Nadia schreef: Ik doe ze in een ovenschaalKlinkt handiger dan op papier op de bakplaat.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Nadia schreef: Ik doe ze in een ovenschaalKlinkt handiger dan op papier op de bakplaat.
Lil schreef: Klinkt handiger dan op papier op de bakplaat.Ja is bij mij zo geboren omdat ik geen bakpapier in huis had.
Nadia schreef: Ja is bij mij zo geboren omdat ik geen bakpapier in huis had.Compleet gerecht? Dus met groente erbij?
Ik maak er ook complete gerechten mee op die manier. Ui erbij. Knoflook verse kruiden. Echt super lekker
Nadia schreef: Ja is bij mij zo geboren omdat ik geen bakpapier in huis had.Ja maar dat is geen ordinaire friet meer
Ik maak er ook complete gerechten mee op die manier. Ui erbij. Knoflook verse kruiden. Echt super lekker
Doranto schreef: Wordt bij jullie de friet knapperig in de oven? Mij is dat nog niet gelukt.Wat doe jij precies en welke friet gebruik je?
Lil schreef: Compleet gerecht? Dus met groente erbij?Ja hoor. Wortel, boontjes, erwten, ui, koolraab, appel (oké is geen groente) courgette, broccoli. Paprika, tomaat, champignons gaat prima.
Klinkt goed. Ik kom niet verder dan aardappelen met kruiden.
Martine-Tom schreef: Wat doe jij precies en welke friet gebruik je?Ik heb het met gewone voorgebakken frites uit de diepvries geprobeerd, maar ook met speciale ovenfrietjes. Ik spreid het dan in een dun laagje uit over een bakplaat en zet het in de oven. Overal waar de frietjes met elkaar contact maken en ook de onderkant blijft zacht, dus heb ik ook al wel halverwege de frietjes allemaal omgedraaid. Dan wordt het wel iets beter, maar nog niet dat je zegt: goh wat lekker... Bovendien vind ik dat een heel gedoe.
Doranto schreef: Ik heb het met gewone voorgebakken frites uit de diepvries geprobeerd, maar ook met speciale ovenfrietjes. Ik spreid het dan in een dun laagje uit over een bakplaat en zet het in de oven. Overal waar de frietjes met elkaar contact maken en ook de onderkant blijft zacht, dus heb ik ook al wel halverwege de frietjes allemaal omgedraaid. Dan wordt het wel iets beter, maar nog niet dat je zegt: goh wat lekker... Bovendien vind ik dat een heel gedoe.Die zijn idd niet lekker.
Misschien ligt het aan mijn oven? Ik heb alleen zo'n klein combi ding, met magnetron, grill en hete lucht.
Vandaar dat ik dus aan zo'n actifry of airfryer dacht. Dat schijnt een stuk minder werk te zijn (knikker het erin en wachten maar).
Martine-Tom schreef: Die zijn idd niet lekker.Ik ga het binnenkort gelijk uitproberen!
Heel simpel, koop verse voorgebakken friet uit de koeling (of schijfjes, of krieltjes) of hardkokende aardappelen en snij die zelf in de vorm van je voorkeur. Genoeg olie om ze te laten glanzen (halve eetlepel is meestal genoeg) en dan in de voorverwarmde oven op 220gr.
Ligt eraan hoe groot enzo, maar voor gewone friet reken je een minuut of 20. Geloof me dat ze knapperig worden!![]()
Doranto schreef: Ik heb het met gewone voorgebakken frites uit de diepvries geprobeerd, maar ook met speciale ovenfrietjes. Ik spreid het dan in een dun laagje uit over een bakplaat en zet het in de oven. Overal waar de frietjes met elkaar contact maken en ook de onderkant blijft zacht, dus heb ik ook al wel halverwege de frietjes allemaal omgedraaid. Dan wordt het wel iets beter, maar nog niet dat je zegt: goh wat lekker... Bovendien vind ik dat een heel gedoe.Hier ook alleen een combimagnetron met hete lucht functie (een goedkope nog wel), gaat prima!
Misschien ligt het aan mijn oven? Ik heb alleen zo'n klein combi ding, met magnetron, grill en hete lucht.
Vandaar dat ik dus aan zo'n actifry of airfryer dacht. Dat schijnt een stuk minder werk te zijn (knikker het erin en wachten maar).
rosmin schreef: hier een actifry voor de gebakken aardappeltjes/ fritesHeb jij dan de kleine actifry of de grote? Ik dacht dat die er in 2 maten was?
de onderdelen zijn zoals Lida ook al zei kwetsbaar; hier is het roergeval ook al stuk gegaan, en het deksel is gescheurd. We hebben hetzelf gerepareerd, maar verbazen ons over de matige kwaliteit van de onderdelen.
En het grootste nadeel vind ik dat de portie per keer redelijk klein is ,als je frites voor meer dan 3 personen wilt maken hebben wij 2 porties nodig en per keer duurt dat ca. 45 minuten.