Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door C@rine
Vlees aan beide zijden aanbraden, dan 3 gelijken delen water, ketchup en ketjap mengen en bij het vlees doen. Laurier blaadje erbij en laten sudderen. Ouderwets lekker!
Door Urs
Was t n oude koe?

De eigen slacht  hier is van een 1 jarige kruising vleesras. Hebben nu n angus aberdeen in de vriezer,
Fantastisch lekker. Wij pakken het vlees zelf in bij de slager, das makkelijker met de porties.
Heb ook wat meer gehakt laten maken.

Ik bak het vlees bruin, gooi er dan tomaten en ui bij, gebruik rundvlees kruiden en dan wat warm water erbij, van koud water word t vlees taai. Sudderen op laag pitje, 2 uurtjes is genoeg, maar met ouw koe heb je meer suddertijd nodig. Je kan dan ook nog varieren in wat je erbij doet. N berg knoflook en ketjap is ook lekker.
Sommige doen er nog ontbijkoek bij maar da vind ik goor.
Door Radja
Jantina schreef: Nee de koe was van familie, nog jong. Ook een vlees ras. Maar ik vond de stoof versie taai. En heb het zeker 5 uur laten sudderen.
Heb je het wel goed gesneden?
Door Urs
Jantina schreef: Goed gesneden? Weet ik veel! O ja het was Hereford rund.
ooh, die word hier ook nog verwacht dacht ik.

Enne snijden doe ik van te voren ook niet, gewoon de lap vlees in de pan, of het moet wel heel dik zijn dat ik het halveer.
Door Radja
Urs schreef: ooh, die word hier ook nog verwacht dacht ik.

Enne snijden doe ik van te voren ook niet, gewoon de lap vlees in de pan, of het moet wel heel dik zijn dat ik het halveer.
Dat is het beste wat je met stoofvlees kan doen,ook om bijvb hachee te maken,maar wil je het vlees toch snijden dan op de draad! Zie het als een paar stukjes touw naast elkaar,die snijd je doormidden,dat is op de draad. Met de draad mee dan splijt je die touwtjes. Snap je ;)?
Door pallas
Zelf vleeskroketten of bitterballen maken? Ook lekker ( wel een klusje)

Stoven en in een hartige taart verwerken?

Insmeren met  mosterd wat honing aanbraden en met ui stoven. Beetje spelen met welke groenten je het lekker vind.
Door MargaS
Zou echt eens proberen om een paar lapjes te snijden, het laten besterven en dan als biefstuk bakken en laten garen. Denk maar zo dat het verrassend lekker kan zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door