Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door K&D
Fenixjuh schreef: Ik heb er zelf even naar gezocht, kwam leuke recencies tegen van de consumentenbond, maar ik blijf het eng vinden.
Niet zo erg dat ik me zou verbranden ofzo, maar de effecten op lang(ere) termijn. Is voor mij een gevoel, zo durf ik ook nooit m'n ogen te laseren omdat ik niet weet wat het doet als ik 80 wordt.
Als je ogen niet al te slecht zijn zou je ook nachtlenzen kunnen overwegen. Boven de -4 is laseren sowieso niet aan te raden tenzij het hoornvlies erg dik is. Anders is het risico van een instabiel hoornvlies aanwezig.
Door Fenixjuh
K&D schreef: Als je ogen niet al te slecht zijn zou je ook nachtlenzen kunnen overwegen. Boven de -4 is laseren sowieso niet aan te raden tenzij het hoornvlies erg dik is. Anders is het risico van een instabiel hoornvlies aanwezig.
Heb ik ook, ideaal!
Het gaat mij gewoon om dat iets nu ideaal lijkt, maar er voor mijn geruststelling te weinig naar de lange termijn (melanomen o.i.d.) gekeken wordt. Ik heb er veel op geprobeerd te zoeken, maar kon niets vinden.. En dat heb ik bij laseren ook goed uitgezocht toen en kreeg ik ook niet de antwoorden die ik wilde  ;)
Door *Dorothea*
Voor ooglaseren ben ik ook heel huiverig. ooit eens een gesprek gehad met iemand die daar onderzoek naar deed en die zei dat er onvoldoende bekend was over de effecten op de lange termijn.
Door sella
Mijn huisarts was heel stellig over ooglaseren, ik overwoog het omdat ik een heel sterke bril heb, dat hij dat aan zijn gezin niet zou toestaan en dat ik dat ook maar niet moest doen. Eerst maar wat meer bekent worden.
Aangezien ik - 12 heb ben ik blij dat ik het niet heb gedaan.

Van de plastisch chirurg waar ik nog onder behandeling ben, moest ik goed nadenken of ik een probleemhuid wilde, hoezo, nou, die goedkope apparaten willen weleens een slechte beveiliging hebben en ze zien er veel brandwonden van. Oeps nee, ik hou het wel bij het scheermesje dan.
Door moosje
Ik ben proefpersoon geweest voor een van de apparaten van Philips.
En ja, het werkt.  O0
Nu heb ik behoorlijk donker haar, dat scheelt wel.
Door evenstar
Ik heb de Philips Lumea plus nu 10 maanden. Mijn haar onder mijn oksels en op mijn bovenlip is verdwenen. Ik ben wel  behoorlijk donker en heb vooraan gestaan met het uitdelen van lichaamshaar  ;)
Ik gebruik hem ook op mijn benen maar neem daar niet regelmatig de tijd voor want in het begin moet je toch wel elke 14 dagen flitsen.
Absoluut geen spijt van deze aankoop en mijn dochter ook niet want die gebruikt hem ook  ;D
Door Lil
Zonder er ervaring mee te hebben, denk ik dat je een Philips niet Met een goedkoop ding kunt vergelijken.
Door Kaio
Lil schreef: Zonder er ervaring mee te hebben, denk ik dat je een Philips niet Met een goedkoop ding kunt vergelijken.
Niet?  ???  :biggrin2:
Ik denk dat het bij dit apparaat ook echt om de led kwaliteit, sterkte en uitgedokterde flitsfrequenties gaat, dus ja betere kwalitiet zal meer resultaat geven
Ik heb de demo modellen ook nog gezien jaren geleden maar zoals ik zei doet het bij mijn kleur niks, jammer genoeg.
Door Lil
Ik ben spierwit met veel, dik, zwart haar dus zal hierbwel helpen. Maar ik heb een uiterst gevoelige huid en ben dus niet gerust op dit soort apparaten, zeker niet omdat ik 3 melanomen, 1 onbekend iets en wat twijfelgeval moedervlekken heb gehad.
Door Kaio
Lil schreef: Ik ben spierwit met veel, dik, zwart haar dus zal hierbwel helpen. Maar ik heb een uiterst gevoelige huid en ben dus niet gerust op dit soort apparaten, zeker niet omdat ik 3 melanomen, 1 onbekend iets en wat twijfelgeval moedervlekken heb gehad.
oo maar dan mag je hem ook niet gebruiken, staat ook in de handleiding, ja want dan nemen ze ook het zekere voor het onzekere, net zoals het niet mag als je zwanger bent (gewoon niet getest op zwangere vrouwen dat het veilig is dus mag het niet)

raad overigens iedereen aan die het wil kopen eerst maar eens de handleiding op het web te raadplegen want er staan wel meer voorwaarden in.
Laatst gewijzigd door Kaio op wo 07 mei 2014, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
Kaio schreef: oo maar dan mag je hem ook niet gebruiken, staat ook in de handleiding, ja want dan nemen ze ook het zekere voor het onzekere, net zoals het niet mag als je zwanger bent (gewoon niet getest op zwangere vrouwen dat het veilig is dus mag het niet)

raad overigens iedereen aan die het wil kopen eerst maar eens de handleiding op het web te raadplegen want er staan wel meer voorwaarden in.
Dus het mag al helemaal niet. Fijn om te weten, hoef ik dat niet meer uit te zoeken.

Goede tip, helemaal niet bij nagedacht dat de handleiding op het web te vinden zou zijn.
Door marina
Fenixjuh schreef: Heb ik ook, ideaal!
Het gaat mij gewoon om dat iets nu ideaal lijkt, maar er voor mijn geruststelling te weinig naar de lange termijn (melanomen o.i.d.) gekeken wordt. Ik heb er veel op geprobeerd te zoeken, maar kon niets vinden.. En dat heb ik bij laseren ook goed uitgezocht toen en kreeg ik ook niet de antwoorden die ik wilde  ;)
En de lange termijn effecten van nachtlenzen dan, die lijken pas slecht voor het hoornvlies te zijn  :o Buiten de kans op infectie( klein maar vaak zeer ernstige gevolgen bij nachtlensdragers).

Overigens geen ervaring met dit soort ontharingsapparaten, ik heb er het geduld niet voor vrees ik  ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door