Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door cisfr
#2924851
Ik ruim het ook op behalve inderdaad in het hele hoge gras aan de rand van het uitlaat gebied. Beetje jammer dat er weinig vuilnisbakken staan alleen bij bushaltes en speelplaatsen. Ik loop soms een halve ronde voordat wij er ergens één tegen komen.
Wij zijn hier wel één van de uitzonderingen, dit weekend lag er zelfs hondenpoep in de hal van de flat. Te lui om het even op te ruimen.
Door eelke
#2924853
Bij ons staan er ook weinig vuilnisbakken (die worden opgeblazen met oud en nieuw zijn niet terug geplaatst). Maar officieel mag je de poep er niet eens ingooien, alleen in de speciale honden poep bak en daar staat er maar 1 van.

Dus 9 vd 10 keer neem ik het mee naar huis en gooi het hier in de container.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2924855
Ik ruim altijd op als het op plekken ligt waar andere mensen er in kunnen gaan staan. En als het in de bosjes, hoog gras enz ligt, ligt het mij er best. Er wordt dit jaar veel minder gemaaid door de gemeente en ik heb dan ook wel zoiets van als zij de moeite niet nemen om te maaien, waarom zou ik daar dan onwijs moeilijk gaan doen om de poep op te ruimen. En door dat hele hoge gras/onkruid loopt geen mens, dus niemand heeft er last van.
Er staan hier verder wel behoorlijk veel afvalbakken en bakken die op het riool aangesloten staan en we hebben altijd een grote rol zakjes mee, dus op plekken waar men er in kan gaan staan is het geen probleem om het even op te ruimen. Van onze hondenbelasting worden die afvalbakken en het legen ervan betaald, dus ik vind het niet vervelend om te doen.
Door eelke
#2924858
Nou hier komt de stront walm je bij warme dagen gewoon tegemoet vanuit die bosjes. Je zal er maar naast wonen...

Er ligt hier trouwens echt heel weinig op stoep enzo, dat vind ik wel bijzonder! Maar op het gras, bosjes etc....getver.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2924860
Je mag hier gelukkig wel je poepzakjes in de gewone prullies gooien. De speciale kakbak is aan het verdwijnen.
Er wordt hier gelukkig wel iets gedaan voor honden, een renveldje. Niet zo groot, maar het is er. Verleden jaar is er een nieuw hek om
gemaakt en afgelopen week zijn de kuilen dichtgegooid met aarde.
Het bijvullen van kakzakjes gebeurt hier gelukkig met grote regelmaat. En anders kun je ze halen bij de milieustraat.
Wat ik lees over bergen hondenpoep, dat heb je gelukkig hier niet. Wat er ligt zijn wel enorme hopen.
Wat mij opvalt is dat wanneer het weer winter is er veel poep midden op de stoep ligt.
In het kader van het vroeg donker, niemand ziet dat het mijn hond was....of zo.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2924862
Ik ruim alles op, tenzij meneer weer eens in/op de brandnetels poept. Vind het erg jammer dat mensen  poep niet opruimen.. hier in de wijk is het een gore bende, ik loop daarom ook altijd met laarzen aan. Maar omdat een ander het niet opruimt en er dus veel ligt, wil toch niet zeggen dat je het dan zelf ook maar moet laten liggen? Dan ben je geen haar beter dan de rest die wellicht dezelfde gedachte had. Er is hier één strook die is echt erg, daar laat ik mijn hond dus ook niet poepen uit want ik wil er niet tussen hoeven lopen.

Vind het met name in een wijk gewoon smerig en dat moet je gewoon opruimen. Er zijn hier allemaal kinderen die lekker willen spelen, maar elk grasveldje (zelfs de speeltuin!) moet het terrein van de hondenpoep zijn.. als je nou ergens achteraf woont vind ik het anders. Daar ligt genoeg andere poep  ;D
Door renate1985
#2924865
Wij lopen altijd in de bossen en daar laat ik het liggen ( tenzij ze een keer op het pad poepen dan ruim ik het wel op). Als ze een keer in de wijk poepen ruim ik het op.
1x gehad dat Kaine diarree had en midden op de stoep had gepoept. Heb net zo lang bij huizen aangebeld tot iemand open deed. Emmer sop gevraagd en het weg gespoeld naar de straat.
Door cj
#2924868
DebbieV schreef: Ruim niks op, ze doen hier alles in de bosjes, struiken, onkruid.... als ze op straat zoude poepen zou ik het wel opruimen. Overigens betaal ik ook gewoon hondenbelasting... Als ik niet hoef te betalen wil ik het best opruimen, maar dat doen ze hier weer niet.
Wat heeft dat nou met hondenbelasting te maken. Ik betaal wegenbelasting, maar dat geeft mij toch ook niet het recht om mijn asbak op straat leeg te gooien....
Saskia
Gebruikersavatar
Door Thea
#2924874
Bency heeft de gewoonte om tussen/op de bosjes te poepen. Dat ruim ik niet op
Poept hij op gras waar kinderen kunnen spelen, of wat bij een flat hoort ruim ik het op.
En als hij poept op de grasstrook tussen drukke weg en fietspad laat ik het meestal liggen, daar je dan idd op je tenen moet lopen.
Op straat/stoep heeft nog nooit een hond van mij gepoept dat mag gewoon niet ;D
En op de losloop gebieden hoef het hier ook niet :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2924878
Nelson mag alleen op zijn eigen plek in de tuin poepen en dat ruim ik dus ook altijd netjes op.
Ideaal, met uitlaten nooit last. Ik ga ook alleen naar de wc, ik ga ook niet in het bos zitten tijdens een wandeling  ;)
Door smulpaap
#2924908
Ja in 90 % van de gevallen ruim ik het op . Soms ook de shit van andere honden , hier op de dijk bv waar ook veel mensen wandelen . Ik irriteer me er mateloos aan als er weer eens zo,n gore hoop midden op het pad ligt . Omdat Noa vaak mee is in de koets weet ik ook maar al te goed wat het betekend als iemand bv in een rolstoel zit en weer eens shit aan de wielen heeft . Ik kom zelf ook vaak terug met een berg slappe shit aan de wielen .

