Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
Angelique schreef: Misschien is het risico nihil, maar ik vind het gewoon geen fijn idee om min of meer bewust een ziek dier te voeren. Dat ik/wij niks aan het dier gezien hebben wil niet zeggen dat er ook niks was. Sommigen snijen ze dan open om te controleren op gezwellen ofzo, maar daar heb ik gewoon geen zinin op zo'n moment.
Yep, snap hem.
Door Hope
Toen onze Sjaak, ons konijn van 13, op een dag niet meer at en 's avonds zijn laatste adem uit blies, heb ik hem lekker begraven. Laat mijn hond maar gewoon konijnen eten die geslacht zijn. Misschien hypocriet, maar ja, het gaat maar om 1 konijn meer of minder. En dan begraaf ik die van mezelf toch liever.

Ik denk ook eerlijk gezegd dat ik hem helemaal van zijn jas had moeten ontdoen, want volgens mij zou Hope ook zoiets hebben gehad van: joh baas, daar zat ik altijd zo gezellig mee te neuzen!
Maar misschien is die gedachte ook gewoon een sprookje  ;D
Door var Stolthet
Angelique schreef: Geen idee wanneer een kip van ouderdom sterft aangezien de meesten gewoon niet echt oud worden. Dus als ze hier spontaan naast hun stok liggen voer ik ze niet aan de honden. Vorig jaar wel 5 overtallige hanen geslacht en deze aan de honden gedoneerd. Deze goedlevenhanen vonden ze echter niet te vreten en de overigen heb ik maar aan een paar minder verwende nesten gedoneerd.
Oude kippen zijn ook nog eens knikkerhard van bot, dus die zou ik sowieso niet in zijn geheel geven. Je kan wel het vlees eraf snijden, maar als je een emoband met zo'n dier had is dat natuurlijk ook geen fijn klusje  :-X
mijn niet zo verwende nesten waren er erg blij mee....
Door renate1985
Wij hebben 1x onze konijnen gevoerd aan de honden.
Die begonnen ineens te vechten met elkaar  :-\ we kwamen uit het werk en vonden 1 konijn met zijn ballen uit de balzak en het andere konijn een kapot gebeten rug  :'(
Onze buurman slacht konijnen en hebben de onze toen naar hem gebracht en aan de honden opgevoerd.
Gelukkig gaan de konijnen die we nu hebben super samen en zien we nu veel verschil tussen de vorige en deze in omgang met elkaar.
Door lianneke
Ik had vorig jaar kuikens van eigen kippen, 4 haantjes. Dat gaat niet goed. Eerst geprobeerd ze te herplaatsen maar lukte niet. Had ik ook niet verwacht. Toen toch maar geslacht en aan de honden gegeven. Kon ze natuurlijk ook in de kliko doen of begraven en kip uit de vriezer pakken.Tja..
Door DJ_Doerak_Tucker
Citaat van: Angelique op Gisteren om 19:58:14

Geen idee wanneer een kip van ouderdom sterft aangezien de meesten gewoon niet echt oud worden. Dus als ze hier spontaan naast hun stok liggen voer ik ze niet aan de honden. Vorig jaar wel 5 overtallige hanen geslacht en deze aan de honden gedoneerd. Deze goedlevenhanen vonden ze echter niet te vreten en de overigen heb ik maar aan een paar minder verwende nesten gedoneerd.
    Oude kippen zijn ook nog eens knikkerhard van bot, dus die zou ik sowieso niet in zijn geheel geven. Je kan wel het vlees eraf snijden, maar als je een emoband met zo'n dier had is dat natuurlijk ook geen fijn klusje  :-X

mijn niet zo verwende nesten waren er erg blij mee....
Nou, dat vind ik dus zo irritant! Hier ook, kan wel eens aan heul mooi vlees komen van goede afkomst. Moet Tucker het niet, Doerak na enig aandringen en DJ gelukkig wel. Misschien werkt AB in al dat bio-industrie vlees als smaakversterker? :biggrin2:
Door Angelique
DJ en Doerak schreef: Nou, dat vind ik dus zo irritant! Hier ook, kan wel eens aan heul mooi vlees komen van goede afkomst. Moet Tucker het niet, Doerak na enig aandringen en DJ gelukkig wel. Misschien werkt AB in al dat bio-industrie vlees als smaakversterker? :biggrin2:
Geen idee hoe dat zit, maar ik moet zeggen dat als ik dat vlees niet zelf van die kippen gesneden had ik het ook niet als kippenvlees had herkend, zo donkerrood was het. Dus de smaak zal ongetwijfeld anders geweest zijn. Goied, blijft het natuurlijk vreemd dat ik wel vaker een "nieuw" diersoort introduceer en dat er nog nooit zo solidair geweigerd is. Biologische kip vinden ze ook maar een beetje zozo.
Door Angelique
koekiesranch schreef: mijn niet zo verwende nesten waren er erg blij mee....
Ben ik dan blij mee, want geslacht worden om daarna weer uitgekotst te worden is ook weer zo sneu  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door