Lil schreef: Mooi lijstje, ik heb nu vrij eens kijken of het me lukt (vrees dat het me zelfs niet gaat lukken als ik beide honden afwissel).Nu niet hè, het regent

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lil schreef: Mooi lijstje, ik heb nu vrij eens kijken of het me lukt (vrees dat het me zelfs niet gaat lukken als ik beide honden afwissel).Nu niet hè, het regent
Thea schreef: Bency is (bijna) altijd op zijn hoede.dan zou je dit stukje wel herkenbaar vinden denk ik
Die slaapt idd vooral s'nachts maar dan nog gaat hij een aantal x van bed af of komt er weer op.
Ga ik naar de wc dan ligt hij meestal daar voor de deur, maar zodra hij hoort dat ik uit bed ga springt hij snel op bed aan de kant van mijn man.
Overdag slaapt hij hooguit 10 a 15 min achter elkaar, maar dan moeten wij ook echt niet bewegen
Dan staat hij weer op en gaat evt ergens anders liggen.
Of hij ligt met zijn kop op mijn voeten, maar ook dan mag ik nog geen teen bewegen of hij is weer weg.![]()
*Dorothea* schreef: Nu niet hè, het regentOh heb je met Boris gepraat?!![]()
hannabelgje schreef: Ik heb zelf eerder de indruk dat een hond die veel slaapt een tevreden hond is. Toen Zoë nog een gestresst wrak was sliep ze bijna niet. Altijd druk, blaffen en aandacht vragen. Nu ze wat beter in haar pakje zit slaapt ze veel meer. Gewoon heel relaxed en rustig. Ik vind het juist een heel goed en gezond teken. Juist honden die zich vervelen gaan lopen klieren en niet rustig liggen slapen.ja dat denk ik ook...
hannabelgje schreef: Ik heb zelf eerder de indruk dat een hond die veel slaapt een tevreden hond is. Toen Zoë nog een gestresst wrak was sliep ze bijna niet. Altijd druk, blaffen en aandacht vragen. Nu ze wat beter in haar pakje zit slaapt ze veel meer. Gewoon heel relaxed en rustig. Ik vind het juist een heel goed en gezond teken. Juist honden die zich vervelen gaan lopen klieren en niet rustig liggen slapen.Heel herkenbaar van Djody.
*Dorothea* schreef: een tijdje geleden las ik op de website van mijn hondenschool23 uur
Indy slaapt zeker 16 uur op een dag, altijd al gedaan vanaf dat ik hem kreeg op 11 maanden. Het is gewoon een hele rustige hond. Na het lezen van dat stukje dacht ik dat ik het misschien wel niet goed had gedaan met hem. Dat ik hem te weinig activiteit heb geboden en hij daarom zo veel slaapt.
Maar nu las ik gisteren op de site van Monique Bladder dat een hond gemiddeld 16 uur per etmaal slaapt en dat relatief weinig slapen een teken kan zijn van stress. (http://www.moniquebladder.nl/blog/2014/ ... jouw-hond/)
Beide spreekt elkaar dus nogal tegen. Hoe zit het nou? Hoeveel slapen jullie honden?