Noa wil de laatste tijd nog weleens midden op een pad de kont neerzetten , dat heeft ze allemaal niet zo goed meer in de gaten . Dat is dus ook opletten geblazen

Ik ruim niet als het ergens ver in een berm word gedaan , of tussen hoge brandnetelels e.d

Ik heb ooit midden in de woonwijk eens een hond met hevige diaree gehad . Dat valt niet te rapen . Ik heb aangebeld en gevraagd of dit even weggespoten mocht worden
Dat werd door de betreffende mensen wel gewaardeert
Door jasmijn
#2924920
Ik ruim het altijd op tenzij ik het niet kan vinden ( wat nu wel iets vaker gebeurd dan vroeger, het zijn net konijnen keutels  ::) )

Nu pak ik heel vaak ook nog even een anderen drol mee, hier in Amsterdam krijg je zakjes van de gemeenten en die zijn bijna het formaat van een pedaalemmer zakje.
Dus ik vind het dan een beetje een verspilling als ik die allen voor de konijnen keutels gebruik  ::)

Hier zijn een paar veldjes waar je eigenlijke niet met goed fatsoen op kon lopen zo veel stront lag er, tot ik dus een keer met de zakjes van de gemeenten een opruim actie heb gedaan ( prullen bak staat naast het veldje)
Nu is het redelijke goed te doen, er ligt nog steeds wel wat maar het meeste word opgeruimd  :)

Ik ga trouwens wel de bosjes in om de poep op te ruimen, als kind speelden ik vaak in de bosjes en het is niet leuk als je dan elke stap in de honden poep te staan.

Alleen als het echt een ondoordringbaar stukje oerwoud met brandnetels en prikkel planten laat ik het liggen, ik ga mezelf niet open halen om het op te ruimen op een plek waar echt niemand komt.


Wat ik ook wel doe als de hond diarree heeft en het een beetje mis gaat ( dus op het pad of heel er in de buurt ) is het zo veel mogelijke oppakken met een zakje en de rest bedekken met aarden of zand.
Het is niet weg dan maar zorgde er voor dat niemand er in gaat staan en als het dan flink regende of de schoonmaak wagen komt langs dan is het weg.

Niet ideaal maar beter dan niks  ;)

Het is me trouwens heel erg opgevallen dat in den haag honden poep niet opgeruimd word als er sneeuw ligt  :-X, mensen denken dan dat het wel weg gaat of zo  ???
Dus als de sneeuw smelt dan ligt alles vol honden poep, dus ook de stoep  :(
Door TMG1961
#2924925
Pixie poept zeer zelden op straat, heel soms tijdens laatste wandeling maar dan poept ze in de goot en ruim ik het op. Hier betalen we wel hondenbelasting maar is er wel een ruimplicht. Op de hei ruim ik niets op, daar gaat ze tussen de struiken of een eindje van wandelpad af op de heide.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2924940
Nou meestal ligt het hier ook tussen de struiken, hoog gras, brandnetels. Overigens zou ik het dan niet weten hoe ik zou moeten lopen nog 2 uur lang met kakzakjes???? Hoe doen jullie dat, ik kan niet zo niet lopen met 2 of 3 honden aan de lijn met evenveel volle zakjes??? Hier is nl geen enkele prullenbak te vinden.
Overigens in een gemeente waar overal prullenbakken staan ( dat is iig nl niet be dan) , dan gaat het wel als het even kan het zakje en prullenbak in.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2924945
eelke schreef: Nou hier komt de stront walm je bij warme dagen gewoon tegemoet vanuit die bosjes. Je zal er maar naast wonen...

Er ligt hier trouwens echt heel weinig op stoep enzo, dat vind ik wel bijzonder! Maar op het gras, bosjes etc....
Grasveldje hier durf ik inderdaad ook niet op te lopen, meer stront dan gras.... En als ik op warme dagen naar de winkel loop moet ik er langs lopen door inderdaad die walm...... Blij dat ik er bij mijn huis net geen last van heb maar heb te doen met de mensen die hun balkon erboven hebben... Maar hier vind ik ook genoeg stront gewoon midden op de stoep helaas :-(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door