Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

charmed schreef: Dank je! Ja, zo ongelofelijk hé! Alleen nu heb ik nog een probleem, weet niet wat ik er morgenvroeg bij aan moet. Had al met mijn ma zitten bomen, een blauwe blouse en een roze hempje.. (zij had het andersom in gedachten, kan wellicht ook?) Ook maar een blauw hempje en een roze blouse klaar leggen dan. Zoveel kleuren in de kast, zoveel te kiezen, wel erg moeilijk  :biggrin2:
Wat een heerlijk luxe probleem.  Je hebt nu een maat waarmee je heel vaak in de uitverkoop kunt slagen. Dus......de luxe zal groter worden. :biggrin2:
Dank je, ja ik wil ook niet doorslaan. Dus ga ook geen doelen bijstellen. Wat men ook zegt. Je kan het toch niet iedereen naar de zin maken, dus maak ik het mijzelf naar de zin. Ik zie hoe iemand in mijn omgeving elke keer groeit in no-time en weer afvalt (nog sneller) en dat vind ik best beangstigend. Zij is er gewoon heel eng mee bezig. Wat je er ook van zegt, ze lijkt gewoon doorgeslagen. Maar ja, aan de andere kant vind ze het eten zo lekker en dan komt ze weer aan. Ze hongert zich letterlijk uit, 1000 calorieën en daarnaast ook nog heel intensief sporten en dat het liefst zeven dagen per week, zo dom. En dat kan ze natuurlijk niet volhouden, dus dan wordt er weer flink gegeten. Ze woog 60 kilo en wou 50 kilo wegen en weegt nu naar schatting weer 80 kilo. Dus nee, ik heb gezegd als ik die maat pas, dan ben ik slank. Natuurlijk kijk ik heel anders naar mezelf nu, maar als ik anderen in dezelfde broek zie staan, dan denk ik wauw wat is die dun. Mijzelf, schat ik altijd iets dikker in (dat zal ook wel goedkomen). Maar daarom heb ik me dit doel ook van te voren gesteld, dat ik halverwege ongeveer een maat 38 wil zitten. Want dan weet ik dat ik anderen heel slank vind, dus dan ben ik dat zelf ook! En nu ik die buik wat beter in de broek heb zitten (voel je ook dat dat helemaal niet zoveel meer is aan vet) lijkt het gewoon ook veel beter en daarbij voel ik me dan wel slank! :) 
monster schreef: Wat goed dat je je ook slank begint te voelen.
Ik hoor vaak het omgekeerde probleem van anorexia. Mensen zijn slank ,maar zien zichzelf nog als dik.
Van 38kan ik ook allen maar dromen.
Geweldige prestatie.
Neally schreef: Wat een heerlijk luxe probleem.  Je hebt nu een maat waarmee je heel vaak in de uitverkoop kunt slagen. Dus......de luxe zal groter worden. :biggrin2:
Oh shit, dat wordt een nog luxer probleem dus :nerves: Dan kan ik helemaal niet meer kiezen  :nerves:  :nerves:  :nerves: :-X :-[ :biggrin2: ;D
Dank je Pauline,

Idd je hoeft geen maat 38 hebben om er te mogen zijn. Voor mij spelen er een paar punten mee, waarom ik zo "slank" mogelijk wil zijn. Dat is ten eerste al het overtollige vel, ik zou er niet aan moeten denken om 50 jaar met zoveel vel te moeten rondlopen. En ten tweede maakte iemand een tijd geleden de opmerking tegen mij, "Moet je zien, 70 kg afgevallen en nog niet eens 10 kg kunnen tillen (heb ooit Prudence tijdens een aanval laten vallen, gelukkig niet van hoog, ze viel maar een klein stukje en op de bank. Maar dat heeft me wel aan het denken gezet. Ik zit natuulijk ook met een verlamming. Des te beter ik uit de voeten kan, des te langer ik hopelijk kan lopen! Er hoeft maar een knik in de kabel te komen en mijn loopvermogen kan afnemen.

Zelf heb ik niet het idee dat iemand met maatje 42 of meer dik is. Ik heb ze ook nooit als dik gezien, nu nog niet. Loop zelf altijd nog eerst naar de stelling met de grootste kleding, maar het zijn nu allemaal dingen waar ik over nadenk, eigenlijk doe ik nu alles met een reden. En dat ik er dan straks ook nog leuk uitzie is altijd meegenomen :)
Pauline schreef: Geweldig hoor, goed dat je ook in jezelf begint te geloven.  :-*

