Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Sorry voor dat megaverhaal hierboven... :-[ Ik ben gewoon erg blij met m'n campertje!

Wat ik nog zeggen wilde: huren is leuk, maar je wilt hem voor hondenshows, en meestal mag je geen honden in een huurcamper houden, ook niet om te oefenen. Nou kun je dat negeren en hem gewoon na afloop heel goed schoonmaken (heb ik destijds ook gedaan, voordat we onze eigen camper kochten :sofa:), maar dit even als aanvulling.
Door Fenixjuh
Een mens mag dromen, dus ik lees asociaal lekker mee, maar wat is een garage? Ik denk dat gelijk aan zo'n ding waar je je auto parkeert, en dat lijkt me niet handig in een camper....
eelke schreef: Ohh Anne, ik wil eigenlijk wel foto's zien!
Die zou ik ook best willen plaatsen, maar de camper staat in Duitsland en ikzelf zit in Zweden nu! Maar ik zal hubby eens vragen of hij er een paar kan maken!
Door eelke
Anne in Duitsland schreef: Die zou ik ook best willen plaatsen, maar de camper staat in Duitsland en ikzelf zit in Zweden nu! Maar ik zal hubby eens vragen of hij er een paar kan maken!
:groupwave2:
Fenixjuh schreef: Een mens mag dromen, dus ik lees asociaal lekker mee, maar wat is een garage? Ik denk dat gelijk aan zo'n ding waar je je auto parkeert, en dat lijkt me niet handig in een camper....
Een garage in een camper is bestemd voor fietsen en scooters/brommers. In de lange zijwand van de camper zit dan achterin een deur, en met behulp van een plank of speciale goot of zo kun je je fiets of scooter dan omhoog rollen en hem binnen vastzetten. Je voertuig staat dan dus over de breedte van de camper, zeg maar, niet in de lengte.

Er zijn wel campers waar je een hele auto in kunt rijden, maar die gingen ons budget iets te boven. :D Dat zijn vaak megagevallen waarmee je nauwelijks vooruitkomt in de stad of zelfs in een dorp. En mensen vinden het vaak ook handig dat ze de camper op de camping kunnen laten staan en dan een auto of scooter of fiets hebben om mee door de omgeving te rijden.
Door Angelique
Fenixjuh schreef: Een mens mag dromen, dus ik lees asociaal lekker mee, maar wat is een garage? Ik denk dat gelijk aan zo'n ding waar je je auto parkeert, en dat lijkt me niet handig in een camper....
Voor de meeste mensen is dat dit, dat gaatje achterin:

Afbeelding

Voor een paar anderen dit  :biggrin2:

Afbeelding
Afbeelding

Hier alvast een idee, Eelke. Achteraan dus de geopende garagedeur met de extra bodem waar Laika en Max op liggen. De bodem is trouwens in vijf delen gezaagd: een smal klepje om snel iets te kunnen pakken (op de foto is dat omhooggeklapt, daardoor zie je die witte opbergbox nu goed staan, maar normaal is die dus afgedekt). Oorspronkelijk was dat klepje bedoeld om het de honden makkelijker te maken bij het instappen, maar in de praktijk nemen ze altijd de ingangsdeur. Verder twee grotere kleppen, zodat we niet de hele "Hundehütte" hoeven leeg te halen wanneer we iets onder de extra bodem vandaan moeten pakken, en twee smallere kleppen, ook om makkelijk bij bepaalde spullen (stroomkabels, opvouwbare tuintafel o.a.) te kunnen komen.
We hebben trouwens raampjes in die garagedeuren laten zetten, dan weten de honden tenminste waar ze tegen blaffen ::) en bovendien is het fijn voor frisse lucht wanneer het warm is.

Ook zie je hoe we de luifel bevestigd hebben, en de rollen kunstgras (we hadden er toen twee bij ons, omdat we echt drie weken in de camper leefden tijdens die vakantie).

De rode Ikea-dozen die voor de vuile was en de regenkleding/handschoenen/sjaals gebruikt worden, fungeren ook als tafeltje.

O, we hebben trouwens ook airco in het woongedeelte! Heel fijn, want de temperatuur kan 's zomers oplopen in die dingen! Het maakt wel een hoop lawaai, maar goed, da's beter dan je bed uitdrijven. En voor de honden is het pure noodzaak wanneer je in Zuid-Europa op reis bent!

Meer foto's kan ik momenteel niet uploaden, dat duurt echt een uur met mijn verbinding hier! >:(
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op do 10 apr 2014, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
Nu wil ik echt een camper  :'(

Maar ja, ik wil zo veel he  ;D en in principe zou ik ook in mijn busje kunnen slapen...maar of dat ook met de honden kan? Bietje krap denk ik haha.
Door Leontine
Wij hebben ook een camper. Wij slapen boven het stuur aan de voorkant dus, achterin zit en stapelbed, eerst voor de kids, inmiddels is het onderste bed omgebouwd tot kennel. Lattenbodem eruit, plank erop daarbovenop een kennel op maat laten maken zodat onze garage voor 2/3 kennel is en nog en stuk bergruimte. Dodge kan via camper erin maar eventueel in via garage deur mocht hij eens mega vies zijn. Tijdens rijden zit hij ook in tuig vast in de passagiers bank gordel en heeft dan 1.5 meter riem om zelf te kiezen waar hij ligt/zit. Airco is er nodig jaar omgekomen, erg fijn idd in warmere landen. Wij vinden het ideaal reizen/vakantie vieren. Idd ook eerst gehuurd om uit te testen wat beviel later gekocht.
O, en wat ook wel handig is als je met honden reist: de meegeleverde vloerbedekking eruithalen en vervangen door stevig zeil of vinyl of zo! Wij hebben daarop weer uitwasbare antislipmatjes (verkrijgbaar bij Ikea of bouwmarkten) gelegd, voor het fijne gevoel onder de voetjes. :biggrin2: Maar dat maakt het schoonhouden echt een stuk makkelijker!
Afbeelding

Hier een foto van Max in de garage. Links hangen normaal gesproken de tuinstoelen (vandaar die vastsjorbanden); de bevestigingsrails hebben we zelf aangebracht. Rechts, met dat metalen rooster, is de doorgang naar het woongedeelte. Dat was een dicht schuifdeurtje, maar daar hebben we vier vierkanten uitgezaagd, zodat Max en Laika beter contact met ons voorin hebben. Het rooster hebben we daaroverheen gehangen zodat we de katten indien nodig even kunnen opsluiten in de garage. 

De gordelinsteekdingen zaten hier nog achter de hondenmanden (je ziet er eentje achter Max, met de gordelriem er nog aan), maar later hebben we die dus naar boven verplaatst, zodat ze er niet meer in verstrikt raken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door