Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
#2928989
"Even" het topic van Eelke uit 2012 door zitten ploeteren.  http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... .html  Ben je nog steeds zo tevreden Eelke?
Weer veel geleerd, alleen dat click-PVC,..de een zegt het is waterdicht, de ander zegt, het is niet waterdicht. Dat wil ik dan nog op papier hebben van de leverancier.
Ik heb nu 2 stalen hier in de kamer liggen en ik moet zeggen, ik begin het steeds mooier te vinden, alleen dat (niet) waterdichte, houdt me nog tegen.

Eerst maar eens een nachtje over slapen,....

Bedankt voor al jullie bijdragen tot nu toe,... :)
Door eelke
#2930096
Nee. Hier zitten er al heeeeeeeeeeeeel veel krassen op van de stofzuiger, en een hoop gedoe met Roobol. Hij is lastig te dweilden omdat de groeven (zowel tussen de planken als het motief op de plank zelf) vies blijven, dus die moet je echt schrobben. Voor het geld wat we er voor betaald hebben ben ik niet tevreden.
Door Cindy de Wolf
#2930198
Wij hebben novilux thuis liggen. De duurdere variant van novilon. Het ligt er nu 12 jaar in en is nog steeds super van kwaliteit. Waar de vloer wat onegaal is zie je iets slijtage maar mag geen naam hebben. Er lopen al 12 jaar gemiddeld 7 honden op, 4 katten en wij. Wij hebben gekozen voor een ribbeltje erin zodat de honden als ze spelen niet uitglijden. Zelf zou ik graag ooit een PVC vloer willen domweg omdat novilux wel projectmatig aan kan doen maar dat is in ons huidige woning niet te betalen.
In de serre hadden wij vinyl liggen van de Kwantum ehhh tsja heeft het geen jaar vol gehouden….dus in dit geval is het echt goedkoop is duurkoop. Daar ligt klik laminaat met groef maar ondanks groef is het toch nog steeds glad voor de honden als ze wat harder lopen…
Wij hadden novilux gekocht bij Roobol inclusief laten leggen zat 10 jaar garantie op.
Door keetje
#2930212
Nou, na een (weer) een slapeloze nacht hebben we dus toch gekozen voor PVC clickstroken (tegels) De man verzekerde me dat het nagenoeg waterdacht is ook omdat er dus die groene plakkende folie onder komt. Of het de juiste keuze is? Ik hoop het wel en wil er nu ook niet verder meer over nadenken anders blijf ik twijfelen en nu na een jaartje of 4 moet het er eindelijk maar eens van komen. Volgende week woensdag inmeten en dan half Juni komt het erin. Dan is de zeeman nog thuis en hoef ik niet in mijn eentje oa het aquarium verslepen. :biggrin2:


http://www.ambiant.nl/Vloertypes/PVC_st ... timo_Tiles

We gaan voor de sand244 wit/naturel.
Gebruikersavatar
Door winni
#2930443
Novilux traffic heb ik ook gehad. Dat was niet kapot te krijgen. Toentertijd handig in de kamer van zoonlief.
Ik ben vandaag ook even wezen neuzen in de woonwinkel. Heb ook een mooie witte houten pvc plank gezien. Maar wel duur pfff...
Volgens hen is het zéker bestand tegen water.
Nu Eelke zegt dat je echt moet schrobben weet ik het ook even niet meer....Nou heb ik denk ik (meestal) een stuk minder vuil dan Eelke met mijn type hond.
Moeilijk...
Door keetje
#2947285
Het ligt maar nu?
Het is mooi maar schoonmaken? De man zei, met van alles behalve met Andy. 8)
Ik lees nu overal over een extra PU laag aanbrengen na leggen en dat is hier niet gebeurd. Verdorie, waarom zie ik die dingen pas als het 'te laat' is?

Dus, wie heeft hier PVC? (stroken of tegels) en kan me vertellen hoe te dweilen en waarmee? Ik weet, niet (te)nat. Maar verder tast ik in volledig duister. :D
Ik heb zo'n wisding en weet ondertussen dat zwifferdoekjes uit ten boze zijn. Daar begin ik dus niet aan. Er zit nu zo'n schapenvacht-achtig-iets omheen en dat werkt prima, maar de vlekken, daar gaat het dus om.
Help mij op weg,... :)
Door eelke
#2947286
keetje schreef: Het ligt maar nu?
Het is mooi maar schoonmaken? De man zei, met van alles behalve met Andy. 8)
Ik lees nu overal over een extra PU laag aanbrengen na leggen en dat is hier niet gebeurd. Verdorie, waarom zie ik die dingen pas als het 'te laat' is?

Dus, wie heeft hier PVC? (stroken of tegels) en kan me vertellen hoe te dweilen en waarmee? Ik weet, niet (te)nat. Maar verder tast ik in volledig duister. :D
Ik heb zo'n wisding en weet ondertussen dat zwifferdoekjes uit ten boze zijn. Daar begin ik dus niet aan. Er zit nu zo'n schapenvacht-achtig-iets omheen en dat werkt prima, maar de vlekken, daar gaat het dus om.
Help mij op weg,... :)
Ik heb laatst een stoomreiniger geprobeerd, gaat prima. Dus die ga ik aanschaffen.
Door eelke
#2947398
keetje schreef: Heb ik nog ergens, kan dat?
Hier ging dat  :biggrin2:

Maar ja, ik vind het toch een pokke vloer dus het kan mij ook niet zo veel meer boeien :P
Gebruikersavatar
Door winni
#3171719
Mijn witte pvc vloer ligt nu een jaar. Ik was er tevreden over....tot van de week. Mijn oudste liep achter elkaar gal over te geven door de hele kamer. Teveel en te vaak om het in één keer op te dweilen. De volgende dag doe ik de gordijnen open en ik schrik mij kapot. Overal gifgele vlekken (zelfs de pootafdrukken en voor het aanrecht mijn eigen afdrukken).
Het is er ingetrokken/ingebrand en ik zou niet weten hoe ik het eruit  kan krijgen.
Volgens de winkel moet ik melding doen bij mijn inboedelverzekering omdat deze externe oorzaak  niet onder de garantie valt. Maar tjonge jonge...we hebben hier ieder jaar wel zo'n kotsdag. Dan zal dit toch niet de bedoeling van een pvc vloer zijn?
Heeft iemand misschien een oplossing? Overigens wil ik mijn vloer helemaal niet kwijt.
Door keetje
#3171723
Jee, wat vreemd. Hier al heel wat kots/poepmomenten gehad maar die laten geen sporen achter. Waar ik wel van baal is dat de voegen vuil worden en dat moet met de hand, op de knietjes, schoongemaakt worden. Verder ben ik blij met de vloer.

Ik ben benieuwd of je inboedelverzekering hier iets mee kan, ik blijf volgen want voor jet het weet heb ik hier ook zo'n crisis.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door