Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Lizzy schreef: Nee, het gaat er niet om dat jij een derde pup wilt. Het gaat erom, zou jij weer een pup willen als je zou weten dat de kans groot is dat hij weer dezelfde problemen zou krijgen met groeipijn.

Ik vind overigens "een pup op pijnstillers zetten, voila, hij doet weer normaal" geen goede diagnose voor groeipijn. Ik had dat bevestigd willen zien met rontgenfoto's.
Dat is ook gedaan op ons verzoek van willen uitsluiten 2 weken later checken of er geen botkanker zat. Gewoon om zeker te weten. En toen zag je de biscuitstrucuur wel degelijk zitten.
Dit is dus de derde hond met groeipijn en we weten het niet, of we nog een keer een hond willen met groeipijn.

@ Tessathomas, ik weet niet beter dan drager wordt nooit geen lijder. Ik weet helaas hoe afschuwelijk DM is, waarom denk je dat er anders getest is?
Ik zeg alleen dat ik ook gehoord heb dat er dragers zijn die alsnog de verschijnselen van DM krijgen. Niet dat het lijders worden, maar wel dat de verschijnselen er erg op lijken. Het was niet naar bedoeld naar jou, maar gewoon een constatering van mijn kant Ik ben niet tegen het fokken met dragers, zolang het met vrije partners gebeurd. Ik denk dat je anders te veel honden moet uitsluiten die op andere vlakken juist heel veel kunnen toevoegen.
Hoe DM vererft is niet 100% zeker, dat het alleen met de gevonden markers is of dat er meer meespeelt. Als het "alleen" een drager zou zijn en verder heel veel heeft toe te voegen aan het ras vind ik het wat anders dan en + en. En daarbij zou ik hem pas op latere leeftijd inzetten.. pas na zijn 4e jaar. Maar goed, ben nu eenmaal geen voorstander van reuen op jonge leeftijd in te zetten voor de fokkerij
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door