Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Angelique
Nynke schreef: is inderdaad het weer en misschien in combinatie met te langzaam afkoelen. Volgende keer de pan soep in een grote bak zetten met ijskoud water en elke 10 minuutjes de soep doorroeren.
Dit dus. De buitenkant van de soep is maar amper afgekoeld, dus het binnenste nog minder.  En tuurlijk het weer, want dit is geen weer om voer buiten de koelkast te bewaren, maar het niet terugkoelen is wat mij betreft oorzaak numero uno.
Door Tanna
Nynke schreef: is inderdaad het weer en misschien in combinatie met te langzaam afkoelen. Volgende keer de pan soep in een grote bak zetten met ijskoud water en elke 10 minuutjes de soep doorroeren.
Je haalt me de woorden uit de mond, Nynke! Vooral met peulvruchtensoep moet je erg oppassen, dat wordt zuur waar je bijstaat.
Door sella
Ja te langzaam terugkoelen. Wij koelen nu de pan in de gootsteen met ijsklonten die we bij de appie halen.
Want te warm de koelkast in en je spullen in de koelkast kan je allemaal aan de kliko doneren.
Door Truida
Zonde van je soep.
Ik las dat je soep met balletjes had gemaakt.
Mijn ervaring is dat met dit soort weer gehakt super snel bederft.
Het is mij 2 keer gebeurd en sinds die tijd 's zomers geen gehaktballetjes meer in de soep.
Door K&D
Het ligt aan de grootte van de pan. Een grote pan koelt te langzaam af met dit weer,  en dan begint het heel snel te bederven binnenin. Dus inderdaad; beste tip; in koud water zetten.
Door Thea
vanaalst schreef: gisteren een grote pan soep gemaakt...niks bijzonders... groente, balletjes, kruiden en woknoedels...
vanmorgen pakte ik de pan en verrek zeg.. de soep maakte geluid!
t borrelde!!!!!
alles door de wc heen gespoeld!
maar hoe komt dat nou?
Mijn moeder noemde dat vroeger de soep lult ;) Als soep dus lult was het bedorven
Door -Saskia-
:-X Getsie!

Zie je wel. Ook met warm weer is niet koken gewoon de beste optie.  :biggrin2: 8)
Door cj
Iewwwww, dat heb ik een keer met erwtensoep gehad.....
Saskia
Door me and my boys
-Saskia- schreef: :-X Getsie!

Zie je wel. Ook met warm weer is niet koken gewoon de beste optie.  :biggrin2: 8)
;D
Door Pluto
K&D schreef: Het ligt aan de grootte van de pan. Een grote pan koelt te langzaam af met dit weer,  en dan begint het heel snel te bederven binnenin. Dus inderdaad; beste tip; in koud water zetten.
Om deze tip te vergulden, zet in de soep een ijzeren soeplepel wanneer de soep in het koude water staat, hierdoor koelt de binnenkant ook sneller af!
Door Ike
Ik doe eigenlijk als ik soep gemaakt heb het altijd gelijk in de gootsteen
Met koud water afkoelen en dan de koelkast in, heb in t verleden ook wel eens een
pan heerlijke soep weg kunnen pleuren, sonde maar daarna gaan koelen en nooit
meer last gehad  ;)
Door Roef & Hidde
soep iets te zout maken en dan afkoelen in de gootsteen met ijskoudwater en ijsklontjes en de soep dan aanlengen met ijsklontjes.soep is dan in een oogwenk koud genoeg voor de koelkast.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door