schaapjes wilt hij erg graag keurig voor je ophalen.
Jones is nog niet in pension geweest, maar dat zal vast wel ervan komen. Ik heb dan wel hoge eisen aan het pension, want gooi maar gewoon bij elkaar gaat hem niet worden. Maar denk dat zo'n 30 km van mij vandaan eentje zit die wel slim is. Die zeggen we laten wel kennismaken met een hek ertussen. Kan het niet, heeft hij domweg pech en krijgt hij een buitenkennel ipv een binnenkennel en heeft hij zijn eigen speelweide aan 'zijn' kennel liggen. O ja, en ze gaan daar met ELKE hond wandelen, alleen aangelijnd want ze nemen geen risico ook niet bij gehoorzame honden. Is hij lastig 1 keer per dag half uur tot drie kwartier en kan hij samen met anderen mee aan de lijn, dan 2 keer per dag een half uur of 1 keer per dag een uur. Dagopvang is zonder wandelen en geen mogelijkheid tot buitenkennel. Daarvoor moeten ze sociaal zijn of je betaald vol pensiontarief en moet op tijd reserveren natuurlijk en krijgt alsnog die buitenkennel en haalt hem gewoon eerder weer op. Dus in het hoogseizoen is dat bijna niet te doen (andere optie is pech gehad, hele dag in de binnenkennel en alleen op de weide als de rest binnen is, maar dan kan hij net zo goed thuis blijven waar hij in huis kan en via het luik zijn eigen tuin in. Hier is dagopvang eigenlijk nooit nodig, want er is dan ook altijd wel iemand bereid die hem een paar uurtjes aandacht geeft en eten en zo).
Dus als meneer geënt is gaan we het gewoon een keer proberen.
Pa wil niet dat Jones in pension gaat, want die arme hond heeft veel aandacht nodig als ik er niet ben etc. Nou, hij heeft toen hij nog niet bij mij was in pension gezeten en dat ging goed. Dus meneer gaat het gewoon leren. Ik ben alleenstaand en wat als ik eens in het ziekenhuis terecht kom of wat als mijn ouders niet meer op hem kunnen passen? Uitlaten kunnen ze al niet met hem...
Lang leve de pensions en ja het vergt wel zoekwerk om een geschikte te vinden als je geen doorsnee hond hebt.
O ja, hij gaat dan wel br*k eten in dat pension. Ja, jammer dan.
Het pension waar ze bereid zijn om kvv te geven is vragen om problemen. O, we gooien hem wel met wat even grote/sterke/zware reuen op de wei en dan komt het wel goed mevrouw, leert hij vanzelf hoe zich te gedragen.

Leuk voor mijn angsthaas die probeert te vluchten van honden die willen domineren. Daar gaat hij vast van leren dat bijten als je bang bent heel effectief is.