Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

nova schreef: Mijn berneroog ziet helaas  niet wat fout is aan het front,  :-[  maar ik zie wel dat een bovenbeen compleet  horizontaal ligt.

En of dat nu zo lekker loopt en gezond is , ik weet t niet
We zijn het kennelijk doodnormaal gaan vinden dat dit model hond wordt gefokt :-\

Als je op google zoekt bij afbeeldingen bij teckel korthaar, krijg je alleen maar van dit soort exemplaren te zien. Dat wist ik dus niet. Maar goed, in mijn ogen zien ze er volstrekt abnormaal en ongezond uit....
Pauline schreef: Zo ziet Joep eruit en dan is Joep natuurlijk wel uit de kluiten gewassen:

Afbeelding
Ja maar lieve Pauline, alle Teckels waar J&J vandaan komen zijn uit de kluiten gewassen en hiermee zoekt ook zij dus de extremen binnen een ras op. Niet negatief bedoelt naar de honden toe, je weet dat ik haar en haar filosofie hoog heb staan en dat als mensen een standaard zoeken ik ze direct op haar wijs, maar dat is nu eenmaal wel wat er gebeurt bij het fokken en wat nu dus het grote probleem is. Het opzoeken van die extremen.
Jantina schreef: Ja maar lieve Pauline, alle Teckels waar J&J vandaan komen zijn uit de kluiten gewassen en hiermee zoekt ook zij dus de extremen binnen een ras op. Niet negatief bedoelt naar de honden toe, je weet dat ik haar en haar filosofie hoog heb staan en dat als mensen een standaard zoeken ik ze direct op haar wijs, maar dat is nu eenmaal wel wat er gebeurt bij het fokken en wat nu dus het grote probleem is. Het opzoeken van die extremen.
Waar het mij om gaat is dat je een hond 'kneed' die fit for function is. Joep is dat wel. Die gladharige teckels niet.
dinky89 schreef: Tja, maar de grens van extremen opzoeken is natuurlijk maar dun. Volgens mij is dat wat jantina wil zeggen? Want hoe fors mag zo'n teckel worden?
Ja, ik snap je punt.
Maar ik zie vooralsnog bij Joep geen uiterlijke kenmerken die hem weerhouden om normaal hond te zijn. En ik denk dat dit element bij sommige rassen echt vergeten wordt...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door