Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
Borke schreef: Wat een mooi bericht  8)

Heb je Tom eigenlijk ooit aangeleerd om alleen thuis te zijn?
Nu hij in plaats van altijd mee te gaan, vaker werkeloos thuis zal blijven?
Uhm nee niet echt, maar ik voorzag al een jaar dat dit moment eraan zat te komen dus we zijn er hard mee aan de slag gegaan. Ik kan nu een halfuur van huis zonder problemen, hij kan 2 uur bij de buren en zelfs 3 dagen bij mijn moeder blijven dus we boeken vooruitgang, want dat is idd wel een ding bij Tom, hij hangt heel erg aan mij en heeft verlatingsangst.
Maar dat gaat goedkomen  :)
Door inni
Martine-Tom schreef: Uhm nee niet echt, maar ik voorzag al een jaar dat dit moment eraan zat te komen dus we zijn er hard mee aan de slag gegaan. Ik kan nu een halfuur van huis zonder problemen, hij kan 2 uur bij de buren en zelfs 3 dagen bij mijn moeder blijven dus we boeken vooruitgang, want dat is idd wel een ding bij Tom, hij hangt heel erg aan mij en heeft verlatingsangst.
nu is het joi beurt om Tom te helpen........ ;)
Door Kaela
inni schreef: nu is het joi beurt om Tom te helpen........ ;)
En dat is echt wel mooi! Fijn dat hij je zo heeft kunnen helpen en nog fijner dat jullie nu op een andere manier verder kunnen. Heb je maar mooi "even" bereikt!
Door Ronald
Als ik lees hoe jij je de afgelopen jaren ontwikkeld hebt, naar een stoere, zelfstandige vrouw, dan neem ik met een diepe buiging mijn hoed voor jou en voor Tom af. Dat hebben jullie mooi samen bereikt.
En nu komt er dan een nieuwe periode. Niet zonder Tom, maar zonder de hulphond Tom. En ook daar ga je je doorheen slaan. Dat voel ik aan mijn water!
Door Borke
Martine-Tom schreef: Uhm nee niet echt, maar ik voorzag al een jaar dat dit moment eraan zat te komen dus we zijn er hard mee aan de slag gegaan. Ik kan nu een halfuur van huis zonder problemen, hij kan 2 uur bij de buren en zelfs 3 dagen bij mijn moeder blijven dus we boeken vooruitgang, want dat is idd wel een ding bij Tom, hij hangt heel erg aan mij en heeft verlatingsangst.
Dat eerste half uur, dat vond ik met Sofi het lastigste...
Dus dan ben je al een eind!
Fijn dat je goede opvang voor hem hebt!
Door Martine-Tom
Borke schreef: Dat eerste half uur, dat vond ik met Sofi het lastigste...
Dus dan ben je al een eind!
Fijn dat je goede opvang voor hem hebt!
Pfff ja dat was ook het lastigst ook, hem ergens anders achterlaten ging nog het makkelijkst, na een halfuur ofzo accepteerde hij dat hij daar was en ging gewoon mee met de routine van mijn moeder of om het even waar ik hem bracht. Maar alleen thuis laten, zo dat was een opgave hoor. Dan liet ik hem alleen en ging 2 minuten naar buiten, net uit het zicht, en gillen dat ie dan deed :'(
Uiteindelijk dat maar gestaakt, dat schoot echt niet op en in huis begonnen met clickeren en uit zicht verdwijnen terwijl hij bleef zitten en dat steeds verder uitgebouwd, hij vind het nog steeds mega spannend maar steeds vaker kom ik thuis en zie dan dat ie netjes op de bank slaapt  :)
Hij plast niet meer van stress in huis, joelt ook niet meer...maar geeft er nog altijd de voorkeur aan dat ik er gewoon ben  :P
Door Naomi B
Wat een grote mooie en ook moedige stap van je. Een stap voorwaarts. Supergoed van je! En Tom, die gaat gewoon heerlijk van zijn pensioen genieten.
Door malimaniac
Wat een moedig besluit. En ook erg definitief, door zijn licentie in te leveren.
Heb je de opleiding ook via bultersmekka gedaan? (Weet niet of ik de naam vd organisatie goed schrijf)
Door Borke
Tom zit nu waarschijnlijk met 2 problemen: hij heeft minder te doen en hij wil bij jou zijn.

Zou je met hem kunnen speuren o.i.d. voordat je weggaat. Zodat hij in ieder geval mentaal moe is. Dan heeft hij in ieder geval nog steeds genoeg te doen.
Mogelijk legt hij zich dan ook gemakkelijker bij het missen neer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door