En voor de dames die alleen maar van mt 38 dromen.... je hoeft ook geen maat 38 te hebben om er te mogen zijn hoor!!! Ik heb ook geen 38, maar ik vind mezelf een lekker ding! :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Was ook geen kritiek om jou hoor, maar dat snapte je wel. Vind het alleen jammer dat ik toch bij anderen het idee krijg dat ze zichzelf alleen goed vinden als ze dun zijn en dat vind ik dus onzin (en jij ook). Ik mopper ook weleens op mijn eigen figuur, maar ik ben wie ik ben en geluk zit in jezelf en niet in een maat kleding. :-*
Snap wel dat het geen kritiek is. Geluk zit idd niet in een maat kleding of in gewicht. Het is hoe je je zelf gelukkig kan voelen :)  Als ik al dat overtollige vel niet had gehad (en de verlamming) had ik mezelf al lang goed gevonden. Heb al gezegd als ik mij niet lekker voel bij dat hele slanke, laat ik mij eerst opereren en dan weer een beetje erbij. Maar we moeten gewoon even afwachten.
Pauline schreef: Was ook geen kritiek om jou hoor, maar dat snapte je wel. Vind het alleen jammer dat ik toch bij anderen het idee krijg dat ze zichzelf alleen goed vinden als ze dun zijn en dat vind ik dus onzin (en jij ook). Ik mopper ook weleens op mijn eigen figuur, maar ik ben wie ik ben en geluk zit in jezelf en niet in een maat kleding. :-*
Wat geweldig wat je hebt bereikt zeg  O0

Maatje 38 zal het voor mij denk ik nooit worden, bent ik te stevig gebouwd voor met mijn schoenmaat 45 en mijn dikke mannen polsen  :crazy2:

Maar moet ook echt een hoop kwijt aan gewicht puur en alleen voor mijn gezondheid en mijn bewegings vrijheid.

Was vroeger altijd tussen de 80 en de 95 kilo, wat grotendeels uit spier bestond.
Helaas toen een half jaar veel op bed gelegen en toen dus naar 117 à 120 gegaan  :(

Mijn streef gewicht is dus 80 kilo kwa broek maat heb ik geen idee wat ik wil zijn, maar ik dacht dat ik toen 40 had.

Ik ga het proberen te doen door meer te bewegen, mijn eten zit namelijk al grotendeels goed.
Ik blijf namelijk heel erg stabiel zonder op te hoeven letten en zo dra ik meer ga bewegen vliegen de kilo's er af.

Haku helpt heel goed, ik loop zijn tempo en moet dan regelmatig even bij rennen zo snel als hij gaat ;D
Dank je. Nou, dat met die broeken heb ik ook nog wel steeds. Als ik een winkel in loop loop ik meestal automatisch naar grote kleding. En dan ineens realiseer ik mij weer dat het kleiner kan. Ik denk dus ook dat ik maat 38 al een paar weken eerder aangekund had. Maar ja, dan ben ik nog even ingeloof :)
Dian schreef: Geweldig en wat fijn dat je je ook slanker begint te voelen :thumbup:

Ik zit nog steeds te kijken als ik mijn broek aan wil trekken dat ie nooit past. Dat ie veels te klein is :biggrin2: :biggrin2:
Dank je, het is je bouw van het lichaam, de lengte/breedte die bepalend kan zijn voor een eventueel gewicht. Niet iedereen kan in maat 38 wat heupen betreft, dat is denk ik ook helemaal niet erg. Het gaat er om waar jij je goed bij voelt. Bij mij is het nu echt het vel (de buik) waar ik me nog aan stoor. Verder heb ik meer dingen waar ik rekening mee moet houden, dat is o.a. een verlamming. Ik kan niet eens 10 kg met mijn armen dragen, daarom heb ik me voorgenomen zeker geen 10 kg te veel willen wegen voor mijn lengte (omdat ikz ze met de armen niet kan tillen, dus is het ook niet gezond voor mijn lijf.

Ik hoop dat het jou ook gaat lukken, ik denk dat Haku daar wel een stevig handje in heeft dan :) Mijn dames beginnen ook steeds sneller te lopen. Vanmiddag vanaf de Garage, het hele valtherbos rondgelopen, van Emmen, naar Valthe, langs de bakker, daarna weer terug naar het bos, en zo ver mogelijk buitenlangs, bij het begin van de blauwe route werd ik tegemoetgelopen, door hubby, die kwam me halen. HAHA vond het schijnbaar te lang duren? ;) Neem altijd muziek mee, heb 4 1/2 uur muziek bij me, fruit en water bij me, koekjes voor de honden en water, goede wandelschoenen aan en ik ben tevreden. Van half 2 tot half 5 gelopen, zo'n dik 12 km denk ik :)

jasmijn schreef: Wat geweldig wat je hebt bereikt zeg  O0

Maatje 38 zal het voor mij denk ik nooit worden, bent ik te stevig gebouwd voor met mijn schoenmaat 45 en mijn dikke mannen polsen  :crazy2:

Maar moet ook echt een hoop kwijt aan gewicht puur en alleen voor mijn gezondheid en mijn bewegings vrijheid.

Was vroeger altijd tussen de 80 en de 95 kilo, wat grotendeels uit spier bestond.
Helaas toen een half jaar veel op bed gelegen en toen dus naar 117 à 120 gegaan  :(

Mijn streef gewicht is dus 80 kilo kwa broek maat heb ik geen idee wat ik wil zijn, maar ik dacht dat ik toen 40 had.

Ik ga het proberen te doen door meer te bewegen, mijn eten zit namelijk al grotendeels goed.
Ik blijf namelijk heel erg stabiel zonder op te hoeven letten en zo dra ik meer ga bewegen vliegen de kilo's er af.

Haku helpt heel goed, ik loop zijn tempo en moet dan regelmatig even bij rennen zo snel als hij gaat ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door