Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Thea schreef: Bency is (bijna) altijd op zijn hoede. :-[
Die slaapt idd vooral s'nachts maar dan nog gaat hij een aantal x van bed af of komt er weer op.
Ga ik naar de wc dan ligt hij meestal daar voor de deur, maar zodra hij hoort dat ik uit bed ga springt hij snel op bed aan de kant van mijn man.
Overdag slaapt hij hooguit 10 a 15 min achter elkaar, maar dan moeten wij ook echt niet bewegen :-\
Dan staat hij weer op en gaat evt ergens anders liggen.
Of hij ligt met zijn kop op mijn voeten, maar ook dan mag ik nog geen teen bewegen of hij is weer weg. :'(
dan zou je dit stukje wel herkenbaar vinden denk ik
http://www.moniquebladder.nl/blog/2013/ ... ukke-hond/
Rainbow slaapt weinig. Snachts meer, maar ook dan is hij erg "waaks" overdag ligt hij wel en soms slaapt hij maar ook ik moet dan niet bewegen want meneer staat al naast je voordat je überhaupt echt staat. Kyra slaapt wel en diep en lang.
Ik heb zelf eerder de indruk dat een hond die veel slaapt een tevreden hond is. Toen Zoë nog een gestresst wrak was sliep ze bijna niet. Altijd druk, blaffen en aandacht vragen. Nu ze wat beter in haar pakje zit slaapt ze veel meer. Gewoon heel relaxed en rustig. Ik vind het juist een heel goed en gezond teken. Juist honden die zich vervelen gaan lopen klieren en niet rustig liggen slapen.
Door Lil
*Dorothea* schreef: Nu niet hè, het regent  :biggrin2:
Oh heb je met Boris gepraat?!  :P :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Hij is echt boos: de laatste 6 wandelingen zijn we doornat geworden en hij haat dat, maar aangezien het bijna continu regent heeft hij pech: we gaan toch minimaal 45 minuten wandelen.
hannabelgje schreef: Ik heb zelf eerder de indruk dat een hond die veel slaapt een tevreden hond is. Toen Zoë nog een gestresst wrak was sliep ze bijna niet. Altijd druk, blaffen en aandacht vragen. Nu ze wat beter in haar pakje zit slaapt ze veel meer. Gewoon heel relaxed en rustig. Ik vind het juist een heel goed en gezond teken. Juist honden die zich vervelen gaan lopen klieren en niet rustig liggen slapen.
ja dat denk ik ook...
Door choopy
hannabelgje schreef: Ik heb zelf eerder de indruk dat een hond die veel slaapt een tevreden hond is. Toen Zoë nog een gestresst wrak was sliep ze bijna niet. Altijd druk, blaffen en aandacht vragen. Nu ze wat beter in haar pakje zit slaapt ze veel meer. Gewoon heel relaxed en rustig. Ik vind het juist een heel goed en gezond teken. Juist honden die zich vervelen gaan lopen klieren en niet rustig liggen slapen.
Heel herkenbaar van Djody.
Toen ze hier nog woonde, sliep ze echt niet. 's nachts wel, maar overdag altijd wakker, altijd klieren, altijd druk en alert.
Nu bij haar nieuwe baasjes slaapt ze gewoon in huis, overdag, netjes op haar plekje en is ze zo anders in positieve zin.
Door Martine-Tom
Als Tom zo weinig zou rusten zou hij helemaal hyper worden  :-X
Even zien, smorgens rond 8 uur staan we op, aankleden katten eten geven, Tom zit dat op de bank of loopt in de tuin, rond half 9 lopen we een half uurtje, van 9 tot 11 ben ik aan het eten en schoonmaken, dan is hij ook wel wakker over het algemeen. Van 11 tot half 1 lopen we, daarna gaat ie meestal wel out op de bank tot een uur of 4, dan lopen we weer, soms een uur, soms een half uur, soms langer...als we thuis komen ga ik koken en dan gaat hij slapen, rond 8 uur wil ie spelen en eten, om half 10 laatste ronde, daarna krijgen ze allemaal een snoepje en gaat het licht uit bij de hele clan.
Dus hij is wakker van 8 tot half 1, van 4 tot 6, van 8 tot 10. Hij slaapt dus zo'n 15 uur.

Sommige dagen minder en sommige meer, nu gaat het prima als we echt een dag onderweg zijn en hij een dag heel de tijd wakker is, de dag erna merk ik wel dat ie dan meer slaapt, en ook rustiger. Overdag is hij wel altijd alert, als hij slaapt en ik ga naar buiten ofzo komt ie me ook achterna.
Echt diep slapen doet ie eigenlijk alleen snachts.
Door Hope
Volgens mij ben jij een prima baas Dorothea.

Wij houden Nelson hier juist regelmatig binnen. Dan gaat hij gewoon 'verplicht' de bench in om te rusten. Hier hebben we een gigantische tuin, konijnen, paarden, noem maar op. Hij heeft altijd wat te rennen, te spelen, onderzoeken en snuffelen. Op een gegeven moment wordt hij dan lastig. Hij is moe maar ja, hij wil lekker buiten zijn. Zetten we hem in de bench valt hij heerlijk in slaap en is hij een paar uur later weer super lief. Hij heeft gewoon zijn rust nodig.

Hope slaapt ook veel. Hij kan de hele dag bij mijn vader in de garage zijn, buiten lopen, spelletjes doen etc. Maar hij kiest ervoor om te gaan slapen.

Een roofdier heeft, lijkt mij, veel maar aan piekbelasting. Lange tijden niksen, om dan bij het vangen van een prooi alle energie in korte tijd te verbruiken. Volgens mij is lang slapen prima en geeft het een hond die in balans kan zijn. Een hond is een hond, geen mens.
Door -Saskia-
*Dorothea* schreef: een tijdje geleden las ik op de website van mijn hondenschool

Indy slaapt zeker 16 uur op een dag, altijd al gedaan vanaf dat ik hem kreeg op 11 maanden. Het is gewoon een hele rustige hond. Na het lezen van dat stukje dacht ik dat ik het misschien wel niet goed had gedaan met hem. Dat ik hem te weinig activiteit heb geboden en hij daarom zo veel slaapt.

Maar nu las ik gisteren op de site van Monique Bladder dat een hond gemiddeld 16 uur per etmaal slaapt en dat relatief weinig slapen een teken kan zijn van stress. (http://www.moniquebladder.nl/blog/2014/ ... jouw-hond/)

Beide spreekt elkaar dus nogal tegen. Hoe zit het nou? Hoeveel slapen jullie honden?
23 uur  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door