Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door RobinVC
Ik droog ook maar voor max 2 weken. Denk er wel aan om eventueel grotere hoeveelheden te drogen en deze dan vacuum te verpakken. Iemand ervaring mee? :-\
Door roxy10
Daar begon ik deze topic mee, omdat mij dat ook wel een optie leek. Maar gezien de antwoorden die ik kreeg (hier boven) is het beter de lucht erbij te laten....
Door Tanna
Ik droog alles heel lang en bewaar het in de vriezer. Om de zoveel tijd haal ik er dan een zakje uit voor gebruik en dat bewaar ik in de koelkast. Maar aan de andere kant, gedroogde lamslong die maanden in een vergeten jaszak heeft gezeten ziet er nog goed uit als ik het weer vind.
Door miik
Ik kwam van de week een zak gedroogde long tegen. Dat had ik gedroogd voordat ik naar estland ging.... dus dat is nu alweer ruim 2 jaar terug. Het ziet er nog super uit, mooi droog, geen rare plekjes ofzo. Ik denk wel dat het smaak/voedingswaarde verliest...
Maar hier wordt toch nooit wat geproefd, het is altijd hap slik weg  :biggrin2:
Door Aurora Borealis
Ik heb een keer van een zeer wijze indiaanse vrouw gehoord dat goed en lang gedroogde spullen, maakt niet uit of het groente/fruit/vlees is, nooit verrot gaan.

Ik heb ook gedroogde kippennekken en pens voor maanden op voorraad gewoon in van die dichtzip zakjes op potten met schroefdeksel en nog nooit problemen gehad.
Door nova
Kippevoetjes  zijn hier niet zo een succes gebleken om te drogen,  waarschijnlijk niet droog genoeg. :-\ Ze hebben haren gekregen en daarna  zijn ze naar de kliko verhuisd. ;D

Hier worden verder konijn-  en hazenoortjes gedroogd, long,  eendenvoetjes, fazantenvoetjes ,zalmhuiden, plakjes  kalkoen maag,  konijneklokhuis  (long hart, luchtpijp) kipvleugeltips, en natuurlijk de beroemde barfplaats runderlippen , en pens

lang drogen laten en alles kun je dan buiten de vriezer bewaren.
Door Tossing
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van het vel bij kippenpootjes?
In de winkel vind je die ook zonder vel, maar hoe begin je daar aan?
Dit zorgt volgens mij ook voor een kortere droogtijd.
Door Dwarreltje
Het enige dat ik na drogen in de vriezer bewaar, zijn de eendennekken. Het lukt niet om al het vet te verwijderen, dus er blijft altijd wel íets aanzitten dat dus niet genoeg droogt. Dus die vries ik gewoon gedroogd per twee daagse porties in.
Voor de rest vries ik pens, konijnenoren, eendenvoetjes en kippenpootjes (waarom de een voetjes en de ander pootjes heeft weet ik ook niet ;D). De eerste twee zitten in afgesloten blikken (maar zeker niet luchtdicht) en geven ook na weken hierin geen -schimmel/wegloop- problemen.
De voetjes/pootjes zitten in een rieten mand. Deze zijn droog genoeg om zo jaren te blijven liggen. Alleen blijken deze gedroogd voor twee van de vier viervoeters toch iets te hard. Vers gaan ze er veel makkelijk door :biggrin2:.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door